Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 35 takich materiałów
    FSO Sekcja Śląsk – Spot Katowice Muchowiec
    Spot Katowice Muchowiec
    17 marca 2013, 21:48 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    FSO Sekcja Śląsk 10.03.2013 Spot Katowice "Muchowiec"


    Oświadczam, że jestem autorem powyższego filmiku, posiadam do niego pełne prawa autorskie i zezwalam na umieszczenie go wraz z mym nickiem na fanpage strony motokiller.
    12 marca 2013, 17:51 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własnego autorstwa

    Białystok – Sekcja FSO Białystok. Stara gwardia, która niestety częściowo się wykruszyła...
    Sekcja FSO Białystok. Stara gwardia, która niestety częściowo się wykruszyła...
    30 lipca 2012, 10:40 przez ~b14ckzone | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    polskajazda.pl

    X Festyn Motoryzacyjny św. Krzysztofa – Wśród atrakcji festynu m.in :

Wyścigi na 1/4 mili
 W wyścigu na „ćwiartkę” będą mogli się zmierzyć kierowcy aut osobowych, motocykli oraz ciężarówek.Szeroki podział na klasy, oraz zmieniony względem lat ubiegłych regulamin dotyczący wymogów technicznych jakie musza spełnić startujące auta. Będzie się działo !Wpisowe : 20 zł uprawnia do 3 przejazdów. Najlepsze uzyskane wyniki wyłonią zwycięzców w każej kategorii/klasie.

3  MINI OES o puchar Tesco
 [próba sprawnościowa dla każdego - auta osobowe]

  Konkurencja polega na pokonaniu autem wytyczonej trasy zgodnie ze schematem w jak najkrótszym czasie. Z próbą sprawnościową [MINI OES]  uczestnik może zmierzyć się czterokrotnie. Czas najszybszego przejazdu liczony będzie do klasyfikacji generalnej rundy. Na MINI OES’ie małe zwinne auto o niedużej mocy może na równi rywalizować z mocniejszymi samochodami. Tu liczyć się będą głównie umiejętności kierowcy.Podział na klasy zależny od pojemności silnika. Zakręty,nawroty, slalom, tu o wygranej decydować będą głównie umiejętności kierowcy ! Wpisowe 20 zł.

RALLY TAXI czyli przejażdżki na prawym fotelu autem organizatora na trasie MINI OES z doświadczonym kierowcą. Aby przejechać się „Taxi” wystarczy podpisać stosowne oświadczenie oraz wnieść opłatę do biura MINI OES. Atrakcja dostępna także dla nieletnich pow. 140 cm wzrostu [względy bezpieczeństwa].
Tuning

Przerobione auta,  car audio, airbush. Zapraszamy wszystkich posiadaczy nietypowych pojazdów do wystawienia się na terenie imprezy [za darmo]. Prezentacje współorganizuje SKM Stargard.
Oldtimery 

Sekcja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Stargardzkiego wraz z gośćmi zaprezentują zabytkowe auta oraz motocykle.
Msza święta oraz poświęcenie pojazdów

Nieodłączny punkt programu każdego festynu św Krzysztofa. Polową mszę świętą wraz z poświęceniem pojazdów poprowadzi kapelan Automobilklubu Stargardzkiego Krzysztof Jęczmionka.
Parada ulicami Stargardu 

O godzinie 13 motocyklliści w towarzystwie oldtimerów opuszczą na chwilę Festyn i wyruszą na ulice Stargardu aby zaprezentować się mieszkańcom w widowiskowej paradzie

Program X Festynu św. Krzysztofa :

9:00 – 12:00 zapisy na 1/4 mili
10:00 oficjalne otwarcie festynu
10:00 – 16:00 3 runda MINI OES o puchar Tesco
10:00 – 17:00 1/4 mili
12:00 msza św oraz poświęcenie pojazdów
13:00 wyjazd pojazdów na paradę do Stargardu
18:00 zakończenie / rozdanie nagród

 Dla najmłodszych uczestników imprezy przewidziano konkursy z nagrodami.
Ponadto podczas X Festynu św. Krzysztofa swoją ofertę przedstawią także lokalne salony samochodowe. Nie zabraknie stoisk przedstawicieli branży motoryzacyjnej.
Podczas trwania festynu czynne będą punkty gastronomiczne.
    Wśród atrakcji festynu m.in :

    Wyścigi na 1/4 mili
    W wyścigu na „ćwiartkę” będą mogli się zmierzyć kierowcy aut osobowych, motocykli oraz ciężarówek.Szeroki podział na klasy, oraz zmieniony względem lat ubiegłych regulamin dotyczący wymogów technicznych jakie musza spełnić startujące auta. Będzie się działo !Wpisowe : 20 zł uprawnia do 3 przejazdów. Najlepsze uzyskane wyniki wyłonią zwycięzców w każej kategorii/klasie.

    3 MINI OES o puchar Tesco
    [próba sprawnościowa dla każdego - auta osobowe]

    Konkurencja polega na pokonaniu autem wytyczonej trasy zgodnie ze schematem w jak najkrótszym czasie. Z próbą sprawnościową [MINI OES] uczestnik może zmierzyć się czterokrotnie. Czas najszybszego przejazdu liczony będzie do klasyfikacji generalnej rundy. Na MINI OES’ie małe zwinne auto o niedużej mocy może na równi rywalizować z mocniejszymi samochodami. Tu liczyć się będą głównie umiejętności kierowcy.Podział na klasy zależny od pojemności silnika. Zakręty,nawroty, slalom, tu o wygranej decydować będą głównie umiejętności kierowcy ! Wpisowe 20 zł.

    RALLY TAXI czyli przejażdżki na prawym fotelu autem organizatora na trasie MINI OES z doświadczonym kierowcą. Aby przejechać się „Taxi” wystarczy podpisać stosowne oświadczenie oraz wnieść opłatę do biura MINI OES. Atrakcja dostępna także dla nieletnich pow. 140 cm wzrostu [względy bezpieczeństwa].
    Tuning

    Przerobione auta, car audio, airbush. Zapraszamy wszystkich posiadaczy nietypowych pojazdów do wystawienia się na terenie imprezy [za darmo]. Prezentacje współorganizuje SKM Stargard.
    Oldtimery

    Sekcja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Stargardzkiego wraz z gośćmi zaprezentują zabytkowe auta oraz motocykle.
    Msza święta oraz poświęcenie pojazdów

    Nieodłączny punkt programu każdego festynu św Krzysztofa. Polową mszę świętą wraz z poświęceniem pojazdów poprowadzi kapelan Automobilklubu Stargardzkiego Krzysztof Jęczmionka.
    Parada ulicami Stargardu

    O godzinie 13 motocyklliści w towarzystwie oldtimerów opuszczą na chwilę Festyn i wyruszą na ulice Stargardu aby zaprezentować się mieszkańcom w widowiskowej paradzie

    Program X Festynu św. Krzysztofa :

    9:00 – 12:00 zapisy na 1/4 mili
    10:00 oficjalne otwarcie festynu
    10:00 – 16:00 3 runda MINI OES o puchar Tesco
    10:00 – 17:00 1/4 mili
    12:00 msza św oraz poświęcenie pojazdów
    13:00 wyjazd pojazdów na paradę do Stargardu
    18:00 zakończenie / rozdanie nagród

    Dla najmłodszych uczestników imprezy przewidziano konkursy z nagrodami.
    Ponadto podczas X Festynu św. Krzysztofa swoją ofertę przedstawią także lokalne salony samochodowe. Nie zabraknie stoisk przedstawicieli branży motoryzacyjnej.
    Podczas trwania festynu czynne będą punkty gastronomiczne.
    16 lipca 2012, 23:01 przez lutek007 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    VW Passat KONKURS – Historia Passata B3 [35i]
Passat o oznaczeniu modelowym B3 i wewnętrznym 35i został zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym w Genewie w marcu 1987 roku, jako model produkcyjny na rok 1988. Do produkcji od razu zostały wdrożone obie wersje nadwozia – sedan i kombi (Variant), które zjeżdżały z taśm produkcyjnych w fabrykach Volkswagena w Wolfsburgu oraz Emden.

Silniki oferowane w Passacie B3
W odróżnieniu od poprzedniej wersji B2, Volkswagen wprowadził w modelu B3 silniki usytuowane poprzecznie. Nowy passat na swoje czasy był sztandarową limuzyną Volkswagena, w przeciągu 6 lat produkcyjnych zarówno silniki jak i wyposażenie passata odpowiednio ewaluowały. W pierwszej kolejności passat otrzymał silnik gaźnikowy 1.6 o mocy 75 KM (EZ, ABN), silnik z wtryskiem jednopunktowym 1.8 o mocy 90 KM (RP) oraz z wielopunktowym 1.8 o mocy 112 KM (PB). Wkrótce pojawiła się wersja z 16 zaworowym silnikiem 1.8 o mocy 136 KM (KR).

Fani silników wysokoprężnych również znaleźli w 1988 roku coś dla siebie. Passat był też oferowany z niezniszczalnym silnikiem diesla 1.6 wyposażonym w turbosprężarkę i osiągającym moc 80 KM (RA, SB). W następnych latach pojawiły się silniki diesla o pojemności 1.9 bez turbosprężarki legitymujący się zawrotną mocą 68 KM (1Y).

Dla fanów mocnych wrażeń Volkswagen przewidział passata z silnikiem 1.8 (PG) wyposażonego w kompresor G60 (Roots) oferowanego z napędem na cztery koła, realizowanym za pomocą sprzęgła lepkościowego. Volkswagen nazwał ten typ napędu „Syncro”. Silnik z kompresorem legitymował się mocą wynoszącą 160 KM.

Lata dziewięćdziesiąte zaowocowały wprowadzeniem nowych silników do produkcji, były to wersje 1.8 o mocy 75KM (AAM) oraz 1.8 o mocy 107KM (PF), zastąpiły one wysłużone już jednostki oferowane na początku produkcji. Pierwszym dwu litrowym silnikiem w passacie był silnik 2.0 o mocy 115 KM (2E), który zastąpił silnik 1.8 112 KM (PB), zaś odmianę 16 zaworową silnika 1.8 (KR) zastąpiono również 2.0 o tej samej mocy znamionowej wynoszącej 136 KM (9A). Zmiany dotknęły również najsłabszą benzynową jednostkę oferowaną w passacie, passata można było zakupić z silnikiem 1.6 o mocy 72 KM (RF, 1F).

Najpopularniejszy silnik 1.8 z wtryskiem jednopunktowym (RP) także doczekał się modernizacji i do końca produkcji modelu B3, a później z powodzeniem w modelu B4 silnik 1.8 o oznaczeniu ABS napędzał niejednego passata. Pojawiła się również odmiana silnika wysokoprężnego z turbosprężarką o pojemności 1.9 i mocy 75 KM (AAZ).

Pod koniec 1990 roku, fani wysilonego kompresorem silnika 1.8 (PG) zostali wystawieni na próbę, gdyż Volkswagen upchnął pod maskę i wprowadził do seryjnej produkcji silnik 6 cylindrowy. Nie był to jednak zwykły silnik 6cio cylindrowy. Charakteryzował się pojemnością 2.8, a cylindry umieszczone były pod kątem 15 stopni, nie był to zatem silnik rzędowy ani silnik widlasty, stąd Volkswagen nadał mu nazwę VR6, jako połączenie oznaczeń tych dwóch typów silnika.

Na specjalne życzenie sekcja sportowa Volkswagena pod nazwą Volkswagen Motorsport przygotowała specjalną wersję silnika 1.8 G60 wyposażoną w 16 zaworów (PG posiadał 8 zaworów), która osiągała moc 210KM, silnik ten jest silnikiem unikatowym. Passat był oferowany z 5cio biegową przekładnią, a w modelach z benzynowym silnikiem 75 konnym była montowana skrzynia 4ro biegowa. W modelach 2.0 i 2.8 występowała również 4ro biegowa skrzynia automatyczna

Wersje wyposażenia
Zmiany w passacie nie objęły tylko i wyłącznie silników. Poza różnymi wersjami wyposażeniowymi, które to charakteryzowały się właściwymi dla siebie cechami, Volkswagen wprowadził w miarę upływu lat parę modyfikacji stosowanych rozwiązań, jak również wzbogacił listę wyposażenia dodatkowego. W niektórych przypadkach możliwe do wykupienia opcje przerastały epokę, w której passat był produkowany.

Z wyposażenia, które było oferowane w passacie B3 należy wymienić wspomaganie kierownicy, centralny zamek, klimatyzację (manualną oraz automatyczną Climatronic, niektóre modele zamawiane były z nawiewem typu Thermotronic), elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie otwierane szyby z przodu i z tyłu (Volkswagen zastąpił pierwotne sterowanie w panelu kierowcy, sterowaniem elektrycznymi szybami przyciskami umieszczonymi w rączkach drzwi przednich w późniejszych latach produkcji), szyberdach, podgrzewane fotele, regulowane oparcia kanapy tylnej, oraz regulowane siedzisko kanapy tylnej, regulowane fotele przednie i kierownica, materiałowe, welurowe i skórzane tapicerki, układ ABS, a w końcowym roku produkcji również poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Nowością na rynku było wprowadzenie opcjonalnego pneumatycznego (automatycznie regulowanego) tylnego zawieszenia dostępnego dla nadwozia kombi. Pełna lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego zawarta jest w rozdziale dotyczącym wyposażenia oraz w wątku na forum, w którym wymienione są rzadko spotykane opcje wyposażeniowe.

Passat oferowany był w podstawowych wersjach wyposażeniowych CL, GL oraz GT, dodatkowo Volkswagen wprowadził standardową wersję wyposażeniową dostępną w passatach z silnikiem VR6. Produkowane były również edycje specjalne passata, w 1992 roku Volkswagen zaproponował edycję Arriva, GT Edition One (nazywaną także Wolfsburg Edition) oraz Special. W marcu ostatniego roku produkcji modelu B3 – 1993 Volkswagen zaproponował edycję specjalną Trend. Także pod koniec produkcji passatem B3 zainteresowała się niemiecka firma tuningowa ABT, która wprowadziła na rynek specjalną ofertę zmieniającą stylistykę passata. więcej na stronie http://www.vw-passat.pl/portal/passat-b3-b4
    Historia Passata B3 [35i]
    Passat o oznaczeniu modelowym B3 i wewnętrznym 35i został zaprezentowany na salonie motoryzacyjnym w Genewie w marcu 1987 roku, jako model produkcyjny na rok 1988. Do produkcji od razu zostały wdrożone obie wersje nadwozia – sedan i kombi (Variant), które zjeżdżały z taśm produkcyjnych w fabrykach Volkswagena w Wolfsburgu oraz Emden.

    Silniki oferowane w Passacie B3
    W odróżnieniu od poprzedniej wersji B2, Volkswagen wprowadził w modelu B3 silniki usytuowane poprzecznie. Nowy passat na swoje czasy był sztandarową limuzyną Volkswagena, w przeciągu 6 lat produkcyjnych zarówno silniki jak i wyposażenie passata odpowiednio ewaluowały. W pierwszej kolejności passat otrzymał silnik gaźnikowy 1.6 o mocy 75 KM (EZ, ABN), silnik z wtryskiem jednopunktowym 1.8 o mocy 90 KM (RP) oraz z wielopunktowym 1.8 o mocy 112 KM (PB). Wkrótce pojawiła się wersja z 16 zaworowym silnikiem 1.8 o mocy 136 KM (KR).

    Fani silników wysokoprężnych również znaleźli w 1988 roku coś dla siebie. Passat był też oferowany z niezniszczalnym silnikiem diesla 1.6 wyposażonym w turbosprężarkę i osiągającym moc 80 KM (RA, SB). W następnych latach pojawiły się silniki diesla o pojemności 1.9 bez turbosprężarki legitymujący się zawrotną mocą 68 KM (1Y).

    Dla fanów mocnych wrażeń Volkswagen przewidział passata z silnikiem 1.8 (PG) wyposażonego w kompresor G60 (Roots) oferowanego z napędem na cztery koła, realizowanym za pomocą sprzęgła lepkościowego. Volkswagen nazwał ten typ napędu „Syncro”. Silnik z kompresorem legitymował się mocą wynoszącą 160 KM.

    Lata dziewięćdziesiąte zaowocowały wprowadzeniem nowych silników do produkcji, były to wersje 1.8 o mocy 75KM (AAM) oraz 1.8 o mocy 107KM (PF), zastąpiły one wysłużone już jednostki oferowane na początku produkcji. Pierwszym dwu litrowym silnikiem w passacie był silnik 2.0 o mocy 115 KM (2E), który zastąpił silnik 1.8 112 KM (PB), zaś odmianę 16 zaworową silnika 1.8 (KR) zastąpiono również 2.0 o tej samej mocy znamionowej wynoszącej 136 KM (9A). Zmiany dotknęły również najsłabszą benzynową jednostkę oferowaną w passacie, passata można było zakupić z silnikiem 1.6 o mocy 72 KM (RF, 1F).

    Najpopularniejszy silnik 1.8 z wtryskiem jednopunktowym (RP) także doczekał się modernizacji i do końca produkcji modelu B3, a później z powodzeniem w modelu B4 silnik 1.8 o oznaczeniu ABS napędzał niejednego passata. Pojawiła się również odmiana silnika wysokoprężnego z turbosprężarką o pojemności 1.9 i mocy 75 KM (AAZ).

    Pod koniec 1990 roku, fani wysilonego kompresorem silnika 1.8 (PG) zostali wystawieni na próbę, gdyż Volkswagen upchnął pod maskę i wprowadził do seryjnej produkcji silnik 6 cylindrowy. Nie był to jednak zwykły silnik 6cio cylindrowy. Charakteryzował się pojemnością 2.8, a cylindry umieszczone były pod kątem 15 stopni, nie był to zatem silnik rzędowy ani silnik widlasty, stąd Volkswagen nadał mu nazwę VR6, jako połączenie oznaczeń tych dwóch typów silnika.

    Na specjalne życzenie sekcja sportowa Volkswagena pod nazwą Volkswagen Motorsport przygotowała specjalną wersję silnika 1.8 G60 wyposażoną w 16 zaworów (PG posiadał 8 zaworów), która osiągała moc 210KM, silnik ten jest silnikiem unikatowym. Passat był oferowany z 5cio biegową przekładnią, a w modelach z benzynowym silnikiem 75 konnym była montowana skrzynia 4ro biegowa. W modelach 2.0 i 2.8 występowała również 4ro biegowa skrzynia automatyczna

    Wersje wyposażenia
    Zmiany w passacie nie objęły tylko i wyłącznie silników. Poza różnymi wersjami wyposażeniowymi, które to charakteryzowały się właściwymi dla siebie cechami, Volkswagen wprowadził w miarę upływu lat parę modyfikacji stosowanych rozwiązań, jak również wzbogacił listę wyposażenia dodatkowego. W niektórych przypadkach możliwe do wykupienia opcje przerastały epokę, w której passat był produkowany.

    Z wyposażenia, które było oferowane w passacie B3 należy wymienić wspomaganie kierownicy, centralny zamek, klimatyzację (manualną oraz automatyczną Climatronic, niektóre modele zamawiane były z nawiewem typu Thermotronic), elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie otwierane szyby z przodu i z tyłu (Volkswagen zastąpił pierwotne sterowanie w panelu kierowcy, sterowaniem elektrycznymi szybami przyciskami umieszczonymi w rączkach drzwi przednich w późniejszych latach produkcji), szyberdach, podgrzewane fotele, regulowane oparcia kanapy tylnej, oraz regulowane siedzisko kanapy tylnej, regulowane fotele przednie i kierownica, materiałowe, welurowe i skórzane tapicerki, układ ABS, a w końcowym roku produkcji również poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

    Nowością na rynku było wprowadzenie opcjonalnego pneumatycznego (automatycznie regulowanego) tylnego zawieszenia dostępnego dla nadwozia kombi. Pełna lista wyposażenia standardowego i opcjonalnego zawarta jest w rozdziale dotyczącym wyposażenia oraz w wątku na forum, w którym wymienione są rzadko spotykane opcje wyposażeniowe.

    Passat oferowany był w podstawowych wersjach wyposażeniowych CL, GL oraz GT, dodatkowo Volkswagen wprowadził standardową wersję wyposażeniową dostępną w passatach z silnikiem VR6. Produkowane były również edycje specjalne passata, w 1992 roku Volkswagen zaproponował edycję Arriva, GT Edition One (nazywaną także Wolfsburg Edition) oraz Special. W marcu ostatniego roku produkcji modelu B3 – 1993 Volkswagen zaproponował edycję specjalną Trend. Także pod koniec produkcji passatem B3 zainteresowała się niemiecka firma tuningowa ABT, która wprowadziła na rynek specjalną ofertę zmieniającą stylistykę passata. więcej na stronie http://www.vw-passat.pl/portal/passat-b3-b4
    16 kwietnia 2012, 17:20 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)