Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 22 takie materiały
    Nowotarski piknik lotniczy – Co tam samoloty, jak tu takie klasyki.
    Co tam samoloty, jak tu takie klasyki.
    17 sierpnia 2014, 18:56 przez Fiatomaniak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Jest to motocykl z napędem turbinowym, MTT Turbine Superbike lub znany pod krótką nazwą Y2K. Jego silnik najczęściej napędza śmigłowce oraz nieduże samoloty. W tym przypadku napęd przenoszony jest za pomocą automatycznej, 2-biegowej skrzyni oraz klasycznego łańcucha z zębatkami. Moc maksymalna to 320 KM, dzięki którym Y2K rozpędza się do ponad 320 km/h. Za to gdy stoi na światłach, jak powiedział Jay Leno, jest w stanie stopić zderzaki aut stojących za nim…
    Producent pracuje już nad nową wersją, Y2K 420R o mocy 420 KM…
    11 marca 2014, 20:41 przez Cortez (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    motormania.com.pl

    Trochę z innej beczki Fiat G.55 Centauro – Pewnie mało kto wie, ale niegdyś Fiat produkował także samoloty. Ten konkretny egzemplarz to włoski samolot myśliwski. Zaprojektowany i zbudowany w 1942 roku w wytwórni lotniczej koncernu FIAT i wykorzystywany przez włoskie siły powietrzne do końca wojny.
    Pewnie mało kto wie, ale niegdyś Fiat produkował także samoloty. Ten konkretny egzemplarz to włoski samolot myśliwski. Zaprojektowany i zbudowany w 1942 roku w wytwórni lotniczej koncernu FIAT i wykorzystywany przez włoskie siły powietrzne do końca wojny.
    14 lutego 2014, 22:46 przez karol1994 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.wikipedia.pl

    Historia marki Dodge – Historia marki Dodge
Firma Dodge, należąca od 1928 roku do koncernu Chrysler, została założona pod koniec XIX w. przez dwójkę braci - Johna i Horace\'a Dodge. Początkowo firma zajmowała się produkcją części i silników dla innych producentów, m.in. dla Forda, a od 1914 Dodge rozpoczął produkcję również i własnych pojazdów. Same początki firmy Dodge związane były jeszcze z produkcją rowerów i części do maszyn (firma Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory powstała w 1897 r.). Jednak już na przełomie XIX i XX wieku firma rozpoczęła produkcję wysokiej jakości łożysk (wynalazek Horacego Dodge\'a), której głównym odbiorcą była firma Oldsmobile. Ta współpraca nie trwała zbyt długo, gdyż już w 1902 r. bracia Dodge nawiązują współpracę z Henry Fordem (udzielają mu pożyczki i stają się nawet współwłaścicielami Ford Motor Comp.) i od tego zaczynają dostarczać większość części mechanicznych do modelu Ford T. W 1910 r. powstaje niedaleko Detroit fabryka Dodge\'e, w której na początku montowane są Fordy. Firma braci Dodge staje się największym na świecie producentem części do samochodów. Jednak relacje braci i Forda powoli się psują i w końcu Henry Ford odkupuje od nich udziały w swojej firmie.

W 1914 roku Dodge rozpoczyna produkcję własnego samochodu (już jako firma Dodge Brothers). Jest nim \"Old Betsy\". Już rok później roczna produkcja wynosi 45 tys. egzemplarzy. Powstaje też pierwszy lekki samochód ciężarowy. Bardzo dobrym krokiem dla rozwoju firmy staje się współpraca z armią amerykańską, zapoczątkowana w 1916 r. w wojnie w Meksyku. Od tego momentu Dodge dostarcza dla armii USA pojazdy ciężarowe. Po wojnie kontynuowana jest produkcja różnego rodzaju pojazdu użytkowych - ambulansów, dostawczych, pojazdów straży pożarnej, pickupów. W 1920 r. Dodge staje się drugim największym producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych, a w 1925 roku przekracza liczbę miliona wyprodukowanych samochodów.

W 1920 roku umierają obaj bracia - w styczniu John, zaś w grudniu Horacy. Firmę przejęły po nich wdowy - Anna i Matylda - ale niezbyt dobrze szło im jej prowadzenie. Dlatego też w 1925 roku sprzedały ją nowojorskiemu konsorcjum bankowemu (Dillon, Read & Co.) za kwotę 146 mln dolarów. Jednak banki tylko przez trzy lata zarządzały firmą, by 31 lipca 1928 roku odsprzedać ją za 170 mln USD Chryslerowi. W ten sposób Chrysler dołączył do \"Wielkiej Trójki\" z Detroit.

W 1930 r. ponownie zmieniono nazwę. Tym razem z Dodge Brothers po prostu na Dodge. Towarzyszyło temu powstanie pierwszego, ośmiocylindrowego silnika firmy. Jeszcze w latach dwudziestych Dodge pojawia się w Europie, otwierając jako pierwszy amerykański producent samochodowy swoją fabrykę na Starym Kontynencie. W 1935 r. Dodge świętuje wyprodukowanie trzymilionowego auta, jednak już wówczas firma zyskuje uznanie jako producent różnego rodzaju pojazdów. Nabycie firmy Graham Brothers sprawia, że Dodge staje się jednym z liderów w produkcji lekkich i średnich pojazdów użytkowych.

Okres wojenny to oczywiście produkcja na potrzeby armii amerykańskiej. Wytwarzane są m.in. pojazdy ciężarowe, dostawcze, ale także elementy do różnego rodzaju sprzętu wojennego (czołgi, samoloty, statki), a nawet silniki do samolotów. W Chicago powstaje ogromna fabryka, w której powstają przede wszystkim silniki do samolotów bombowych. Bazując na pojazdach wojskowych, w 1946 r. powstaje Dodge Power Wagon, pickup z napędem na cztery koła, który wytwarzany był aż do 1969 r. i stał się prekursorem wielu bardziej współczesnych czteronapędowych pickupów (m.in. w 2005 r. pojawił się m.in. na rynku specjalny, uterenowiony Dodge Ram Power Wagon).

Ważnym wydarzeniem w historii Dodge\'a jest wprowadzenie silnika V8 Hemi. W 1953 r. można było zamawiać model Coronet w specjalnej wersji z tą jednostką. Dodge zaczyna zyskiwać miano najbardziej sportowej marki w koncernie Chrysler. Pojawiają się pierwsze sukcesy sportowe - w wyścigach NASCAR (11 zwycięstw w 1956 r.), Indianapolis, w sumie różne modele Dodge z silnikiem V8 ustanowiły 196 różnych rekordów prędkości na dnie jeziora Bonneville. Lata pięćdziesiąte to także zmiana image modeli Dodge\'a. Auta stają się dłuższe, szersze i niższe z dużymi panoramicznymi szybami z tyłu i przodu. Najlepszym przykładem takiego stylu jest Dodge Custom Royal. Ciekawym modelem jest również LaFemme, auto zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

W 1961 r. pojawia się pierwszy w historii firmy kompaktowy model - Lancer. Jest on o ok. 300 kg lżejszy i o kilkanaście centymetrów krótszy od dotychczasowych modeli. Wkrótce na tej platformie powstają inne modele koncernu Chrysler, który opanowuje 40% tego segmentu w USA. W kolejnych latach pojawiają się takie kompaktowe Dodge jak Dart (1963-76), Swinger (70-76) oraz Demon (71-72).

W 1966 r. debiutuje jedna z ikon marki Dodge - model Charger, dając tym samym znak do rozpoczęcia ery tzw. \"muscle cars\". Poza Chargerem, w najmocniejszej wersji R/T, w sprzedaży pod koniec lat 60-tych i w pierwszych latach kolejnej dekady pojawiły się Coronet R/T, Super Bee oraz w 1970 r. Challenger. Czas \"muscle cars\" w pierwotnej formie skończył się wraz z kryzysem paliwowym w 1973 r. Wtedy też Dodge rozpoczyna sprzedaż małych samochodów - po nawiązaniu współpracy z Mitsubishi modelu Colt oraz własnego Omni, jednego z pierwszych amerykańskich modeli z napędem na przednią oś.

Niezwykle ważnymi modelami w ostatnich latach były Dodge Caravan, wyprodukowany w 1984 r., oraz Dodge Viper, którego premiera miała miejsce w 1989 r., sportowy model nawiązujący do czasów "muscle cars".
    Historia marki Dodge
    Firma Dodge, należąca od 1928 roku do koncernu Chrysler, została założona pod koniec XIX w. przez dwójkę braci - Johna i Horace\'a Dodge. Początkowo firma zajmowała się produkcją części i silników dla innych producentów, m.in. dla Forda, a od 1914 Dodge rozpoczął produkcję również i własnych pojazdów. Same początki firmy Dodge związane były jeszcze z produkcją rowerów i części do maszyn (firma Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory powstała w 1897 r.). Jednak już na przełomie XIX i XX wieku firma rozpoczęła produkcję wysokiej jakości łożysk (wynalazek Horacego Dodge\'a), której głównym odbiorcą była firma Oldsmobile. Ta współpraca nie trwała zbyt długo, gdyż już w 1902 r. bracia Dodge nawiązują współpracę z Henry Fordem (udzielają mu pożyczki i stają się nawet współwłaścicielami Ford Motor Comp.) i od tego zaczynają dostarczać większość części mechanicznych do modelu Ford T. W 1910 r. powstaje niedaleko Detroit fabryka Dodge\'e, w której na początku montowane są Fordy. Firma braci Dodge staje się największym na świecie producentem części do samochodów. Jednak relacje braci i Forda powoli się psują i w końcu Henry Ford odkupuje od nich udziały w swojej firmie.

    W 1914 roku Dodge rozpoczyna produkcję własnego samochodu (już jako firma Dodge Brothers). Jest nim \"Old Betsy\". Już rok później roczna produkcja wynosi 45 tys. egzemplarzy. Powstaje też pierwszy lekki samochód ciężarowy. Bardzo dobrym krokiem dla rozwoju firmy staje się współpraca z armią amerykańską, zapoczątkowana w 1916 r. w wojnie w Meksyku. Od tego momentu Dodge dostarcza dla armii USA pojazdy ciężarowe. Po wojnie kontynuowana jest produkcja różnego rodzaju pojazdu użytkowych - ambulansów, dostawczych, pojazdów straży pożarnej, pickupów. W 1920 r. Dodge staje się drugim największym producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych, a w 1925 roku przekracza liczbę miliona wyprodukowanych samochodów.

    W 1920 roku umierają obaj bracia - w styczniu John, zaś w grudniu Horacy. Firmę przejęły po nich wdowy - Anna i Matylda - ale niezbyt dobrze szło im jej prowadzenie. Dlatego też w 1925 roku sprzedały ją nowojorskiemu konsorcjum bankowemu (Dillon, Read & Co.) za kwotę 146 mln dolarów. Jednak banki tylko przez trzy lata zarządzały firmą, by 31 lipca 1928 roku odsprzedać ją za 170 mln USD Chryslerowi. W ten sposób Chrysler dołączył do \"Wielkiej Trójki\" z Detroit.

    W 1930 r. ponownie zmieniono nazwę. Tym razem z Dodge Brothers po prostu na Dodge. Towarzyszyło temu powstanie pierwszego, ośmiocylindrowego silnika firmy. Jeszcze w latach dwudziestych Dodge pojawia się w Europie, otwierając jako pierwszy amerykański producent samochodowy swoją fabrykę na Starym Kontynencie. W 1935 r. Dodge świętuje wyprodukowanie trzymilionowego auta, jednak już wówczas firma zyskuje uznanie jako producent różnego rodzaju pojazdów. Nabycie firmy Graham Brothers sprawia, że Dodge staje się jednym z liderów w produkcji lekkich i średnich pojazdów użytkowych.

    Okres wojenny to oczywiście produkcja na potrzeby armii amerykańskiej. Wytwarzane są m.in. pojazdy ciężarowe, dostawcze, ale także elementy do różnego rodzaju sprzętu wojennego (czołgi, samoloty, statki), a nawet silniki do samolotów. W Chicago powstaje ogromna fabryka, w której powstają przede wszystkim silniki do samolotów bombowych. Bazując na pojazdach wojskowych, w 1946 r. powstaje Dodge Power Wagon, pickup z napędem na cztery koła, który wytwarzany był aż do 1969 r. i stał się prekursorem wielu bardziej współczesnych czteronapędowych pickupów (m.in. w 2005 r. pojawił się m.in. na rynku specjalny, uterenowiony Dodge Ram Power Wagon).

    Ważnym wydarzeniem w historii Dodge\'a jest wprowadzenie silnika V8 Hemi. W 1953 r. można było zamawiać model Coronet w specjalnej wersji z tą jednostką. Dodge zaczyna zyskiwać miano najbardziej sportowej marki w koncernie Chrysler. Pojawiają się pierwsze sukcesy sportowe - w wyścigach NASCAR (11 zwycięstw w 1956 r.), Indianapolis, w sumie różne modele Dodge z silnikiem V8 ustanowiły 196 różnych rekordów prędkości na dnie jeziora Bonneville. Lata pięćdziesiąte to także zmiana image modeli Dodge\'a. Auta stają się dłuższe, szersze i niższe z dużymi panoramicznymi szybami z tyłu i przodu. Najlepszym przykładem takiego stylu jest Dodge Custom Royal. Ciekawym modelem jest również LaFemme, auto zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

    W 1961 r. pojawia się pierwszy w historii firmy kompaktowy model - Lancer. Jest on o ok. 300 kg lżejszy i o kilkanaście centymetrów krótszy od dotychczasowych modeli. Wkrótce na tej platformie powstają inne modele koncernu Chrysler, który opanowuje 40% tego segmentu w USA. W kolejnych latach pojawiają się takie kompaktowe Dodge jak Dart (1963-76), Swinger (70-76) oraz Demon (71-72).

    W 1966 r. debiutuje jedna z ikon marki Dodge - model Charger, dając tym samym znak do rozpoczęcia ery tzw. \"muscle cars\". Poza Chargerem, w najmocniejszej wersji R/T, w sprzedaży pod koniec lat 60-tych i w pierwszych latach kolejnej dekady pojawiły się Coronet R/T, Super Bee oraz w 1970 r. Challenger. Czas \"muscle cars\" w pierwotnej formie skończył się wraz z kryzysem paliwowym w 1973 r. Wtedy też Dodge rozpoczyna sprzedaż małych samochodów - po nawiązaniu współpracy z Mitsubishi modelu Colt oraz własnego Omni, jednego z pierwszych amerykańskich modeli z napędem na przednią oś.

    Niezwykle ważnymi modelami w ostatnich latach były Dodge Caravan, wyprodukowany w 1984 r., oraz Dodge Viper, którego premiera miała miejsce w 1989 r., sportowy model nawiązujący do czasów "muscle cars".
    19 stycznia 2014, 9:50 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    M28 – Produkowany w PZL Mielec z wprowadzonymi modyfikacjami radzieckiego samolotu pasażersko-transportowego An-28. Jest wiele wersji tego samolotu i różne zastosowania min. transport lub wykrywanie różnych obiektów. Używają go polskie siły powietrzne. Mieliście okazję zapoznać sie już z tym samolotem w mojej wczesniejszej serii "Mieleckie Samoloty".
    Produkowany w PZL Mielec z wprowadzonymi modyfikacjami radzieckiego samolotu pasażersko-transportowego An-28. Jest wiele wersji tego samolotu i różne zastosowania min. transport lub wykrywanie różnych obiektów. Używają go polskie siły powietrzne. Mieliście okazję zapoznać sie już z tym samolotem w mojej wczesniejszej serii "Mieleckie Samoloty".
    17 stycznia 2014, 20:54 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    ORP Wodnik – Zakończyłem serię "Nieszczęśliwe wypadki" i "Mieleckie samoloty" ponieważ miałem już inny pomysł. Przechodząc do rzeczy, chciałbym codziennie wrzucać bo jednej maszynie z Sił Zbrojnych RP. Co wy na to?

Dzisiaj ORP Wodnik: Okręt szkolny projektu 888, typu Wodnik, który został zbudowany w gdańskiej Stoczni Północnej. Podniesienie bandery nastąpiło 28 maja 1976 roku.
Podczas wojny w Zatoce Perskiej przebudowany na okręt szpitalno-ewakuacyjny. Obecnie, oprócz zadań szkoleniowych, pełni również funkcję okrętu-bazy.
    Zakończyłem serię "Nieszczęśliwe wypadki" i "Mieleckie samoloty" ponieważ miałem już inny pomysł. Przechodząc do rzeczy, chciałbym codziennie wrzucać bo jednej maszynie z Sił Zbrojnych RP. Co wy na to?

    Dzisiaj ORP Wodnik: Okręt szkolny projektu 888, typu Wodnik, który został zbudowany w gdańskiej Stoczni Północnej. Podniesienie bandery nastąpiło 28 maja 1976 roku.
    Podczas wojny w Zatoce Perskiej przebudowany na okręt szpitalno-ewakuacyjny. Obecnie, oprócz zadań szkoleniowych, pełni również funkcję okrętu-bazy.
    23 października 2013, 17:38 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Latająca motoryzacja – Na obrazku widać Amerykański samolot P-51D Mustang-jeden z najlepszych myśliwców II Wojny światowej.  Pierwszy myśliwiec, który mógł dolecieć z Wielkiej Brytanii nad Berlin i z powrotem. Mógł on zatem osłaniać sojusznice bombowce (takie jak B-17 Flying Fortress widoczne z tyłu) aż do celu, czego nie potrafiły tego brytyjskie samoloty. Niemcy wykorzystywali wadę brytyjskich samolotów i gdy zawracały-niemieckie myśliwce atakowały bombowce. Dzięki P-51 lotnictwo alianckie ponosiło mniejsze straty, a co za tym idzie ataki bombowe były skuteczniejsze, więcej bombowców mogło lecieć kolejny raz, a więcej załóg wracało do rodzin. Jego prędkość maksymalna to 703 km/h i latał na wysokości do 12800m
    Na obrazku widać Amerykański samolot P-51D Mustang-jeden z najlepszych myśliwców II Wojny światowej. Pierwszy myśliwiec, który mógł dolecieć z Wielkiej Brytanii nad Berlin i z powrotem. Mógł on zatem osłaniać sojusznice bombowce (takie jak B-17 Flying Fortress widoczne z tyłu) aż do celu, czego nie potrafiły tego brytyjskie samoloty. Niemcy wykorzystywali wadę brytyjskich samolotów i gdy zawracały-niemieckie myśliwce atakowały bombowce. Dzięki P-51 lotnictwo alianckie ponosiło mniejsze straty, a co za tym idzie ataki bombowe były skuteczniejsze, więcej bombowców mogło lecieć kolejny raz, a więcej załóg wracało do rodzin. Jego prędkość maksymalna to 703 km/h i latał na wysokości do 12800m
    22 października 2013, 9:07 przez Fenek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Cadillac Fleetwood – Mielecki piknik lotniczy

Obecne były nie tylko samoloty
    Mielecki piknik lotniczy

    Obecne były nie tylko samoloty
    17 sierpnia 2013, 15:44 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Veno Automotive – Samochód, który wygląda jakby został skradziony z parkingu kolejnej części Batmana, to najnowszy pojazd firmy Veno Automotive SA. Samo jego agresywne spojrzenie powoduje ciarki, ale ze względu na osiągi samochodu będzie można się zachwycać głównie unikalnym designem tylnej części wraz z pięknie świecącymi światłami w całości wykonanymi w technologii LED.Nadwozie o dynamicznych, ostrych, wręcz agresywnych liniach wyraźnie wskazujące na ogromne możliwości sportowe przywodzi na myśl także niewidzialne dla radarów samoloty stealth. Auto jest dostępne w 2 wersjach, jako roadster z odkrytym dachem oraz jako coupé. Moce rzędu 350-700 KM i prędkość maksymalna wynosząca 300-330 km/h w zależności od wersji gwarantują pełne spektrum emocji. Auto, jak każdy rasowy bolid, posiada jedynie system ABS. Wnętrze w niczym nie przypomina ascetycznych wnętrz innych samochodów tego typu. Wszystkie elementy wykonane są ze skóry najwyższej jakości, delikatnie połyskującego aluminium i karbonu.Wszystko wskazuje na to, iż już wkrótce taki samochód będzie można zobaczyć na drogach ponieważ pierwsza sztuka jest na ukończeniu. W produkcji znajdzie sie zaledwie 50 sztuk tego samochodu - każda z tabliczką prezentującą numerem seryjny pojazdu. Zainteresowanych zakupem zapraszamy na www.venoautomotive.com. Ceny netto od 350 tysięcy PLN.
    Samochód, który wygląda jakby został skradziony z parkingu kolejnej części Batmana, to najnowszy pojazd firmy Veno Automotive SA. Samo jego agresywne spojrzenie powoduje ciarki, ale ze względu na osiągi samochodu będzie można się zachwycać głównie unikalnym designem tylnej części wraz z pięknie świecącymi światłami w całości wykonanymi w technologii LED.Nadwozie o dynamicznych, ostrych, wręcz agresywnych liniach wyraźnie wskazujące na ogromne możliwości sportowe przywodzi na myśl także niewidzialne dla radarów samoloty stealth. Auto jest dostępne w 2 wersjach, jako roadster z odkrytym dachem oraz jako coupé. Moce rzędu 350-700 KM i prędkość maksymalna wynosząca 300-330 km/h w zależności od wersji gwarantują pełne spektrum emocji. Auto, jak każdy rasowy bolid, posiada jedynie system ABS. Wnętrze w niczym nie przypomina ascetycznych wnętrz innych samochodów tego typu. Wszystkie elementy wykonane są ze skóry najwyższej jakości, delikatnie połyskującego aluminium i karbonu.Wszystko wskazuje na to, iż już wkrótce taki samochód będzie można zobaczyć na drogach ponieważ pierwsza sztuka jest na ukończeniu. W produkcji znajdzie sie zaledwie 50 sztuk tego samochodu - każda z tabliczką prezentującą numerem seryjny pojazdu. Zainteresowanych zakupem zapraszamy na www.venoautomotive.com. Ceny netto od 350 tysięcy PLN.
    22 maja 2013, 18:39 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Ojciec i Syn – Nawet jeśli nie jesteś fanem samolotów zatrzymaj na chwilę scrollowanie. Ja też nie jestem. Znam tylko Miga 29 i Speed Fire'a. Chodzi mi o magię tych wehikułów. Pojazdów, które każą człowiekowi zadrzeć głowę i spojrzeć w niebo. Spełniają marzenie ludzkości o lataniu jak ptaki. Są czymś, przed czym czujemy respekt, pojazdami których twórcy to geniusze. W dzisiejszych czasach coś oczywistego, ale według mnie wciąż niesamowitego. To właśnie samoloty są kropką nad 'i' w zaawansowaniu technicznym naszej rasy. Pytanie brzmi: dlaczego na MK jest ich tak mało?
    Nawet jeśli nie jesteś fanem samolotów zatrzymaj na chwilę scrollowanie. Ja też nie jestem. Znam tylko Miga 29 i Speed Fire'a. Chodzi mi o magię tych wehikułów. Pojazdów, które każą człowiekowi zadrzeć głowę i spojrzeć w niebo. Spełniają marzenie ludzkości o lataniu jak ptaki. Są czymś, przed czym czujemy respekt, pojazdami których twórcy to geniusze. W dzisiejszych czasach coś oczywistego, ale według mnie wciąż niesamowitego. To właśnie samoloty są kropką nad 'i' w zaawansowaniu technicznym naszej rasy. Pytanie brzmi: dlaczego na MK jest ich tak mało?