Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 37 takich materiałów
    Lamborghini Aventador - Szkic – Mój szkic Lambo Aventador. Czeka mnie jeszcze poprawianie krawędzi i cieniowanie. Pamiętam że Jac miał problem przez niedowiarków, dlatego dodam zdjęcia z różnych etapów rysowania :)
    Mój szkic Lambo Aventador. Czeka mnie jeszcze poprawianie krawędzi i cieniowanie. Pamiętam że Jac miał problem przez niedowiarków, dlatego dodam zdjęcia z różnych etapów rysowania :)
    26 stycznia 2013, 17:43 przez masterafik (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    FIAT 125p – Szybki szkic polskiego Klasyka. Mam nadzieję, że się spodoba
    Szybki szkic polskiego Klasyka. Mam nadzieję, że się spodoba
    12 stycznia 2013, 12:42 przez jac (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (13)
    Źródło:

    Moje Rysunki

    BMW E36 – Piękny szkic
    Piękny szkic
    30 grudnia 2012, 18:32 przez Kammaster (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mustang – Taki tam Szkic
    Taki tam Szkic
    21 listopada 2012, 19:08 przez ~ML90LSK | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Historia VW – Na pewno nie dowiesz się z serwisu internetowego firmy Volkswagen, że "samochód dla mas" swoje początki zawdzięcza Adolfowi Hitlerowi.
 Po I-wszej Wojnie Światowej Niemiecka gospodarka była bliska upadku, co spowodowało, że ceny samochodów były bardzo wysokie.Co za tym idzie większość społeczeństwa nie mogła sobie pozwolić na własny środek lokomocji jakim był samochód. W roku 1933 na Berlińskiej wystawie samochodów przemówił A. Hitler wysuwając pomysł stworzenia nowego i taniego samochodu dla mas.

 W tym samym jeszcze roku A. Hitler spotkał się z Ferdinandem Porche i przekazał mu podstawowe specyfikacje nowego samochodu który ma posiadać: maksymalną prędkość 100 km/h, spalać mniej niż 7l/100km i powinien pomieścić 2 dorosłe osoby z trójką dzieci. Podał mu również pomysł i prawdopodobnie podał mu także odręczny szkic (już wtedy sylwetka podobna była do "garbusa"). Prototyp miał być wybudowany przez fabrykę Daimler-Benz.
 W 1937, utworzono Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, po roku nazwę zmieniono na Volkswagenwerk GmbH. A w roku 1938 A. Hitler otworzył fabrykę Volksvagena mieszczącą się w Wolfsburgu - produkowano tam KdF-wagen (kraft durch freude co oznaczało "siła poprzez zabawę"). Niestety wyprodukowano tylko kilka sztuk, w zamian rozpoczęto produkować samochody bojowe Schwimmwagen i Kommandeurwagen oparte na tej samej konstrukcji.
 Dopiero później odkryto to, że A. Hitler zaplanował to od początku, dodał on tylko małe zmiany do projektu Porshe (pojazd ten mógł pomieścić 3 mężczyzn, karabin maszynowy i amunicję.
 Po zakończeniu II Wojny Światowej, Anglicy przejęli fabrykę Volkswagen, w tym samym czasie zmienili nazwę samochodu z KdF-Wagen na Beetle. Po czasie rząd brytyjski chciał przekazać władzę nad fabryką wpierw dla Ford Motor Company później francuskiemu rządowi, na końcu firmie Fiat - niestety wszyscy odmówili - bojąc się start. 
 Nie mieli więc wyboru i oddali fabrykę w zaufaniu niemieckiemu rządowi. Volkswagen "garbus" stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie do dziś - sprzedano 21 milionów sztuk. 
 Logo VW zostało zaprojektowane przez Franza Xaviera Reimspiess, pracownika Porsche - wygrał konkurs na najlepsze logo, a zarazem zdobył główna nagrodę w wysokości 100 Reichsmarks (około 1.000 zł).
    Na pewno nie dowiesz się z serwisu internetowego firmy Volkswagen, że "samochód dla mas" swoje początki zawdzięcza Adolfowi Hitlerowi.
    Po I-wszej Wojnie Światowej Niemiecka gospodarka była bliska upadku, co spowodowało, że ceny samochodów były bardzo wysokie.Co za tym idzie większość społeczeństwa nie mogła sobie pozwolić na własny środek lokomocji jakim był samochód. W roku 1933 na Berlińskiej wystawie samochodów przemówił A. Hitler wysuwając pomysł stworzenia nowego i taniego samochodu dla mas.

    W tym samym jeszcze roku A. Hitler spotkał się z Ferdinandem Porche i przekazał mu podstawowe specyfikacje nowego samochodu który ma posiadać: maksymalną prędkość 100 km/h, spalać mniej niż 7l/100km i powinien pomieścić 2 dorosłe osoby z trójką dzieci. Podał mu również pomysł i prawdopodobnie podał mu także odręczny szkic (już wtedy sylwetka podobna była do "garbusa"). Prototyp miał być wybudowany przez fabrykę Daimler-Benz.
    W 1937, utworzono Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH, po roku nazwę zmieniono na Volkswagenwerk GmbH. A w roku 1938 A. Hitler otworzył fabrykę Volksvagena mieszczącą się w Wolfsburgu - produkowano tam KdF-wagen (kraft durch freude co oznaczało "siła poprzez zabawę"). Niestety wyprodukowano tylko kilka sztuk, w zamian rozpoczęto produkować samochody bojowe Schwimmwagen i Kommandeurwagen oparte na tej samej konstrukcji.
    Dopiero później odkryto to, że A. Hitler zaplanował to od początku, dodał on tylko małe zmiany do projektu Porshe (pojazd ten mógł pomieścić 3 mężczyzn, karabin maszynowy i amunicję.
    Po zakończeniu II Wojny Światowej, Anglicy przejęli fabrykę Volkswagen, w tym samym czasie zmienili nazwę samochodu z KdF-Wagen na Beetle. Po czasie rząd brytyjski chciał przekazać władzę nad fabryką wpierw dla Ford Motor Company później francuskiemu rządowi, na końcu firmie Fiat - niestety wszyscy odmówili - bojąc się start.
    Nie mieli więc wyboru i oddali fabrykę w zaufaniu niemieckiemu rządowi. Volkswagen "garbus" stał się najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie do dziś - sprzedano 21 milionów sztuk.
    Logo VW zostało zaprojektowane przez Franza Xaviera Reimspiess, pracownika Porsche - wygrał konkurs na najlepsze logo, a zarazem zdobył główna nagrodę w wysokości 100 Reichsmarks (około 1.000 zł).
    8 czerwca 2012, 15:14 przez vagpl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Eleanor KONKURS – Shelby Mustang GT500E - Eleanor - samochód, który powstał na potrzeby filmu 60 sekund z 2000 roku. Bazą do stworzenia Eleonory był Ford Mustang z 1967 r. Wstępny szkic wykonał Steve Stanford natomiast pierwowzory elementów nadwozia z włókna szklanego Chip Foose. Wszystkich Eleonor powstało w zasadzie 13 z czego w filmie brało udział tylko 12. Spośród nich 7 po zakończeniu kręcenia filmu wróciło na własność CVS (Cinema Vehicle Services). Podczas kręcenia filmu 5 uległo zniszczeniu. Najmocniejszą i najpiękniejszą wersję Eleonory CVS stworzyło na producenta Bruckheimera. Napędzana była silnikiem 428cid (7,01 l) posiadała rozpórkę silnika i a także kilka innych udogodnień.

Chyba wszyscy znają te kultowe auto
    Shelby Mustang GT500E - Eleanor - samochód, który powstał na potrzeby filmu 60 sekund z 2000 roku. Bazą do stworzenia Eleonory był Ford Mustang z 1967 r. Wstępny szkic wykonał Steve Stanford natomiast pierwowzory elementów nadwozia z włókna szklanego Chip Foose. Wszystkich Eleonor powstało w zasadzie 13 z czego w filmie brało udział tylko 12. Spośród nich 7 po zakończeniu kręcenia filmu wróciło na własność CVS (Cinema Vehicle Services). Podczas kręcenia filmu 5 uległo zniszczeniu. Najmocniejszą i najpiękniejszą wersję Eleonory CVS stworzyło na producenta Bruckheimera. Napędzana była silnikiem 428cid (7,01 l) posiadała rozpórkę silnika i a także kilka innych udogodnień.

    Chyba wszyscy znają te kultowe auto
    9 kwietnia 2012, 11:31 przez tommy1212 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    „Projekt 822" KONKURS – Tajemniczo brzmiący skrót miał być próbą stworzenia mocarnego, szosowego, seryjnie produkowanego auta, które z powodzeniem mogłoby także rywalizować na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata.
Projekt narodził się 7 maja 1976 roku, w głowie zastępcy dyrektora ds. rozwoju francuskiej marki Renault, Jeana Terramorsiego.
Bazą do opracowania sportowego autka stała się niezwykle popularna w latach 70-tych „piątka”, czyli kultowe dzisiaj Renault 5. 
Impulsem do tego stał się szkic autorstwa Marca Deschampsa. 
Między słowami, w gabinecie Terramorsiego, padło magiczne i ubóstwiane w latach 70-tych określenie „turbo”.
Niestety, w sierpniu 1976 roku zmarł Terramorsi. Projekt 822 kontynuowano pod kierownictwem inżynierów Michela Tetu oraz Bernarda Dudot.
Konstrukcję nadwozia seryjnej „Piątki” wzmocniono i usztywniono. 
Za słupkiem B wkomponowano potężne podwójne wloty powietrza chłodzącego silnik. 
Tylną część nadwozia zdecydowanie poszerzono – wzrosła ona do 1.75 m. 
Celem obniżenia masy własnej pojazdu elementy takie jak drzwi, pokrywy i dach wykonano z lekkiego aluminium, zaś błotniki z tworzywa sztucznego.
Po zaprojektowaniu nadwozia przyszedł czas na wybór jednostki napędowej. 
Spośród wielu rozważanych, między innymi silnika V6 Alpine, ostatecznie zdecydowano się na jednostkę z serii Cleon o pojemności 1397 cm3, znaną z seryjnego 5 Alpine. 
Szereg modyfikacji, w tym głowicy, zaworów, wału korbowego oraz układu smarowania, w połączeniu z implementacją turbosprężarki dostarczonej przez amerykańską firmę Garrett oraz układu wtryskowego K-Jetronic firmy Bosch, sprawiło, że moc jednostki wzrosła do zakładanych 160 KM.
Osiągnięcie pierwszych 100 km/h zajmowało niespełna 7 s, a prędkość maksymalna przekraczała 200 km/h. 
Maksymalny moment obrotowy o wartości 221 Nm dostępny już przy 3.2 tys. obr./min. sprawiał, że ważące niespełna 1000 kg auto reagowało na wciśnięcie pedału gazu równie spontanicznie, co ojciec Rydzyk na krytykę pod adresem Radia Maryja.
Z racji fenomenalnych osiągów zastosowano także specjalne ogumienie na osi przedniej opony Michelin TRX o rozmiarze 195/55 HR 340, na osi tylnej 220/55 VR 36.
Prototyp nr. jeden przetestowano w nocy z 9 na 10 marca 1978r.na torze Arques-la-Bataille.
4 października 1978 roku zaprezentowano drugi prototyp na salonie w Paryżu, a kilka miesięcy później pojazd oznaczony numerem 822/03 przeszedł chrzest bojowy na trasie Giro d’Italia, gdzie wystartował poza konkurencją w klasie prototypów.
Homologacja FIA wymagała wyprodukowania minimum 500 seryjnych egzemplaży auta.
Do końca 1980 wyprodukowano 804 egzemplaże, z których część trafiła do europejskiej sieci dealerskiej Renault, a pozostała część bezpośrednio do teamów rajdowych w Europie.
Tylnonapędowe, narowiste i mocarne Renault 5 Turbo wymagało nie lada umiejętności, by je poskromić. 
Mimo, że zapewniało niesamowite osiągi, to jednak niedoświadczonym kierowcom mogło sprawić ogromne trudności. 
Liczne sukcesy na trasach rajdowych świata, liczne tytuły mistrzowskie sprawiły, że Renault 5 Turbo przez wielu uznawane jest za jedno z najlepszych aut sportowych lat 80-tych. 
Z pewnością jedno z najbardziej oryginalnych.
    Tajemniczo brzmiący skrót miał być próbą stworzenia mocarnego, szosowego, seryjnie produkowanego auta, które z powodzeniem mogłoby także rywalizować na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata.
    Projekt narodził się 7 maja 1976 roku, w głowie zastępcy dyrektora ds. rozwoju francuskiej marki Renault, Jeana Terramorsiego.
    Bazą do opracowania sportowego autka stała się niezwykle popularna w latach 70-tych „piątka”, czyli kultowe dzisiaj Renault 5.
    Impulsem do tego stał się szkic autorstwa Marca Deschampsa.
    Między słowami, w gabinecie Terramorsiego, padło magiczne i ubóstwiane w latach 70-tych określenie „turbo”.
    Niestety, w sierpniu 1976 roku zmarł Terramorsi. Projekt 822 kontynuowano pod kierownictwem inżynierów Michela Tetu oraz Bernarda Dudot.
    Konstrukcję nadwozia seryjnej „Piątki” wzmocniono i usztywniono.
    Za słupkiem B wkomponowano potężne podwójne wloty powietrza chłodzącego silnik.
    Tylną część nadwozia zdecydowanie poszerzono – wzrosła ona do 1.75 m.
    Celem obniżenia masy własnej pojazdu elementy takie jak drzwi, pokrywy i dach wykonano z lekkiego aluminium, zaś błotniki z tworzywa sztucznego.
    Po zaprojektowaniu nadwozia przyszedł czas na wybór jednostki napędowej.
    Spośród wielu rozważanych, między innymi silnika V6 Alpine, ostatecznie zdecydowano się na jednostkę z serii Cleon o pojemności 1397 cm3, znaną z seryjnego 5 Alpine.
    Szereg modyfikacji, w tym głowicy, zaworów, wału korbowego oraz układu smarowania, w połączeniu z implementacją turbosprężarki dostarczonej przez amerykańską firmę Garrett oraz układu wtryskowego K-Jetronic firmy Bosch, sprawiło, że moc jednostki wzrosła do zakładanych 160 KM.
    Osiągnięcie pierwszych 100 km/h zajmowało niespełna 7 s, a prędkość maksymalna przekraczała 200 km/h.
    Maksymalny moment obrotowy o wartości 221 Nm dostępny już przy 3.2 tys. obr./min. sprawiał, że ważące niespełna 1000 kg auto reagowało na wciśnięcie pedału gazu równie spontanicznie, co ojciec Rydzyk na krytykę pod adresem Radia Maryja.
    Z racji fenomenalnych osiągów zastosowano także specjalne ogumienie na osi przedniej opony Michelin TRX o rozmiarze 195/55 HR 340, na osi tylnej 220/55 VR 36.
    Prototyp nr. jeden przetestowano w nocy z 9 na 10 marca 1978r.na torze Arques-la-Bataille.
    4 października 1978 roku zaprezentowano drugi prototyp na salonie w Paryżu, a kilka miesięcy później pojazd oznaczony numerem 822/03 przeszedł chrzest bojowy na trasie Giro d’Italia, gdzie wystartował poza konkurencją w klasie prototypów.
    Homologacja FIA wymagała wyprodukowania minimum 500 seryjnych egzemplaży auta.
    Do końca 1980 wyprodukowano 804 egzemplaże, z których część trafiła do europejskiej sieci dealerskiej Renault, a pozostała część bezpośrednio do teamów rajdowych w Europie.
    Tylnonapędowe, narowiste i mocarne Renault 5 Turbo wymagało nie lada umiejętności, by je poskromić.
    Mimo, że zapewniało niesamowite osiągi, to jednak niedoświadczonym kierowcom mogło sprawić ogromne trudności.
    Liczne sukcesy na trasach rajdowych świata, liczne tytuły mistrzowskie sprawiły, że Renault 5 Turbo przez wielu uznawane jest za jedno z najlepszych aut sportowych lat 80-tych.
    Z pewnością jedno z najbardziej oryginalnych.
    2 kwietnia 2012, 9:51 przez matheo200 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj