Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 85 takich materiałów
    Żółty miodek –
    9 kwietnia 2013, 16:39 przez ruless1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Hydropneumatyczne zawieszenie. – W tradycyjnym zawieszeniu elementem tłumiącym nierówności na drodze jest sprężyna śrubowa. Zasadniczą wadą takiego rozwiązania jest brak możliwości momentalnej regulacji prześwitu auta oraz niezbyt pożądane „przysiadanie” auta przy znacznym obciążeniu. Zawieszenie hydropneumatyczne eliminuje te problemy. Elementem „sprężynującym” w tym układzie jest gaz, najczęściej azot(na obrazku kolor niebieski) który znajduje się w metalowych kulach, tzw. sferach. Tłok(kolor czerwony) przytwierdzony do wahacza pod wpływem nierówności chowa się do cylindra popychając nieściśliwy płyn(kolor żółty), ten z kolei naciska na gaz który się spręża, a po wyjechaniu z nierówności cofa płyn z tłokiem do pozycji pierwotnej. Przy regulacji prześwitu specjalna sprężarka wpompowuje lub wypompowuje odpowiednią ilość płynu z układu pozwalając na zmianę ciśnienia płynu. 

Zaletami dynamicznej regulacji zawieszenia w autach osobowych(z przyczyn oczywistych nie wspominam o autach terenowych) jest możliwość regulacji prześwitu podczas jazdy. Przy małych prędkościach auto stoi wyżej aby samochód bez problemu mógł przejechać np. przez próg zwalniający, natomiast gdy auto jedzie z dużą prędkością po równej asfaltowej drodze może się obniżyć aby do minimum zmniejszyć opór powietrza i zwiększyć aerodynamikę nadwozia. 

Jedyną i chyba największa wadą tego rozwiązania są duże koszty przy ewentualnych naprawach. W starszych autach naprawa takiego układu niejednokrotnie przewyższa cenę całego auta. Niemniej jednak dobre układy potrafią wytrzymywać przebiegi około 200 tys. km przy odpowiednim użytkowaniu i konserwacji.

Rozwinę trochę temat samych sfer(zielony element na zdjęciu). Mianowicie mają one kształt(jak sama nazwa wskazuje) kul w których płyn i gaz oddzielone są membraną. To w nich odbywa się sam proces „sprężynowania”. Płyn naciskając na membranę spręża gaz, przez to są one jednym z elementów które ulegają uszkodzeniom.

Opis do schematu:
 -  Centralka elektrohydrauliczna
 -  Przednie sfery
 -  Przedni regulator sztywności
 -  Czujnik położenia zawieszenia przedniego
 -  Tylne sfery
 -  Tylny regulator sztywności
 -  Czujnik zawieszenia tylnego
 -  Moduł BSI
 -  Czujnik położenia koła kierownicy
 -  Zbiornik płynu hydraulicznego
 -  Czujnik położenia pedału gazu
    W tradycyjnym zawieszeniu elementem tłumiącym nierówności na drodze jest sprężyna śrubowa. Zasadniczą wadą takiego rozwiązania jest brak możliwości momentalnej regulacji prześwitu auta oraz niezbyt pożądane „przysiadanie” auta przy znacznym obciążeniu. Zawieszenie hydropneumatyczne eliminuje te problemy. Elementem „sprężynującym” w tym układzie jest gaz, najczęściej azot(na obrazku kolor niebieski) który znajduje się w metalowych kulach, tzw. sferach. Tłok(kolor czerwony) przytwierdzony do wahacza pod wpływem nierówności chowa się do cylindra popychając nieściśliwy płyn(kolor żółty), ten z kolei naciska na gaz który się spręża, a po wyjechaniu z nierówności cofa płyn z tłokiem do pozycji pierwotnej. Przy regulacji prześwitu specjalna sprężarka wpompowuje lub wypompowuje odpowiednią ilość płynu z układu pozwalając na zmianę ciśnienia płynu.

    Zaletami dynamicznej regulacji zawieszenia w autach osobowych(z przyczyn oczywistych nie wspominam o autach terenowych) jest możliwość regulacji prześwitu podczas jazdy. Przy małych prędkościach auto stoi wyżej aby samochód bez problemu mógł przejechać np. przez próg zwalniający, natomiast gdy auto jedzie z dużą prędkością po równej asfaltowej drodze może się obniżyć aby do minimum zmniejszyć opór powietrza i zwiększyć aerodynamikę nadwozia.

    Jedyną i chyba największa wadą tego rozwiązania są duże koszty przy ewentualnych naprawach. W starszych autach naprawa takiego układu niejednokrotnie przewyższa cenę całego auta. Niemniej jednak dobre układy potrafią wytrzymywać przebiegi około 200 tys. km przy odpowiednim użytkowaniu i konserwacji.

    Rozwinę trochę temat samych sfer(zielony element na zdjęciu). Mianowicie mają one kształt(jak sama nazwa wskazuje) kul w których płyn i gaz oddzielone są membraną. To w nich odbywa się sam proces „sprężynowania”. Płyn naciskając na membranę spręża gaz, przez to są one jednym z elementów które ulegają uszkodzeniom.

