Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 38 takich materiałów
    Citroen i Minor 1000 – Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Nie wiem co to za Citroen
    Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Nie wiem co to za Citroen
    26 maja 2013, 16:13 przez SwistaczekPL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Piękna Warszawka – Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Warszawa
    Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Warszawa
    26 maja 2013, 16:08 przez SwistaczekPL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Własne

    Opel – Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Może mi ktoś napisać co to za model Opelka? Bardzo mnie zainteresował ale nie mogę nigdzie znaleźć oznaczenia modelu
    Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Może mi ktoś napisać co to za model Opelka? Bardzo mnie zainteresował ale nie mogę nigdzie znaleźć oznaczenia modelu
    26 maja 2013, 16:10 przez SwistaczekPL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Citroen DS21 – Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Citroen DS21 przód
    Zdjęcie na Mini Wystawie w Obornikach Śląskich. Citroen DS21 przód
    26 maja 2013, 16:04 przez SwistaczekPL (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Fiat 125p Kempingowy – Na bazie Fiata 125p pick-up, powstała w 1973 roku wersja turystyczna. W tylnej części, zamiast skrzyni ładunkowej zamocowano wykonaną z płyt kabinę kempingową, wyposażoną w drzwi, trzy okna oraz dodatkowy wywietrznik. Samochód ten przedstawiono na wystawie "Warszawa XXX" we wrześniu 1974 roku.
    Na bazie Fiata 125p pick-up, powstała w 1973 roku wersja turystyczna. W tylnej części, zamiast skrzyni ładunkowej zamocowano wykonaną z płyt kabinę kempingową, wyposażoną w drzwi, trzy okna oraz dodatkowy wywietrznik. Samochód ten przedstawiono na wystawie "Warszawa XXX" we wrześniu 1974 roku.
    3 stycznia 2013, 20:15 przez Arczi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Toyota GT86 – Napotkana na wystawie w Galerii Łódzkiej
    Napotkana na wystawie w Galerii Łódzkiej
    9 listopada 2012, 19:57 przez hytrus93 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    FSO 1100 Coupé – zapomniany polski koncept na 30-lecie PRL – W 1975 roku na wystawie zorganizowanej z okazji obchodów 30-lecia PRL zaprezentowano odważny koncept sportowego samochodu z Polski – FSO 1100 Coupé.
    W 1975 roku na wystawie zorganizowanej z okazji obchodów 30-lecia PRL zaprezentowano odważny koncept sportowego samochodu z Polski – FSO 1100 Coupé.
    18 września 2012, 21:32 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Historia VW – Na pewno nie dowiesz się z serwisu internetowego firmy Volkswagen, że "samochód dla mas" swoje początki zawdzięcza Adolfowi Hitlerowi.
 Po I-wszej Wojnie Światowej Niemiecka gospodarka była bliska upadku, co spowodowało, że ceny samochodów były bardzo wysokie.Co za tym idzie większość społeczeństwa nie mogła sobie pozwolić na własny środek lokomocji jakim był samochód. W roku 1933 na Berlińskiej wystawie samochodów przemówił A. Hitler wysuwając pomysł stworzenia nowego i taniego samochodu dla mas.

