Renault 5 Turbo, to zmodyfikowana wersja Renault 5. Nie trudno się domyślić co było podstawą zmiany, jednak samo turbo to nie wszystko.
Model ten przeszedł szereg zmian również w wyglądzie zewnętrznym. Poszerzone tylne nadkola, umożliwiły umieszczenie silnika w centralnej części pojazdu, oraz poprawiły właściwości jezdne.
5 Turbo napędzany był przez turbodoładowany, umieszczony centralnie silnik 1397 cm³ Cléon. Samochód został oparty na zmodyfikowanym podwoziu Renault 5. W podstawowej odmianie silnik osiąga 160 KM (118 kW).
Wszystkie odmiany rajdowe Turbo 5 były budowane na bazie Turbo 1. Renault zwiększał moc silnika samochodu do 180 KM (132 kW), 210 KM (154 kW) i 350 KM (257 kW) w Maxi 5 Turbo.
Pozwoliło to osiągnąć przyśpieszenie do setki w 6.6s. Tak zwaną ćwiartkę dało się pokonać w 15 sekund, prędkość maksymalna wynosiła 209km/h. Ale przecież nie chodziło tutaj o proste odcinki, samochód ten był przystosowany do rajdów.
Wnętrze, jak na lata produkcji 1980-1984, nie było najgorsze. Może nie spędzało snu z powiek, ale było zachowane w dość schludnej formie.
Wystarczyło dodać trochę rajdowych elementów, by wszystko nabrało zadziornego charakteru.
Komentarze