Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 40 takich materiałów
    Podtlenek azotu. – Najczęściej nazywany nitrem, to gaz używany do zwiększania sprawności silników spalinowych, niekiedy nawet do 50%. Stosowany w medycynie do usypiania pacjentów, znany jako „gaz rozweselający”.

Dawkowanie N2O odbywa się skokowo, tzw. strzałem, gdyż ciągłe działanie tegoż gazu mogło by poważnie uszkodzić silnik. Istnieją trzy rodzaje instalacji nitro:
-dolot suchy – to wtrysk gazu do kolektora dolotowego. Jest to najsłabsza opcja dająca maksymalnie 15% przyrostu mocy;
-mokry – „podpięcie” się z dolotem podtlenku do przewodów paliwowych. Skok ok. 35%;
-bezpośredni – jest to najskuteczniejszy, ale i najbardziej inwazyjny oraz najdroższy sposób. N2O jest tutaj wtryskiwane bezpośrednio do cylindra.

Przed założeniem instalacji zaleca się gruntowne sprawdzenie silnika, ponieważ jednostki w słabym stanie mogą nie wytrzymać takich przeróbek. Szczególnie ważnym aspektem jest dobry stan uszczelki pod głowicą, gdyż ona musi wytrzymać ciśnienie wtłaczanego podtlenku.

Teraz trochę o samym działaniu tego gazu. Jak już pewnie wiecie silnik do spalania paliwa potrzebuje powietrza, ściślej – tlenu. W wysokiej temperaturze N2O rozkłada się na tlen i azot: 
(2 N2O → 2 N2 + O2).
Większa ilość tlenu w komorze pozwala na spalenie większej ilości paliwa(idea ta sama co przy turbo). Dodatkowo azot schładza powietrze, które zmniejsza swoją objętość(analogia do intercoolera).

Jak możecie zobaczyć na zdjęciu właściciele takowych instalacji często instalują butle w widocznych miejscach aby stały się częścią wystroju auta. Poniżej, z lewej widać zbyt intensywnie „potraktowany” nitrem tłok, a obok przykład instalacji w silniku Corvette.

Na koniec zacytuję Wam fragment, który obrazuje jak rozpowszechniony jest ten wynalazek w USA: „System nitro jest tam tak popularny, jak gaz LPG w Polsce”. Warto tutaj zauważyć, że nitro nie tylko zwiększa moc ale mogłoby również oszczędzać paliwo gdyby nie fakt, że podczas używania dopalacza przepustnica powinna być maksymalnie otwarta. Być może przy zmodyfikowanej instalacji, przy mniejszych dawkach gazu można by rzeczywiście używać go do redukowania zużycia paliwa. Ale to tylko takie moje rozważania…
    Najczęściej nazywany nitrem, to gaz używany do zwiększania sprawności silników spalinowych, niekiedy nawet do 50%. Stosowany w medycynie do usypiania pacjentów, znany jako „gaz rozweselający”.

    Dawkowanie N2O odbywa się skokowo, tzw. strzałem, gdyż ciągłe działanie tegoż gazu mogło by poważnie uszkodzić silnik. Istnieją trzy rodzaje instalacji nitro:
    -dolot suchy – to wtrysk gazu do kolektora dolotowego. Jest to najsłabsza opcja dająca maksymalnie 15% przyrostu mocy;
    -mokry – „podpięcie” się z dolotem podtlenku do przewodów paliwowych. Skok ok. 35%;
    -bezpośredni – jest to najskuteczniejszy, ale i najbardziej inwazyjny oraz najdroższy sposób. N2O jest tutaj wtryskiwane bezpośrednio do cylindra.

    Przed założeniem instalacji zaleca się gruntowne sprawdzenie silnika, ponieważ jednostki w słabym stanie mogą nie wytrzymać takich przeróbek. Szczególnie ważnym aspektem jest dobry stan uszczelki pod głowicą, gdyż ona musi wytrzymać ciśnienie wtłaczanego podtlenku.

    Teraz trochę o samym działaniu tego gazu. Jak już pewnie wiecie silnik do spalania paliwa potrzebuje powietrza, ściślej – tlenu. W wysokiej temperaturze N2O rozkłada się na tlen i azot:
    (2 N2O → 2 N2 + O2).
    Większa ilość tlenu w komorze pozwala na spalenie większej ilości paliwa(idea ta sama co przy turbo). Dodatkowo azot schładza powietrze, które zmniejsza swoją objętość(analogia do intercoolera).

    Jak możecie zobaczyć na zdjęciu właściciele takowych instalacji często instalują butle w widocznych miejscach aby stały się częścią wystroju auta. Poniżej, z lewej widać zbyt intensywnie „potraktowany” nitrem tłok, a obok przykład instalacji w silniku Corvette.

