Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Volkswagen Golf A59 - Rajdowa wersja Golfa III

    Volkswagen Golf A59 - Rajdowa wersja Golfa III – latach 1992-1994 Volkswagen zajmował się projektem rajdowej wersji Golfa III. Do dziś dotrwały dwa egzemplarze, jeden jest w rękach prywatnych, a drugi stanowi eksponat muzeum VW w Wolfsburgu. Trzeci, jak głoszą pogłoski, został rozbity podczas testów. A59 cechowały znacznie lepsze osiągi, nawet w porównaniu do wersji VR6. Został on poszerzony i zmniejszony został prześwit. Dodano duży spoiler na dachu oraz zmieniono zderzaki. Wizualnie A59 znacznie odbiegał od seryjnej wersji. Zastosowano 6-biegową skrzynię i napęd na cztery koła.
Silnik A59 jest najbardziej wysiloną jednostką jaka została zamontowana w trzeciej generacji Golfa. Z 1999 cm³ 16V uzyskano 275KM przy 6000obr. Moment obrotowy to 367Nm przy 3500obr. Wyposażony był w turbosprężarkę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Projekt zarzucono w 1994 roku, lecz do dziś Golf A59 jest pewnego rodzaju legendą wśród fanów VW[potrzebne źródło].
Dane techniczne:
pojemność silnika: 1999cm³
liczba zaworów: 16
Moc maksymalna: 275KM/202KW przy 6000obr.
Moment obrotowy: 367Nm przy 3500obr
Moment obrotowy: 367Nm przy 3500obr
Prędkość maksymalna: >250km/h
Przyspieszenie 0-100: 4,2s
Masa własna: 1373kg
    Latach 1992-1994 Volkswagen zajmował się projektem rajdowej wersji Golfa III. Do dziś dotrwały dwa egzemplarze, jeden jest w rękach prywatnych, a drugi stanowi eksponat muzeum VW w Wolfsburgu. Trzeci, jak głoszą pogłoski, został rozbity podczas testów. A59 cechowały znacznie lepsze osiągi, nawet w porównaniu do wersji VR6. Został on poszerzony i zmniejszony został prześwit. Dodano duży spoiler na dachu oraz zmieniono zderzaki. Wizualnie A59 znacznie odbiegał od seryjnej wersji. Zastosowano 6-biegową skrzynię i napęd na cztery koła.
    Silnik A59 jest najbardziej wysiloną jednostką jaka została zamontowana w trzeciej generacji Golfa. Z 1999 cm³ 16V uzyskano 275KM przy 6000obr. Moment obrotowy to 367Nm przy 3500obr. Wyposażony był w turbosprężarkę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Projekt zarzucono w 1994 roku, lecz do dziś Golf A59 jest pewnego rodzaju legendą wśród fanów VW[potrzebne źródło].
    Dane techniczne:
    pojemność silnika: 1999cm³
    liczba zaworów: 16
    Moc maksymalna: 275KM/202KW przy 6000obr.
    Moment obrotowy: 367Nm przy 3500obr
    Moment obrotowy: 367Nm przy 3500obr
    Prędkość maksymalna: >250km/h
    Przyspieszenie 0-100: 4,2s
    Masa własna: 1373kg
    31 października 2013, 20:44 przez JaJo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…