Szukaj
Znalazłem 35 takich materiałów
Po uzupełnieniu rodziny modeli 911 o mocniejszą wersję 911S oraz tańszy wariant 911T, kierownictwo Porsche doszło do wniosku, że model 912 stał się już zbyteczny. Produkcji 912 zaprzestano w 1970 roku; został on zastąpiony przez model 914, pojazd, który w założeniu miał być dla firmy tańszy w produkcji od 912.
Po sześciu latach nieobecności, model został ponownie wprowadzony na rynek północnoamerykański w roku 1976 jako Porsche 912E, w celu wypełnienia luki w segmencie tańszych samochodów powstałej po zakończeniu produkcji 914, podczas gdy model 924 – oficjalny następca 914. – był wykańczany i planowane było wprowadzenie go do produkcji seryjnej. Nowe 912 posiadało nadwozie "G-Series" od modelu 911, było napędzane 2.0 litrową wersją chłodzonego powietrzem silnika Volkswagena, używanego w ostatnich rocznikach 914/4. Powstało łącznie 2.099 sztuk tej wersji, oficjalnie wszystkie sprzedano na terenie Stanów Zjednoczonych.
Jego silniki 1,6 oraz 2,0 oba 90 koni
W latach 1958-1965 Impala był najdroższym luksusowym pojazdem od Chevroleta. W roku 1965 Chevrolet wprowadził nowy model Caprice który był jeszcze droższy.
Pod koniec lat 60. Impala znajdował się w rodzinie samochodów luksusowych Chevroleta niżej tylko od Caprice, niżej od niego plasowały się bardziej ekonomiczne samochody jak Biscayne czy Bel Air. Głównymi konkurentami Chevroleta Impali byli: Ford Galaxie i Plymouth Fury.
Impala był jednym z najbardziej udanych samochodów od General Motors, w początkowych produkcji sprzedawał się najlepiej w swoim segmencie. Poziom sprzedaży w roku 1965 który wynosił ponad 1 000 000 egzemplarzy wciąż jest nieosiągalny dla innych producentów. Od 1958 do 1996 roku sprzedano prawie 13 000 000 egzemplarzy modelu, co czyni go najlepiej sprzedającym się samochodem luksusowym wszech czasów.
‹ pierwsza < 1 2 3 4
« poprzednia 1 2 3 4 następna »