 W tym samym jeszcze roku A. Hitler spotkał się z Ferdinandem Porche i przekazał mu podstawowe specyfikacje nowego samochodu który ma posiadać: maksymalną prędkość 100 km/h, spalać mniej niż 7l/100km i powinien pomieścić 2 dorosłe osoby z trójką dzieci. Podał mu również pomysł i prawdopodobnie podał mu także odręczny szkic (już wtedy sylwetka podobna była do "garbusa"). Prototyp miał być wybudowany przez fabrykę Daimler-Benz.
 W 1937, utworzono Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, po roku nazwę zmieniono na Volkswagenwerk GmbH. A w roku 1938 A. Hitler otworzył fabrykę Volksvagena mieszczącą się w Wolfsburgu - produkowano tam KdF-wagen (kraft durch freude co oznaczało "siła poprzez zabawę"). Niestety wyprodukowano tylko kilka sztuk, w zamian rozpoczęto produkować samochody bojowe Schwimmwagen i Kommandeurwagen oparte na tej samej konstrukcji.
 Dopiero później odkryto to, że A. Hitler zaplanował to od początku, dodał on tylko małe zmiany do projektu Porshe (pojazd ten mógł pomieścić 3 mężczyzn, karabin maszynowy i amunicję.
 Po zakończeniu II Wojny Światowej, Anglicy przejęli fabrykę Volkswagen, w tym samym czasie zmienili nazwę samochodu z KdF-Wagen na Beetle. Po czasie rząd brytyjski chciał przekazać władzę nad fabryką wpierw dla Ford Motor Company później francuskiemu rządowi, na końcu firmie Fiat - niestety wszyscy odmówili - bojąc się start. 
 Nie mieli więc wyboru i oddali fabrykę w zaufaniu niemieckiemu rządowi. Volkswagen "garbus" stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie do dziś - sprzedano 21 milionów sztuk. 
 Logo VW zostało zaprojektowane przez Franza Xaviera Reimspiess, pracownika Porsche - wygrał konkurs na najlepsze logo, a zarazem zdobył główna nagrodę w wysokości 100 Reichsmarks (około 1.000 zł).
    Na pewno nie dowiesz się z serwisu internetowego firmy Volkswagen, że "samochód dla mas" swoje początki zawdzięcza Adolfowi Hitlerowi.
    Po I-wszej Wojnie Światowej Niemiecka gospodarka była bliska upadku, co spowodowało, że ceny samochodów były bardzo wysokie.Co za tym idzie większość społeczeństwa nie mogła sobie pozwolić na własny środek lokomocji jakim był samochód. W roku 1933 na Berlińskiej wystawie samochodów przemówił A. Hitler wysuwając pomysł stworzenia nowego i taniego samochodu dla mas.

    W tym samym jeszcze roku A. Hitler spotkał się z Ferdinandem Porche i przekazał mu podstawowe specyfikacje nowego samochodu który ma posiadać: maksymalną prędkość 100 km/h, spalać mniej niż 7l/100km i powinien pomieścić 2 dorosłe osoby z trójką dzieci. Podał mu również pomysł i prawdopodobnie podał mu także odręczny szkic (już wtedy sylwetka podobna była do "garbusa"). Prototyp miał być wybudowany przez fabrykę Daimler-Benz.
    W 1937, utworzono Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, po roku nazwę zmieniono na Volkswagenwerk GmbH. A w roku 1938 A. Hitler otworzył fabrykę Volksvagena mieszczącą się w Wolfsburgu - produkowano tam KdF-wagen (kraft durch freude co oznaczało "siła poprzez zabawę"). Niestety wyprodukowano tylko kilka sztuk, w zamian rozpoczęto produkować samochody bojowe Schwimmwagen i Kommandeurwagen oparte na tej samej konstrukcji.
    Dopiero później odkryto to, że A. Hitler zaplanował to od początku, dodał on tylko małe zmiany do projektu Porshe (pojazd ten mógł pomieścić 3 mężczyzn, karabin maszynowy i amunicję.
    Po zakończeniu II Wojny Światowej, Anglicy przejęli fabrykę Volkswagen, w tym samym czasie zmienili nazwę samochodu z KdF-Wagen na Beetle. Po czasie rząd brytyjski chciał przekazać władzę nad fabryką wpierw dla Ford Motor Company później francuskiemu rządowi, na końcu firmie Fiat - niestety wszyscy odmówili - bojąc się start.
    Nie mieli więc wyboru i oddali fabrykę w zaufaniu niemieckiemu rządowi. Volkswagen "garbus" stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie do dziś - sprzedano 21 milionów sztuk.
    Logo VW zostało zaprojektowane przez Franza Xaviera Reimspiess, pracownika Porsche - wygrał konkurs na najlepsze logo, a zarazem zdobył główna nagrodę w wysokości 100 Reichsmarks (około 1.000 zł).
    8 czerwca 2012, 15:14 przez vagpl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)