Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Mazda 626 (Capella) MPS (Prototyp)

    Mazda 626 (Capella) MPS (Prototyp) – Większość kojarzy Mazdę 626 (w Japonii sprzedawana jako Capella), to typowe, cenione, solidne auto z segmentu D, sprzedawane do 2002 i budowane w kilku wersjach nadwozia. Jednak może nie każdemu znany jest fakt, że w 2000 roku Mazda stworzyła prototyp w wersji MPS (Mazda Performance Series).

Samochód ten, teoretycznie miał być konkurentem dla japońskich potentatów AWD, czyli Subaru (Impreza WRX STi), Mitsubishi (Lancer Evolution) oraz Nissana (Skyline GT-R), natomiast jego celem w Europie miało być np. Audi S4. 

Takie towarzystwo wymaga odpowiedniego poziomu, no więc Mazda wyposażyła 626 MPS w napęd na cztery koła oraz 2.5-litrowy silnik V6 (KL-ZE) z dwiema turbosprężarkami, co dawało moc 280 KM (oczywiście ograniczoną przez znane japońskie limity silników) oraz 392 Nm momentu obrotowego.
    Większość kojarzy Mazdę 626 (w Japonii sprzedawana jako Capella), to typowe, cenione, solidne auto z segmentu D, sprzedawane do 2002 i budowane w kilku wersjach nadwozia. Jednak może nie każdemu znany jest fakt, że w 2000 roku Mazda stworzyła prototyp w wersji MPS (Mazda Performance Series).

    Samochód ten, teoretycznie miał być konkurentem dla japońskich potentatów AWD, czyli Subaru (Impreza WRX STi), Mitsubishi (Lancer Evolution) oraz Nissana (Skyline GT-R), natomiast jego celem w Europie miało być np. Audi S4.

    Takie towarzystwo wymaga odpowiedniego poziomu, no więc Mazda wyposażyła 626 MPS w napęd na cztery koła oraz 2.5-litrowy silnik V6 (KL-ZE) z dwiema turbosprężarkami, co dawało moc 280 KM (oczywiście ograniczoną przez znane japońskie limity silników) oraz 392 Nm momentu obrotowego.

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…