Powstały również dwie dodatkowe wersje, poza kabrioletem, ID oraz Break. ID była to uboga wersja DS, pozbawiona systemów hydraulicznych, poza regulacją prześwitu. Był o wiele tańszą wersją niż DS. Break natomiast to klasyczne kombi, wyposażenie z wersji ID w połączeniu z dość pojemnym bagażnikiem, dało ogromne możliwości przewozowe, jak na samochód osobowy. We Francji używany był m.in. przez służbę zdrowia jako sanitarka. Produkowano go do 1975 r.
Modele DS i ID były wyposażane w te same mniejsze silniki, jednak w modelu ID wprowadzano je z pewnym opóźnieniem, gdyż to model DS był dla firmy najważniejszy. Większe jednostki były zarezerwowane dla modelu DS, jednak ID kombi wyposażany był w gaźnikowe silniki 21 i 23.
DS/ID 19 – 1911 cm³, 70 KM – 1955-1965,
DS/ID 19A – 1985 cm³, 78-91 KM – 1965-1969,
DS/ID 20 – 1985 cm³, 99 KM – 1969-1975,
DS 21 – 2175 cm³, 106 KM – 1965-1972,
DS 21ie – 2175 cm³, 125 KM – 1970-1972,
DS 23 – 2347 cm³, 115 KM – 1972-1975,
DS 23ie – 2347 cm³, 130 KM – 1972-1975.
W 1961 moc silnika DS-a wzrosła do 83 KM.
We wrześniu 1962 r. przeprowadzono modernizację Citroëna DS wprowadzając najbardziej widoczną zmianę, bardziej aerodynamiczny przód. Oprócz tego poprawiono wentylację i wprowadzono inne ulepszenia. Pozostawiono wygląd dwóch otwartych lamp czołowych ale dostępne były dwa dodatkowe reflektory montowane na błotnikach. W 1964 r. pojawiła się luksusowa wersja DS, Pallas[2] (z greckiego Atena). Wersja ta odróżniała się od standardowego modelu lepszym wyciszeniem wnętrza, lepszą (opcjonalnie: skórzaną) tapicerką i większym przyozdobieniem na zewnątrz. W 1967 r. Citroën dokonał zmiany wyglądu modeli DS i ID, wprowadzając bardziej opływowe reflektory, które nadały frontowi auta wygląd zbliżony do rekina. W wyniku tej modernizacji samochód otrzymał dwie pary reflektorów osłonięte opływowymi szybkami, z wewnętrznymi reflektorami doświetlającymi zakręty. Doświetlanie było bardzo pomocne podczas szybkiej jazdy nocą na krętej drodze. Ta wersja jednak nie została dopuszczona do sprzedaży na terenie USA i sprzedawano tam auta z lampami nieosłoniętymi aż do 1983 roku kiedy zmieniono prawo i zastosowano oryginalne opływowe lampy. W 1970 r. Citroën wprowadził na rynek nowy, droższy i bardziej luksusowy model SM, który jednak miał niewiele wspólnych części z DS. Na początku lat 70., po kilkunastu latach produkcji, wzornictwo samochodu przestawało wyglądać nowocześnie. Przestarzałe były już m.in. nadkola oddzielone wyraźnie od linii maski.
Citroen nie porzucił do końca tego modelu. Powstało kilka nowszych wersji. Co słychać u nowego DS'a, a dokładniej DS5 LS? Na pewno została dynamiczna sylwetka, choć troszeczkę zmieniły się rozmiary. Obecny DS jest szeroki na 1,84 metra, długi na 4,7, a mierzy 1,5 metra. Przednia część DS5 LS inspirowana była bezpośrednio prototypami Numero 9 i Wild Rubis. Wyróżnia ją wyraźnie zarysowana osłona chłodnicy nazwana "DS Wings", którą z reflektorami łączą chromowane pasy.
DS5 LS łączy w jednym modelu elegancką stylistykę z przestronnym wnętrzem.
Komentarze