    Opis do schematu:
    - Centralka elektrohydrauliczna
    - Przednie sfery
    - Przedni regulator sztywności
    - Czujnik położenia zawieszenia przedniego
    - Tylne sfery
    - Tylny regulator sztywności
    - Czujnik zawieszenia tylnego
    - Moduł BSI
    - Czujnik położenia koła kierownicy
    - Zbiornik płynu hydraulicznego
    - Czujnik położenia pedału gazu
    29 marca 2013, 19:20 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Żółty potwór  - Corvette – Owoc amerykańskiej motoryzacji, w warszawie. Sami przyznacie, że to dość rzadki widok.
    Owoc amerykańskiej motoryzacji, w warszawie. Sami przyznacie, że to dość rzadki widok.
    24 lutego 2013, 19:12 przez pattu32 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    moje.

    9 Ogólnopolski zlot Fiata 126p – Zółty maluszek z Konina (WLKP)
    Zółty maluszek z Konina (WLKP)
    8 stycznia 2013, 13:58 przez Barti4856 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Żółty potwór –
    29 grudnia 2012, 12:39 przez BULEK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Żółty kolor, czemu nie –
    22 grudnia 2012, 20:51 przez grabarz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Żółty –
    7 grudnia 2012, 0:14 przez ~pikolo | Do ulubionych | Skomentuj
    Numery rejestracyjne nowych nieoznakowanych pojazdów ITD – Numery rejestracyjne nowych nieoznakowanych pojazdów ITD:

 Wrocław - WE 574CW - Ford Mondeo - granatowy 
 Wrocław - WE 583CW - Ford Focus - srebrny 

 Warszawa WE 575CW - Ford Mondeo - granatowy 
 Warszawa WE 595CW - Ford Focus - czarny 

 Bydgoszcz WE 576CW - Ford Mondeo - czarny 
 Bydgoszcz WE 584CW - Ford Focus - srebrny 

 Kraków WE 589CW - Ford Focus - granatowy
 Kraków WE 593CW - Ford Mondeo - srebrny 

 Gorzów Wielkopolski WE 579CW - Ford Mondeo - czarny
 Gorzów Wielkopolski WE 591CW - Ford Mondeo - srebrny 

 Poznań WE 577CW - Ford Mondeo - srebrny
 Poznań WE 581CW - Ford Focus - granatowy

 Łódź WE 590CW - Ford Mondeo - srebrny
 Łódź WE 587CW - Ford Focus - srebrny

 Białystok WE 582CW - Ford Focus - czarny
 Białystok WE 592CW - Ford Mondeo - czarny

 Rzeszów WE 588CW - Ford Focus - czarny 
 Rzeszów WE 594CW - Ford Mondeo - czarny

 WE 578CW - Ford Mondeo - czarny - Katowice
 WE 586CW - Ford Focus - granatowy - Lublin




 OZNAKOWANE:
 WE 214EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Rzeszów
 WE 215EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Warszawa
 WE 216EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Bydgoszcz
    Numery rejestracyjne nowych nieoznakowanych pojazdów ITD:

    Wrocław - WE 574CW - Ford Mondeo - granatowy
    Wrocław - WE 583CW - Ford Focus - srebrny

    Warszawa WE 575CW - Ford Mondeo - granatowy
    Warszawa WE 595CW - Ford Focus - czarny

    Bydgoszcz WE 576CW - Ford Mondeo - czarny
    Bydgoszcz WE 584CW - Ford Focus - srebrny

    Kraków WE 589CW - Ford Focus - granatowy
    Kraków WE 593CW - Ford Mondeo - srebrny

    Gorzów Wielkopolski WE 579CW - Ford Mondeo - czarny
    Gorzów Wielkopolski WE 591CW - Ford Mondeo - srebrny

    Poznań WE 577CW - Ford Mondeo - srebrny
    Poznań WE 581CW - Ford Focus - granatowy

    Łódź WE 590CW - Ford Mondeo - srebrny
    Łódź WE 587CW - Ford Focus - srebrny

    Białystok WE 582CW - Ford Focus - czarny
    Białystok WE 592CW - Ford Mondeo - czarny

    Rzeszów WE 588CW - Ford Focus - czarny
    Rzeszów WE 594CW - Ford Mondeo - czarny

    WE 578CW - Ford Mondeo - czarny - Katowice
    WE 586CW - Ford Focus - granatowy - Lublin




    OZNAKOWANE:
    WE 214EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Rzeszów
    WE 215EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Warszawa
    WE 216EC - Peugeot Partner - oznakowany żółty - Bydgoszcz
    29 listopada 2012, 15:35 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Bo żółty ma moc –
    13 listopada 2012, 20:16 przez avenssis (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Żółty ... – Idealnie do niej pasuje
    Idealnie do niej pasuje
    25 sierpnia 2012, 23:39 przez marcin454510 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj