Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 14 takich materiałów
    Yamaha – Yamaha WR 250-F
    Yamaha WR 250-F
    29 września 2013, 21:01 przez MarioBros (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    25 czerwca 2013, 18:07 przez WrzecePiore (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Uwaga Poznań i okolice! – Niestety, zauważyłem ich w ostatniej chwili, nie miałem okazji zrobić zdjęcia

Poniżej dołączam wyszukanych tajniaków w polsce:

Dolnośląskie:
Opel Vectra 6 zielony, czarny, szary, granatowy DW
Ford Mondeo 1 granatowy DW
Skoda Superb 3 granatowy, srebrny, czarny DW
Toyota Camry 1 żółty DW
Kia Cee'd 1 czarny DW

Kujawsko-Pomorskie:
Opel Vectra 8 czarny, szary, niebieski CB
Skoda Octavia 1 niebieski CB
Skoda Superb 1 czarny CB
Fiat Brav 1 szary CB
Volkswagen Passat3 szary, niebieski CB

Lubelskie:
Opel Vectra 16 srebrny, szary, niebieski LU
Skoda Octavia 1 szary, brązowy LU
Ford Mondeo b 2 pomarańczowy LU

Lubuskie:
Ford Mondeo 10 zielony, oliwkowy, czarny, szary, srebrny, czerwony, złoty,FG

Łodzkie:
Opel Vectra 2 zielony, bordowyEL
Opel Insignia	2 czarny, niebieskiEL
Ford Mondeo	2 szary, czarny EL
Skoda Superb	1 czarny EL
Kia Cee'd 1 zielony EL
VWPassat 4 szary, srebrny EL

Małopolskie:
Opel Vectra 7 niebieski, czarny KR
Ford Mondeo 1 pomarańczowy KR
Skoda Superb 2 szary, czarny KR
Kia Cee'd 1 zielony KR

Mazowieckie:
Opel Vectra 15 szary, niebieski, czarny, czerwony, zielony, beżowyWR lub WI
Ford Mondeo	5 zielony, szary, niebieskiWR lub WI
Skoda Octavia	3 szary, brązowy WR lub WI
Kia Cee'd	8 niebieski, szary, srebrnyWR lub WI
Fiat Bravo	1 szary WR lub WI
VW Passat	3 szary, niebieski WR lub WI
Renault Megane 1 czarny WR lub WI

Opolskie:
Opel Vectra 9 czarny, zielony, niebieski OP
Ford Mondeo 1 srebrny	OP

Podkarpackie:
Opel Vectra 7 srebrny, szary, czarny, czerwony RZ
Renault Laguna	2 srebrny, zielony RZ

Podlaskie:
Opel Vectra 8 czarny, szary, srebrny, beżowyBI
Opel Insignia	2 czarny BI
Ford Mondeo	1 szary BI
Skoda Superb	1 zielony BI
Lancer (Evo X)	1 szary BI

Pomorskie:
Skoda Octavia	11 szary, srebrnyGD
Kia Cee'd	1 szary GD
VWPassat	13 szary, srebrny, czarny, niebieskiGD

Śląskie:
Opel Vectra	18 szary, czerwony, srebrny, czarnySK
Skoda Superb	1 czarny SK
Kia Cee'd	1 szary, niebieskiSK

Świętokrzyskie:
Opel Vectra 9 szary, srebrny, beżowy, czarny, zielonyTK
Ford Mondeo 2 czarny, szaryTK
Skoda Octavia	3 granatowy TK
Kia Cee'd	1 szary TK
VW Passat	1 czarnyTK

Warmińsko Mazurskie:
Opel Vectra	2 niebieski, czarnyNO
Skoda Superb	13 niebieski, czarny, bordowy, szaryNO
RMegane (Sport)	7 szary, czarnyNO

Wielkopolskie:
Opel Vectra 1 niebieskiePO
Skoda Octavia 8 niebieskie, srebrny, czarnyPO
Skoda Superb	1 niebieski PO
Fiat Bravo	1 brązowy PO
VW Passat	3 srebrny, szaryPO

Zachodniopomorskie:
Opel Vectra 6 srebrny, czarny ZS
Ford Mondeo	1 srebrnyZS
Kia Cee'd	6 srebrny, beżowy, szary, czarny, niebieskiZS
Fiat Bravo	2 szary, niebieskiZS
Citroen C5	1 srebrnyZS
    Niestety, zauważyłem ich w ostatniej chwili, nie miałem okazji zrobić zdjęcia

    Poniżej dołączam wyszukanych tajniaków w polsce:

    Dolnośląskie:
    Opel Vectra 6 zielony, czarny, szary, granatowy DW
    Ford Mondeo 1 granatowy DW
    Skoda Superb 3 granatowy, srebrny, czarny DW
    Toyota Camry 1 żółty DW
    Kia Cee'd 1 czarny DW

    Kujawsko-Pomorskie:
    Opel Vectra 8 czarny, szary, niebieski CB
    Skoda Octavia 1 niebieski CB
    Skoda Superb 1 czarny CB
    Fiat Brav 1 szary CB
    Volkswagen Passat3 szary, niebieski CB

    Lubelskie:
    Opel Vectra 16 srebrny, szary, niebieski LU
    Skoda Octavia 1 szary, brązowy LU
    Ford Mondeo b 2 pomarańczowy LU

    Lubuskie:
    Ford Mondeo 10 zielony, oliwkowy, czarny, szary, srebrny, czerwony, złoty,FG

    Łodzkie:
    Opel Vectra 2 zielony, bordowyEL
    Opel Insignia 2 czarny, niebieskiEL
    Ford Mondeo 2 szary, czarny EL
    Skoda Superb 1 czarny EL
    Kia Cee'd 1 zielony EL
    VWPassat 4 szary, srebrny EL

    Małopolskie:
    Opel Vectra 7 niebieski, czarny KR
    Ford Mondeo 1 pomarańczowy KR
    Skoda Superb 2 szary, czarny KR
    Kia Cee'd 1 zielony KR

    Mazowieckie:
    Opel Vectra 15 szary, niebieski, czarny, czerwony, zielony, beżowyWR lub WI
    Ford Mondeo 5 zielony, szary, niebieskiWR lub WI
    Skoda Octavia 3 szary, brązowy WR lub WI
    Kia Cee'd 8 niebieski, szary, srebrnyWR lub WI
    Fiat Bravo 1 szary WR lub WI
    VW Passat 3 szary, niebieski WR lub WI
    Renault Megane 1 czarny WR lub WI

    Opolskie:
    Opel Vectra 9 czarny, zielony, niebieski OP
    Ford Mondeo 1 srebrny OP

    Podkarpackie:
    Opel Vectra 7 srebrny, szary, czarny, czerwony RZ
    Renault Laguna 2 srebrny, zielony RZ

    Podlaskie:
    Opel Vectra 8 czarny, szary, srebrny, beżowyBI
    Opel Insignia 2 czarny BI
    Ford Mondeo 1 szary BI
    Skoda Superb 1 zielony BI
    Lancer (Evo X) 1 szary BI

    Pomorskie:
    Skoda Octavia 11 szary, srebrnyGD
    Kia Cee'd 1 szary GD
    VWPassat 13 szary, srebrny, czarny, niebieskiGD

    Śląskie:
    Opel Vectra 18 szary, czerwony, srebrny, czarnySK
    Skoda Superb 1 czarny SK
    Kia Cee'd 1 szary, niebieskiSK

    Świętokrzyskie:
    Opel Vectra 9 szary, srebrny, beżowy, czarny, zielonyTK
    Ford Mondeo 2 czarny, szaryTK
    Skoda Octavia 3 granatowy TK
    Kia Cee'd 1 szary TK
    VW Passat 1 czarnyTK

