Firma Maybach Motorenbau została założona przez niemieckiego konstruktora Wilhelma Maybacha i jego syna Karla w 1909 roku. Jej początki są mocno powiązane z firmą Daimler-Motoren-Gesellschaft, bo to właśnie Wilhelm był konstruktorem pierwszego modelu Mercedesa 35 PS.
Początkowo firma Maybach produkowała tylko silniki lotnicze, o wysokiej mocy. Silniki te napędzały między innymi sterowiec Zeppelin. Później rozszerzono paletę produktów do szerokiej gamy silników z zapłonem iskrowym do napędu samochodów, pojazdów szynowych, latających i jednostek pływających.
Firma ta zajmowała się również produkcją przekładni. W czasie II Wojny Światowej, Maybach produkował benzynowe silniki spalinowe i przekładnie, min. do czołgów Panzer IV, Tygrys I oraz Pantera, ciężarówek i transporterów, jak również silniki dla małych jednostek pływających.
Ale to nie o tym.
Wilhelm zapragnął tworzyć samochody osobowe. Pierwsze luksusowe auto firmowane marką Maybach pojawiło się w 1919 roku. W 1921 trafił do sprzedaży model W3 wyposażony w 6-cylindrowy silnik o pojemności 5,7 litra. Wytwarzany był z nadwoziem limuzyna, phaeton i landaulet o rozstawie osi 366 cm. 5 lat później debiutował model W5 z jednostką o pojemności zwiększonej do 7 litrów.
Jednak skupmy się na aucie ze zdjęć. Jest to Maybach SW38 Special. Powstał on na bazie zwykłego SW38, a dlaczego Special? Bo miał być specjalny, miał za zadanie przekroczyć granicę 200km/h. Pamiętajmy, że był to rok 1938.
Opływowy jak na tamte lata kształt, w połączeniu z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem OHC, o pojemności 3,5 litra i mocy maksymalnej 150 KM; pozwolił rozpędzić ten pojazd do 200km/h. Udało się to osiągnąć dzięki współpracy z firmą Fulda, która jako pierwsza wyprodukowała opony nadające się do jazdy z tak dużą prędkością.
Nie zapominajmy również o tym, że Maybach od początku kojarzył się z luksusem.
Komentarze