Profil użytkownika
aleksinho11
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 17 stycznia 2012 - 21:40 |
Ostatnio: | 5 sierpnia 2015 - 16:59 |
O sobie: |
Miłośnik zabytkowej motoryzacji. |
- Materiałów na głównej: 17 z 19 (2 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 982
- Komentarzy: 9
- Punktów za komentarze: 4
Silnik:
typ: czterosuw chłodzony powietrzem
liczba cylindrów: 2
układ: widlasty
pojemność skokowa: 995 cm³, średnica x skok tłoka: 83 x 92
stopień sprężania: 5:1
moc maksymalna przy obr/min: 22 KM przy 4000 obr/min
zasilanie: gaźnik Zenith MC 22
smarowanie: pompą mechaniczną z ręcznym wspomaganiem lub obiegową.
prądnica: Bosch RD lub Era RD 6V 45W
akumulator: ZAT Tudor 6V 20 Ah
zapłon bateryjny: rozdzielacz Bosch lub przerywacz Magnet z dwuiskrową cewką
Przeniesienie napędu:
Silnik – sprzęgło: skośne koła zębate
sprzęgło: wielotarczowe, mokre, sterowanie nożnie
skrzynia biegów: trzystopniowa z ręczną zmianą
napęd tylnego koła: łańcuch
Podwozie:
rama: podwójna, rurowa, zamknięta
zawieszenie przednie: widelec trapezowy typu HD
zawieszenie tylne: sztywne
hamulce: bębnowe, mechaniczne także na kole wózka
Wymiary:
długość z wózkiem: 2270 mm
szerokość z wózkiem: 800 mm
wysokość z wózkiem: 1135 mm
rozstaw osi: 1464 mm
Masy
masa bez wózka: 270 kg
masa z wózkiem: 375 kg
dopuszczalna masa całkowita: 655 kg
Pojemności
zbiornik paliwa: 20 l
zbiornik oleju: 3 l
Dane eksploatacyjne:
prędkość maksymalna: 100 km/h
zużycie paliwa: 7,5 l/100 km
zużycie oleju: 0,3 l/100 km
Inne:
główny konstruktor: inż. Zygmunt Okołów
konstruktor przyczepy bocznej: inż. Stanisław Panczakiewicz
wyprodukowano: ok. 3400 sztuk
cena: 4200 zł w 1935 r.
Wyprodukowano około 360 000 modeli coupé oraz ponad 80 000 kabrioletów. Samochód ten, poprzez sieć sprzedaży VW trafiał do klientów z wszystkich kontynentów świata. Idea powstania tego sportowego samochodu na bazie popularnego "Garbusa" pochodziła od Wilhelma Karmanna, którego firma produkowała już dla firmy VW "Garbusa" w wersji kabriolet. Po uzyskaniu gotowego projektu nadwozia od włoskiej firmy projektowej Ghia z Turynu, został zaprezentowany firmie VW wstępny projekt samochodu pod marką Karmann Ghia. Założenia dla konstrukcji tego samochodu były proste i czytelne: zbudować dobrze wyglądający samochód sportowy z użyciem tak wielu elementów z Garbusa jak tylko możliwe. Prawda że piękny?
‹ pierwsza < 1 2
« poprzednia 1 2 następna »