    Warmińsko Mazurskie:
    Opel Vectra 2 niebieski, czarnyNO
    Skoda Superb 13 niebieski, czarny, bordowy, szaryNO
    RMegane (Sport) 7 szary, czarnyNO

    Wielkopolskie:
    Opel Vectra 1 niebieskiePO
    Skoda Octavia 8 niebieskie, srebrny, czarnyPO
    Skoda Superb 1 niebieski PO
    Fiat Bravo 1 brązowy PO
    VW Passat 3 srebrny, szaryPO

    Zachodniopomorskie:
    Opel Vectra 6 srebrny, czarny ZS
    Ford Mondeo 1 srebrnyZS
    Kia Cee'd 6 srebrny, beżowy, szary, czarny, niebieskiZS
    Fiat Bravo 2 szary, niebieskiZS
    Citroen C5 1 srebrnyZS
    12 czerwca 2013, 16:33 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Przekrój auta - Subaru Impreza – Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1,6, 1,8 i 2,0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.

Modele europejskie
Na rynku europejskim pierwsze Subaru Impreza z silnikiem turbodoładowanym o pojemności skokowej 2 litrów pojawiło się w roku 1994 pod nazwą Subaru Impreza GT. Była to dostosowana do europejskich warunków i zasad ubezpieczeniowych wersja japońskiej Subaru Impreza WRX. Na przełomie lat 1994-1997 w wersji europejskiej klienci mieli do dyspozycji dwulitrowy silnik o mocy 208 KM. Oprócz mocy, mniejszej niż w japońskiej Imprezie WRX, Impreza Turbo miała twardsze od japońskiego odpowiednika zawieszenie (zmieniono amortyzatory i zastosowano grubsze stabilizatory).
Nadwozie zostało wyposażone w zintegrowany ze zderzakiem przednim głęboki spojler, z bardzo dużymi integralnymi reflektorami, tylną lotkę o zróżnicowanej wielkości, charakterystyczny dla konfiguracji silników Subaru chwyt powietrza do chłodnicy powietrza doładowującego na masce, dodatkowe (fabrycznie zaślepione) otwory wentylujące komorę silnika i listwy boczne.
W roku 1997 firma wprowadziła na rynek silnik o mocy 211 KM, który pozwalał osiągnąć 100 km/h w 6 sekund. Model ten posiadał też zmodyfikowane w stosunku do poprzednika nadwozie. Zaostrzono nieco linie przodu zmieniając m.in. maskę, reflektory przednie, atrapę chłodnicy. We wnętrzu dodano nowe fotele kubełkowe i inną tapicerkę. W 1998 roku ponownie zmodyfikowano wygląd. Dodano białe wskaźniki i cyfrowy licznik przebiegu, kierownicę marki MOMO, montowano 16 calowe, aluminiowe koła. W roku 1999 zwiększono moc silnika do 218 KM oraz dodano do wersji turbo nowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracujące z tarczami o powiększonej średnicy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne były nowe spojlery przedni oraz tylny, wyprodukowane przez firmę Prodrive. Pojawiły się też lusterka w kolorze nadwozia, zaś reflektory przeciwmgłowe i główne zostały ukryte za kloszami z gładkiego szkła, nadającego auto nieco bardziej nowoczesny wygląd. Pojawiły się też egzemplarze fabrycznie pozbawione systemu klimatyzacji, ABS i poduszek powietrznych, ułatwiające niezależnym zespołom budowę samochodu rajdowego.

Subaru Impreza WRC w specyfikacji z 2000 roku
W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special Edition, wyprodukowany w 1995 r. dla uczczenia dokonań Colina McRae podczas rajdu RAC. Kolejnym modelem była Impreza Catalunya (okazją było zdobycie przez zespół Subaru tytułu Mistrza Świata Producentów). W roku 1998, dla uczczenia trzeciego z rzędu tytułu Mistrza Świata Prodcuentów, Subaru wypuściło model Impreza Terzo (wł. "trzeci"). Kolejnym modelem specjalnym był RB5 ("Richard Burns 5" - z takim numerem ten kierowca rajdowych Mistrzostw Świata jeździł w barwach Subaru). Co ciekawe, wszystkie te modele nie różniły się niczym poza ozdobnikami od powszechnie dostępnych - jedynie do wersji RB5 można było zamówić pakiet WR, podnoszący moc silnika do 240 KM. Dopiero Impreza P1, zbudowana w 1999 na bazie dwudrzwiowego sedana przez firmę Prodrive na zamówienie importera - Subaru (UK) Limited, miała silnik o mocy 280 KM oraz liczne usprawnienia (dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach zawieszenie, wzmocnione hamulce), które nadawały jej charakter prawdziwej edycji specjalnej.

Modele japońskie
Poza odpowiednikami wersji europejskich, Subaru oferowało w Japonii Imprezy niedostępne w Europie i USA. Różnice ujawniają się przede wszystkim w autach z silnikami turbodoładowanymi. W przeciwieństwie do wersji europejskich, rozwijały one moc od 250 do 280 KM. Również tylko dla rynku japońskiego zarezerwowano wersje STI (Subaru Tecnica International), które poddane były fabrycznemu tuningowi. Modele STI, produkowane przez sześć generacji, wykazują się zmienionymi elementami osprzętu silnika, usportowionym zawieszeniem i hamulcami. Auta oznaczane jako STI Type-R bazowały na dwudrzwiowej karoserii Imprezy, i dzięki niewielkiej masie własnej, centralnemu mechanizmowi różnicowemu o regulowanej sile spięcia osi oraz silnikowi o dużym momencie obrotowym wykazywały się osiągami na miarę supersamochodów (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund). Interesującym modelem Imprezy, który mógł przyspieszyć prace nad SUV-em Forester była Impreza Gravel Express. Była to uterenowiona podwyższona, turbodoładowana Impreza kombi, z dodatkowymi rurowymi zabezpieczeniami przodu i tyłu auta, oraz szerokimi ochronnymi listwami na drzwiach.
Wśród aut przeznaczonych na rynek japoński pojawiło się wiele modeli specjalnych, wyprodukowanych w krótkich seriach. Były to wspomniany STI Type-R, przeznaczony wyłącznie do budowania na jego bazie samochodów rajdowych model WRX RA, pozbawiony materiałów wygłuszających i wyprodukowany z cieńszej blachy, z odsłoniętymi miejscami mocowania klatki bezpieczeństwa, WRX RA-STI będący jego wersją z najmocniejszym dostępnym seryjnie silnikiem, oraz kultowy model STi 22B. Ten ostatni, wyprodukowany w 401 egzemplarzach, charakteryzował się silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy szacowanej na ponad 380 KM, poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem i wyczynowym zawieszeniem wyprodukowanym przez niemiecką firmę Bilstein. STi 22B uznawany jest za szczytowe osiągnięcie w rozwoju platformy GC.

Modele amerykańskie

W Stanach Zjednoczonych największą popularnością cieszyły się najtańsze wersje typu GC, napędzane silnikiem 1.6l. Typ GC nie był oferowany w USA z silnikami turbodoładowanymi, ze względu na niemożność spełnienia przez te silniki kalifornijskich norm emisji substancji szkodliwych w spalinach. Częstą praktyką kupujących była rezygnacja z napędu na 4 koła na rzecz tańszych wersji z napędem na przednią oś. Stosunkowo popularna była również wersja dwudrzwiowa. Wraz z sukcesami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, Subaru wprowadzało na rynek amerykański mocniejsze wersje silnikowe, w tym wolnossący, 160-konny silnik o pojemności 2.2 litra, do dziś stosowany w różnych pojazdach tej marki. Odpowiednikiem japońskiego "Gravel Express" była wyprodukowana w niewielkiej ilości na rynek amerykański Impreza Outback - jednak również ten model pozbawiono silnika turbo. Dobra sprzedaż dwudrzwiowego sedana oznaczonego jako Impreza RS, do złudzenia przypominającego japońską, sportową wersję Type-R (jednak bez turbosprężarki) była powodem, dla którego Subaru zdecydowało się wprowadzić na rynek amerykański silniki turbodoładowane po wyposażeniu ich w dodatkowe katalizatory. Nastąpiło to wraz z pojawieniem się nowej generacji nadwozia Imprezy.
    Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1,6, 1,8 i 2,0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.

