Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    xbartekstawskix

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 19 stycznia 2013 - 13:00
    Ostatnio: 17 września 2016 - 6:00
    • Materiałów na głównej: 14 z 29 (15 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 833
    • Komentarzy: 68
    • Punktów za komentarze: 53
     
    zarchiwizowany
    Do wszystkich – Którzy się z tego czy inni jeżdżą, ale lepiej jechać nawet rozklekotanym tico niż stać w mrozie, deszczu na przystanku czekając na spóźniający się autobus a później się w nim gnieść
    Którzy się z tego czy inni jeżdżą, ale lepiej jechać nawet rozklekotanym tico niż stać w mrozie, deszczu na przystanku czekając na spóźniający się autobus a później się w nim gnieść
    Dokładnie –
    8 lutego 2013, 12:23 przez xbartekstawskix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Za mało klasyków – Porsche 944
    Porsche 944
    Porsche 924 – Wrzucajcie więcej klasyków i nietypowych pojazdów
    Wrzucajcie więcej klasyków i nietypowych pojazdów
    zarchiwizowany
    Moskwicz – Moskwicz 400/420 / 401/420 – 1947–1954

Jedyny taki tutaj
    Moskwicz 400/420 / 401/420 – 1947–1954

    Jedyny taki tutaj
    Pagani Zondy nie widziałem – Wyposażona jest w zmodyfikowany, ręcznie wykonany czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 7,3 l, generujący moc 650 KM oraz moment obrotowy 760 Nm przy 4000 obr/min. Prędkość maksymalna to ok. 345 km/h. W tym samym roku zadebiutowała również wersja Roadster
    Wyposażona jest w zmodyfikowany, ręcznie wykonany czterdziestoośmiozaworowy silnik o pojemności 7,3 l, generujący moc 650 KM oraz moment obrotowy 760 Nm przy 4000 obr/min. Prędkość maksymalna to ok. 345 km/h. W tym samym roku zadebiutowała również wersja Roadster
    25 stycznia 2013, 11:23 przez xbartekstawskix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    zarchiwizowany
    WSK ani Simson nie miał polotu Silnik po lekkich przeróbkach niestety nie wytrzymał przeciążeń
    29 stycznia 2013, 15:53 przez xbartekstawskix (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    moje nagranie moja romecina

    Monster Truck'a jeszcze nie widziałem tutaj – Pierwszy monster truck powstał w 1974 roku w USA, jego konstruktorem był Bob Chandler. Zbudował on na bazie Forda F-250 pojazd na kołach z maszyny rolniczej. Aby zamontować koła takich rozmiarów, musiał zrobić bardzo wysokie zawieszenie – stąd się wzięła właśnie nazwa Bigfoot (ang. wielka stopa). Pierwsze pokazy w USA odbyły się w 1982 roku.
Pierwsze zawody to przejazdy po wrakach samochodów bez pomiarów czasu. Prawdziwe wyścigi odbyły się 1984 roku.
W 1987 roku powstała organizacja, która reguluje zasady wyścigów monsterów. Nazywa się United States Hot Rod Association. Organizacja ta czuwa nad bezpieczeństwem zawodów, opracowała przepisy dotyczące wyścigów i wymogi techniczne pojazdów.
Auta muszą mieć trzy wyłączniki bezpieczeństwa, z czego jeden zdalny. Pojemność skokowa silników jest ograniczona do 9400 cm³.
Jednym z najważniejszych elementów konstrukcyjnych monster trucków jest zawieszenie. Musi ono przenosić zarówno potężne obciążenia powstające z warunków konstrukcyjnych pojazdu jak również obciążenia wytworzone podczas pokazów, szczególnie podczas skoków. Często zdarza się, że zawieszenie nie wytrzymuje nacisku sił i ulega uszkodzeniu bądź całkowitemu zniszczeniu. Konstrukcja zawieszenia pomimo pozornie lekkiej konstrukcji jest wytrzymała, zdolna do amortyzacji wysokich skoków z ramp.
Pokazy monster trucków niosą ze sobą duże ryzyko dla ich kierowców. Dlatego, podobnie jak w samochodach wyścigowych, montuje się pod poszyciem karoserii klatkę bezpieczeństwa, której konstrukcja jest zorientowana na zapewnienie siedzącemu wewnątrz człowiekowi ochrony w razie wywrotki bądź kraksy, ograniczając możliwość zmiażdżenia kabiny kierowcy.
Przykładowo, pojazd Devils Dodge jest napędzany metanolem, ma silnik o mocy około 1500 koni mechanicznych, amortyzatory wypełnione azotem i koła o średnicy 66 cali (około 167 cm). Jego silnik może działać do 2 minut, dłuższe działanie może doprowadzić do przegrzania silnika i poważnie go uszkodzić.
    Pierwszy monster truck powstał w 1974 roku w USA, jego konstruktorem był Bob Chandler. Zbudował on na bazie Forda F-250 pojazd na kołach z maszyny rolniczej. Aby zamontować koła takich rozmiarów, musiał zrobić bardzo wysokie zawieszenie – stąd się wzięła właśnie nazwa Bigfoot (ang. wielka stopa). Pierwsze pokazy w USA odbyły się w 1982 roku.
    Pierwsze zawody to przejazdy po wrakach samochodów bez pomiarów czasu. Prawdziwe wyścigi odbyły się 1984 roku.
    W 1987 roku powstała organizacja, która reguluje zasady wyścigów monsterów. Nazywa się United States Hot Rod Association. Organizacja ta czuwa nad bezpieczeństwem zawodów, opracowała przepisy dotyczące wyścigów i wymogi techniczne pojazdów.
    Auta muszą mieć trzy wyłączniki bezpieczeństwa, z czego jeden zdalny. Pojemność skokowa silników jest ograniczona do 9400 cm³.
    Jednym z najważniejszych elementów konstrukcyjnych monster trucków jest zawieszenie. Musi ono przenosić zarówno potężne obciążenia powstające z warunków konstrukcyjnych pojazdu jak również obciążenia wytworzone podczas pokazów, szczególnie podczas skoków. Często zdarza się, że zawieszenie nie wytrzymuje nacisku sił i ulega uszkodzeniu bądź całkowitemu zniszczeniu. Konstrukcja zawieszenia pomimo pozornie lekkiej konstrukcji jest wytrzymała, zdolna do amortyzacji wysokich skoków z ramp.
    Pokazy monster trucków niosą ze sobą duże ryzyko dla ich kierowców. Dlatego, podobnie jak w samochodach wyścigowych, montuje się pod poszyciem karoserii klatkę bezpieczeństwa, której konstrukcja jest zorientowana na zapewnienie siedzącemu wewnątrz człowiekowi ochrony w razie wywrotki bądź kraksy, ograniczając możliwość zmiażdżenia kabiny kierowcy.
    Przykładowo, pojazd Devils Dodge jest napędzany metanolem, ma silnik o mocy około 1500 koni mechanicznych, amortyzatory wypełnione azotem i koła o średnicy 66 cali (około 167 cm). Jego silnik może działać do 2 minut, dłuższe działanie może doprowadzić do przegrzania silnika i poważnie go uszkodzić.
    19 stycznia 2013, 13:08 przez xbartekstawskix (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj