Momencik, trwa przetwarzanie danych
Zamieszcza materiały od: |
13 kwietnia 2013 - 11:24 |
Ostatnio: |
27 stycznia 2023 - 14:17 |
O sobie: |
Fanatyk Muscle Car-ów i starych Aut:D |
-
Materiałów na głównej: 104 z 124 (20 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 3572
- Komentarzy: 20
- Punktów za komentarze: 8
Firma AMC Rambler (American Motors Corporation) nie jest w Europie szczególnie znana. Produkowała samochody tylko przez trzy lata. Od 1967 roku do końca 1970 roku. Najbardziej znanym muscle carem był Rebel The Machine. Auto było polakierowane w patryjotyczne barwy - biała karoseria z czerwono-białymi-niebieskimi paskami odblaskowymi. Oficjalna prezentacja miała miejsce w Dallas (Teksas) 25 Października 1969 roku podczas finału Drag Race. Pod maską zabudowano 6,4-litrowy silnik V8 o mocy 340 KM. Był to najpotężniejszy silnik jaki kiedykolwiek został zainstalowany w modelu AMC. Na odwrocie dużych wlotów powietrza zabudowanych na masce zabudowano duży prędkościomierz.
Tylne zawieszenie zostało wzmocnione. Wyposażono je w sprężyny z kombi. Do wyposażenia seryjnego należała automatyczna przekładnia Borg Warner, hamulce tarczowe, szerokie ogumienie Goodyear 15 cali, fotele z centralnym podłokietnikiem, które pokryto materiałem w czerwono, białe i niebieskie paski. Auto kosztowało 3.475 dolarów.
Pierwszych 1000 egzemplarzy miały wspomnianą, patryjotyczną kolorystykę. Późniejsze egzemplarze miały często na czarno lakierowane maski. AMC Rebel "The Machine" wyprodukowany został w liczbie 2236 egzemplarzy. Budowany był tylko w 1970 ro
22 czerwca 2013, 12:56
przez
arekschab
(
PW)
|
Skomentuj
Pierwszy Firebird pojawił się w 1967 roku, pięć miesięcy po premierze konkurencyjnego Camaro. W swoich najlepszych czasach sprzedawano rocznie ponad 150 000 egzemplarzy tego modelu. Pod koniec lat 90-tych ta liczba wynosiła już tylko 35 000 sztuk. W sierpniu 2002 roku, po 35 latach zakończono produkcję Firebirda. Nam do gustu przypadła szczególnie druga generacja modelu produkowanego w latach 1977 - 1979. To model z dwoma kwadratowymi reflektorami. Szczególnie atrakcyjne są wersje Trans Am. Np. wersji z 7,5 litrowym silnikiem z 1975 roku wyprodukowano zaledwie w liczbie 110 egzemplarzy.
22 czerwca 2013, 13:18
przez
arekschab
(
PW)
|
Skomentuj
W tej wersji pick-up produkowany był w latach 2002 - 2006. Silnik rodem z Vipera! V10, 8,3 litra pojemności, 505 KM, 730 Nm. Oficjalnie wpisany do księgi rekordów Guinessa jako najszybszy pick-up świata.
22 czerwca 2013, 13:04
przez
arekschab
(
PW)
|
Skomentuj (1)
Pierwsze Camaro zostały oparte na platformie wówczas nowo opracowanego Chevrolet Nova z 1966 roku. Była to uniwersalna płyta podłogowa stosowana do budowy kilku modeli. Od początku, Camaro można zamawiać jako coupe lub kabriolet. Auto miało walczyć z Fordem Mustangiem. Wykaz wyposażenia zawiera około 80 opcji, trzy główne pakiety i kilka silników. Oprócz modelu RS, wersja SS cieszyła się dużym zainteresowaniem. W grudniu 1966 roku Chevrolet stworzył jeden z najbardziej znanych oznaczeń tego modelu - Z28. Początkowo wersja nie spotkała się z dużym zainteresowaniem. W1967 roku sprzedano tylko 609 sztuk. Pakiet zawierał specjalny, wzmocniony 4,9-litrowy silnik V8, hamulce tarczowe z przodu, sportowe zawieszenie oraz 4-biegową skrzynię biegów firmy Muncie. Podawana fabrycznie moc silnika 290 koni mechanicznych nie była imponująca jednak późniejsze pomiary pokazały, że jednostki są o wiele mocniejsze i uzyskują od 360 do 400 KM. Z-28 jest dosyć trudnym w eksploatacji autem. Popularność Camaro wzrosła gwałtownie po tym jak stał się samochodem bezpieczeństwa na wyścigu Indianapolis 500.
W 1968 roku wersji Z28 sprzedano w ilości 7199 sztuk.Rok później model został nieco zmodernizowany. Nowością był 7-litrowy silnik V8 o mocy 425 KM. Pierwsze samochody z tą jednostką napędową były przebudowane przez dilerów. Silniki były dostarczane w osobnych, drewnianych skrzynkach.
22 czerwca 2013, 13:00
przez
arekschab
(
PW)
|
Skomentuj