    Na koniec zacytuję Wam fragment, który obrazuje jak rozpowszechniony jest ten wynalazek w USA: „System nitro jest tam tak popularny, jak gaz LPG w Polsce”. Warto tutaj zauważyć, że nitro nie tylko zwiększa moc ale mogłoby również oszczędzać paliwo gdyby nie fakt, że podczas używania dopalacza przepustnica powinna być maksymalnie otwarta. Być może przy zmodyfikowanej instalacji, przy mniejszych dawkach gazu można by rzeczywiście używać go do redukowania zużycia paliwa. Ale to tylko takie moje rozważania…
    5 kwietnia 2013, 17:32 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Odśnieżarka Top Gear – Pomysł zrodził się 2 lata temu, kiedy w Wielkiej Brytanii napadał śnieg i było mało odśnieżarek do odśnieżania. Chłopaki wymyślili pojazd 2 w 1: kombajn który latem zbiera żniwo a zimą by odśnieżał drogi. James May, Richard Hammond i Jeremy Clarkson pojechali sprawdzić ich wynalazek w Norwegii, gdzie mieli zrobić lądowisko dla samolotu na jeziorze, potem odśnieżali w jakimś mieście, w którym zrobili parę szkód i podpalili przechodnia. Ostatecznie zdecydowali, że wypróbują ich wynalazek z dala od cywilizacji: mieli odśnieżyć drogę która prowadziła do jakiegoś hotelu. Praca nie była profesjonalna, ale udało im się.
    Pomysł zrodził się 2 lata temu, kiedy w Wielkiej Brytanii napadał śnieg i było mało odśnieżarek do odśnieżania. Chłopaki wymyślili pojazd 2 w 1: kombajn który latem zbiera żniwo a zimą by odśnieżał drogi. James May, Richard Hammond i Jeremy Clarkson pojechali sprawdzić ich wynalazek w Norwegii, gdzie mieli zrobić lądowisko dla samolotu na jeziorze, potem odśnieżali w jakimś mieście, w którym zrobili parę szkód i podpalili przechodnia. Ostatecznie zdecydowali, że wypróbują ich wynalazek z dala od cywilizacji: mieli odśnieżyć drogę która prowadziła do jakiegoś hotelu. Praca nie była profesjonalna, ale udało im się.
    2 kwietnia 2013, 18:44 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Francuskie samochody cz.2 – Kolejny ciekawy pojazd spotkany w małej Francuskiej wioseczce. 
Ktoś wie co to za wynalazek?
    Kolejny ciekawy pojazd spotkany w małej Francuskiej wioseczce.
    Ktoś wie co to za wynalazek?
    12 lutego 2013, 23:37 przez lysyddz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.jagielnicki.art.pl

    Mój wynalazek – Czy ktoś zgadnie co to za auto?
    Czy ktoś zgadnie co to za auto?
    26 stycznia 2013, 15:47 przez ~Foremny | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    www.facebook.com/chojnacki.foto

    Bo od czegoś trzeba zacząć – Mój motorower Romet Ogar 205 z 1988 roku. Wśród mojej grupy wiekowej takie pojazdy są wyśmiewane, sam nie wiem czemu. Taki Romet wytrzyma zapewne więcej niż niejeden chiński wynalazek.
    Mój motorower Romet Ogar 205 z 1988 roku. Wśród mojej grupy wiekowej takie pojazdy są wyśmiewane, sam nie wiem czemu. Taki Romet wytrzyma zapewne więcej niż niejeden chiński wynalazek.
    26 stycznia 2013, 22:17 przez hardkoroslaw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (17)
    Źródło:

    Własne

    A taki wynalazek... – ...ktoś z Was pamięta?
    ...ktoś z Was pamięta?
    4 stycznia 2013, 22:42 przez crockett1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Harley davidson sportser – widział już ktoś taki wynalazek ? 
jest to mieszanka crosa i harleya ciekawe jest to że niektóre części są z tytanu...
    Widział już ktoś taki wynalazek ?
    jest to mieszanka crosa i harleya ciekawe jest to że niektóre części są z tytanu...
    11 listopada 2012, 9:19 przez tomek9182377 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nie wiem jak wy ale ja raczej nie chciałbym jechać tym samochodem kiedy mi wszystko zablokuje, silnik zgaśnie i wtedy jedynie zamknąć oczy i modlitwa
    24 czerwca 2012, 23:35 przez miazgula (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Tym razem żeby chronić pieszych. A jak w słupek się przywadzi na parkingu, to też zadziała? Oj będą mięli spece od kasowania Crash Data ze sterowników roboty...
    22 marca 2012, 16:17 przez thoomas233 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kilka dni temu pisałem o działaniu sytemu HANS stosowanego obecnie przez wszystkich zawodowych kierowców wyścigowych. Jednak wynalazek ten sprawdza się nie tylko w chwili wypadku, ale także podczas gwałtownego hamowania np. z 300 km/h do 60 km/h, w F1 jest czymś normalnym. Miejsce pasażera zajęła w nim kobieta głodna torowych emocji. Niestety obsługa zajmująca się przygotowaniem samochodu, kierowcy i pasażera do wyjazdu bardziej niż na pasażerce skupiła się na ustawieniu balansu bieli w kamerze zapominając o dokładnym zapięciu pasów. Efekt zobaczycie na filmie.
    3 lutego 2012, 16:16 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj