Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 18 takich materiałów
    Jest to już drugi zwiastun filmu dokumentalnego Wraki Lubelszczyzny reż. Jacek Wawryszuk. Zapraszam na stronę filmu.
    22 sierpnia 2015, 14:21 przez ~Jacek | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Słyszałeś coś o ciekawych autach opuszczonych na wiele lat? Daj znać w komentarzu i dołóż swoją cegiełkę w stworzeniu pierwszej produkcji w Polsce o zapomnianych wrakach!
    16 lipca 2015, 20:49 przez Malkam (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Nasze Wraki do Rajdu! – Tymi pojazdami szalejemy po torze.
    Tymi pojazdami szalejemy po torze.
    10 stycznia 2015, 17:17 przez Organ21 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    moje

    Tiger – Produkcja Tygrysów odbywała się w zakładach Henschel (Werk III), w Kassel-Mittefield i Wegmann AG, po tym jak myśl techniczna Henschela (silniki) wygrała bezpośrednie zawody prototypów z zakładami Porsche. Hitler wybrał Henschela. Tygrys miał nieudany debiut pod Leningradem. 4 maszyny, które brały udział w oblężeniu miasta nie sprawdziły się, a jedną z nich Niemcy musieli wysadzić, żeby nie dostała się w ręce armii sowieckiej. Legenda Tygrysów powstawała dzięki bohaterskim dowódcom tych czołgów, dzięki jednostkom. Jednym z takich bohaterów był porucznik Wittman, który w 1944 roku w Normandii wraz ze swoją 4 osobową załogą zniszczył 25 alianckich czołgów Sherman w tym 2 Firefly, 14 pojazdów opancerzonych półgąsienicowych i 14 ciężarówek, których wraki wstrzymały pochód całej alianckiej dywizji pancernej. Na froncie wschodnim ten sam dowódca zniszczył 119 radzieckich czołgów.
    Produkcja Tygrysów odbywała się w zakładach Henschel (Werk III), w Kassel-Mittefield i Wegmann AG, po tym jak myśl techniczna Henschela (silniki) wygrała bezpośrednie zawody prototypów z zakładami Porsche. Hitler wybrał Henschela. Tygrys miał nieudany debiut pod Leningradem. 4 maszyny, które brały udział w oblężeniu miasta nie sprawdziły się, a jedną z nich Niemcy musieli wysadzić, żeby nie dostała się w ręce armii sowieckiej. Legenda Tygrysów powstawała dzięki bohaterskim dowódcom tych czołgów, dzięki jednostkom. Jednym z takich bohaterów był porucznik Wittman, który w 1944 roku w Normandii wraz ze swoją 4 osobową załogą zniszczył 25 alianckich czołgów Sherman w tym 2 Firefly, 14 pojazdów opancerzonych półgąsienicowych i 14 ciężarówek, których wraki wstrzymały pochód całej alianckiej dywizji pancernej. Na froncie wschodnim ten sam dowódca zniszczył 119 radzieckich czołgów.
    26 kwietnia 2013, 23:35 przez janaw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Opuszczone samochody
    23 lutego 2013, 14:19 przez marceldw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Wraki... – Czasem bardziej przyciągają uwagę niż nie jedno odpicowane auto...
    Czasem bardziej przyciągają uwagę niż nie jedno odpicowane auto...
    5 września 2012, 21:38 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Droga śmierci w Boliwii. 70 kilometrów drogi między La Paz a Coroico pochłania rocznie 200-300 ofiar. Co kilka, kilkanaście dni dochodzi do kolejnego wypadku, po którym powiększa się "porastający" pobocza las krzyży.

    W 1995 roku trasę prowadzącą przez boliwijskie Andy Międzyamerykański Bank Rozwoju nazwał "najniebezpieczniejszą drogą na świecie". Zaraz za La Paz droga wznosi się do wysokości ok. 5 km, by potem zejść na wysokość zaledwie 330 metrów.

    Trasę zbudowali w latach 30-tych zeszłego wieku peruwiańscy jeńcy wzięci do niewoli w trakcie wojny o sporny region Chaco. Jeśli miał to być sabotaż wroga, to okazał się niezwykle udany, bo kosztował Boliwię już tysiące pojazdów i wiele ludzkich istnień.

    Niektórzy widzą w niej jednak dobry interes. Wraki samochodów i autobusów można obserwować z siodełka roweru na "wspomaganym grawitacją zjeździe rowerowym", który oferuje jedna z boliwijskich firm turystycznych. Osiągnięcie ponad 80 km/h nawet dla początkującego rowerzysty podobno nie stanowi problemu.
    26 grudnia 2011, 10:45 przez ~leszek | Do ulubionych | Skomentuj