    Modele europejskie
    Na rynku europejskim pierwsze Subaru Impreza z silnikiem turbodoładowanym o pojemności skokowej 2 litrów pojawiło się w roku 1994 pod nazwą Subaru Impreza GT. Była to dostosowana do europejskich warunków i zasad ubezpieczeniowych wersja japońskiej Subaru Impreza WRX. Na przełomie lat 1994-1997 w wersji europejskiej klienci mieli do dyspozycji dwulitrowy silnik o mocy 208 KM. Oprócz mocy, mniejszej niż w japońskiej Imprezie WRX, Impreza Turbo miała twardsze od japońskiego odpowiednika zawieszenie (zmieniono amortyzatory i zastosowano grubsze stabilizatory).
    Nadwozie zostało wyposażone w zintegrowany ze zderzakiem przednim głęboki spojler, z bardzo dużymi integralnymi reflektorami, tylną lotkę o zróżnicowanej wielkości, charakterystyczny dla konfiguracji silników Subaru chwyt powietrza do chłodnicy powietrza doładowującego na masce, dodatkowe (fabrycznie zaślepione) otwory wentylujące komorę silnika i listwy boczne.
    W roku 1997 firma wprowadziła na rynek silnik o mocy 211 KM, który pozwalał osiągnąć 100 km/h w 6 sekund. Model ten posiadał też zmodyfikowane w stosunku do poprzednika nadwozie. Zaostrzono nieco linie przodu zmieniając m.in. maskę, reflektory przednie, atrapę chłodnicy. We wnętrzu dodano nowe fotele kubełkowe i inną tapicerkę. W 1998 roku ponownie zmodyfikowano wygląd. Dodano białe wskaźniki i cyfrowy licznik przebiegu, kierownicę marki MOMO, montowano 16 calowe, aluminiowe koła. W roku 1999 zwiększono moc silnika do 218 KM oraz dodano do wersji turbo nowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracujące z tarczami o powiększonej średnicy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne były nowe spojlery przedni oraz tylny, wyprodukowane przez firmę Prodrive. Pojawiły się też lusterka w kolorze nadwozia, zaś reflektory przeciwmgłowe i główne zostały ukryte za kloszami z gładkiego szkła, nadającego auto nieco bardziej nowoczesny wygląd. Pojawiły się też egzemplarze fabrycznie pozbawione systemu klimatyzacji, ABS i poduszek powietrznych, ułatwiające niezależnym zespołom budowę samochodu rajdowego.

    Subaru Impreza WRC w specyfikacji z 2000 roku
    W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special Edition, wyprodukowany w 1995 r. dla uczczenia dokonań Colina McRae podczas rajdu RAC. Kolejnym modelem była Impreza Catalunya (okazją było zdobycie przez zespół Subaru tytułu Mistrza Świata Producentów). W roku 1998, dla uczczenia trzeciego z rzędu tytułu Mistrza Świata Prodcuentów, Subaru wypuściło model Impreza Terzo (wł. "trzeci"). Kolejnym modelem specjalnym był RB5 ("Richard Burns 5" - z takim numerem ten kierowca rajdowych Mistrzostw Świata jeździł w barwach Subaru). Co ciekawe, wszystkie te modele nie różniły się niczym poza ozdobnikami od powszechnie dostępnych - jedynie do wersji RB5 można było zamówić pakiet WR, podnoszący moc silnika do 240 KM. Dopiero Impreza P1, zbudowana w 1999 na bazie dwudrzwiowego sedana przez firmę Prodrive na zamówienie importera - Subaru (UK) Limited, miała silnik o mocy 280 KM oraz liczne usprawnienia (dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach zawieszenie, wzmocnione hamulce), które nadawały jej charakter prawdziwej edycji specjalnej.

    Modele japońskie
    Poza odpowiednikami wersji europejskich, Subaru oferowało w Japonii Imprezy niedostępne w Europie i USA. Różnice ujawniają się przede wszystkim w autach z silnikami turbodoładowanymi. W przeciwieństwie do wersji europejskich, rozwijały one moc od 250 do 280 KM. Również tylko dla rynku japońskiego zarezerwowano wersje STI (Subaru Tecnica International), które poddane były fabrycznemu tuningowi. Modele STI, produkowane przez sześć generacji, wykazują się zmienionymi elementami osprzętu silnika, usportowionym zawieszeniem i hamulcami. Auta oznaczane jako STI Type-R bazowały na dwudrzwiowej karoserii Imprezy, i dzięki niewielkiej masie własnej, centralnemu mechanizmowi różnicowemu o regulowanej sile spięcia osi oraz silnikowi o dużym momencie obrotowym wykazywały się osiągami na miarę supersamochodów (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund). Interesującym modelem Imprezy, który mógł przyspieszyć prace nad SUV-em Forester była Impreza Gravel Express. Była to uterenowiona podwyższona, turbodoładowana Impreza kombi, z dodatkowymi rurowymi zabezpieczeniami przodu i tyłu auta, oraz szerokimi ochronnymi listwami na drzwiach.
    Wśród aut przeznaczonych na rynek japoński pojawiło się wiele modeli specjalnych, wyprodukowanych w krótkich seriach. Były to wspomniany STI Type-R, przeznaczony wyłącznie do budowania na jego bazie samochodów rajdowych model WRX RA, pozbawiony materiałów wygłuszających i wyprodukowany z cieńszej blachy, z odsłoniętymi miejscami mocowania klatki bezpieczeństwa, WRX RA-STI będący jego wersją z najmocniejszym dostępnym seryjnie silnikiem, oraz kultowy model STi 22B. Ten ostatni, wyprodukowany w 401 egzemplarzach, charakteryzował się silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy szacowanej na ponad 380 KM, poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem i wyczynowym zawieszeniem wyprodukowanym przez niemiecką firmę Bilstein. STi 22B uznawany jest za szczytowe osiągnięcie w rozwoju platformy GC.

    Modele amerykańskie

    W Stanach Zjednoczonych największą popularnością cieszyły się najtańsze wersje typu GC, napędzane silnikiem 1.6l. Typ GC nie był oferowany w USA z silnikami turbodoładowanymi, ze względu na niemożność spełnienia przez te silniki kalifornijskich norm emisji substancji szkodliwych w spalinach. Częstą praktyką kupujących była rezygnacja z napędu na 4 koła na rzecz tańszych wersji z napędem na przednią oś. Stosunkowo popularna była również wersja dwudrzwiowa. Wraz z sukcesami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, Subaru wprowadzało na rynek amerykański mocniejsze wersje silnikowe, w tym wolnossący, 160-konny silnik o pojemności 2.2 litra, do dziś stosowany w różnych pojazdach tej marki. Odpowiednikiem japońskiego "Gravel Express" była wyprodukowana w niewielkiej ilości na rynek amerykański Impreza Outback - jednak również ten model pozbawiono silnika turbo. Dobra sprzedaż dwudrzwiowego sedana oznaczonego jako Impreza RS, do złudzenia przypominającego japońską, sportową wersję Type-R (jednak bez turbosprężarki) była powodem, dla którego Subaru zdecydowało się wprowadzić na rynek amerykański silniki turbodoładowane po wyposażeniu ich w dodatkowe katalizatory. Nastąpiło to wraz z pojawieniem się nowej generacji nadwozia Imprezy.
    1 marca 2012, 11:39 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj