Samolot myśliwsko-bombowy. Zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Pawła Suchoja, produkowany w ZSRR. Wszedł do służby w 1970 roku. Używany także przez Polskę, kraje Bliskiego Wschodu oraz Libię, Wietnam, Peru i Angolę.
Produkowany przez hiszpańskie zakłady lotnicze, samolot transportowy. Polska posiada obecnie 16 samolotów CASA C-295M. Koszt eksploatacji na jedną godzinę lotu wynosi 3184 zł. Koszt zakupu takiej maszyny bez dodatkowego wyposażenia to wydatek około 25 milionów dolarów.
Na obrazku widać Amerykański samolot P-51D Mustang-jeden z najlepszych myśliwców II Wojny światowej. Pierwszy myśliwiec, który mógł dolecieć z Wielkiej Brytanii nad Berlin i z powrotem. Mógł on zatem osłaniać sojusznice bombowce (takie jak B-17 Flying Fortress widoczne z tyłu) aż do celu, czego nie potrafiły tego brytyjskie samoloty. Niemcy wykorzystywali wadę brytyjskich samolotów i gdy zawracały-niemieckie myśliwce atakowały bombowce. Dzięki P-51 lotnictwo alianckie ponosiło mniejsze straty, a co za tym idzie ataki bombowe były skuteczniejsze, więcej bombowców mogło lecieć kolejny raz, a więcej załóg wracało do rodzin. Jego prędkość maksymalna to 703 km/h i latał na wysokości do 12800m
Polski samolot produkowany w Mielcu, robiony na podstawie amerykańskiego samolotu Piper PA-34-200T. Jak widać na zdjęciu wykorzystuje go straż graniczna.