Reklama
Seryjny model AMG to istotnie zmodyfikowana wersja seryjna samochodu Mercedes-Benz - szeroki zakres modyfikacji silnika (są to w zasadzie już osobne konstrukcje), przeprogramowana i zmodyfikowana automatyczna skrzynia biegów, zmodyfikowane zawieszenie oraz inny, wyczynowy układ hamulcowy (czasami z tarczami ceramicznymi), a także liczne zmiany w wyglądzie pojazdu - inna tapicerka, fotele, elementy wykończeniowe, wskaźniki, zmienione zderzaki, felgi, elementy aerodynamiczne.
Mercedes-AMG podtrzymuje tradycje i zasadę - "jeden człowiek, jeden silnik". Oznacza to, że każdy silnik AMG jest montowany przez jedną osobę, która za ten montaż odpowiada. Na gotowym silniku znajduje się plakietka z imieniem i nazwiskiem mechanika, który ten silnik zmontował.
Ciekawostką jest również fakt, iż silniki AMG stosowane są w wielu "niemercedesowskich" konstrukcjach, m.in. w Pagani Zonda.
Reklama
Komentarze