Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 51 takich materiałów
    Niesamowite rury przemysłowe –
    19 stycznia 2014, 20:55 przez damianzr1 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    27 grudnia 2013, 9:28 przez slawciu1313 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ogień z rury – "No tak, Pan Kazik mówił, że zawory już do regulacji"
    "No tak, Pan Kazik mówił, że zawory już do regulacji"
    4 października 2013, 19:53 przez Fenek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Ogień z rury, przód do góry. –
    28 września 2013, 10:39 przez Mickey (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Rozpurka – nie wierzyłem we właściwości założenia takiej rury, ale zaskoczyło mnie to duża różnica w jeździe
    Nie wierzyłem we właściwości założenia takiej rury, ale zaskoczyło mnie to duża różnica w jeździe
    25 maja 2013, 22:39 przez madej (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Źródło:

    własne

    Taki tam wystrzał z rury –
    26 maja 2013, 23:01 przez amikron (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Wydech – Na pewno jak byłeś mały patrzyłeś na samochód które miał dwie rury wydechowe i stwierdziłeś, że samochód jest szybki. Jeśli tak, miałeś zajebiste dzieciństwo!!
    Na pewno jak byłeś mały patrzyłeś na samochód które miał dwie rury wydechowe i stwierdziłeś, że samochód jest szybki. Jeśli tak, miałeś zajebiste dzieciństwo!!
    4 maja 2013, 13:58 przez lotos23 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (18)
    Tłumiki i ich rodzaje – Dziś w zasadzie wracamy do samych podstaw motoryzacji, a mianowicie o tak oczywistym elemencie każdego pojazdu spalinowego jakim jest tłumik. Niby zwykły tłumik, ale czy na pewno wiemy jak jest on zbudowany?

Tłumik to część układu wydechowego potrzebna do zredukowania hałasu, tj. wibracji spalin¹ wydobywających się z silnika. W typowych układach samochodowych występują dwa lub trzy tłumiki, a w nowszych dodatkowo katalizator.

Wyróżniamy cztery najpopularniejsze rodzaje tłumików:
 - refleksyjny – tłumienie polega na wielokrotnym odbijaniu się o elementy tłumika fali dźwiękowej. Wielokrotne odbicia zmniejszają energię dźwięku który w końcu zanika(oczywiście nie w całości, tylko część fal wytraca całkowicie swą energię);
 - kombinowany – użycie kilku różnych metod tłumienia w jednej obudowie;
 - interferencyjny – działa on na zasadzie interferencji fal, tj. nakładania się na siebie fal o takiej samej                                           
   częstotliwości;
 - absorpcyjny – zbudowany z perforowanej rury otoczonej dźwiękochłonnym materiałem(np. wata      
   stalowa). Ten rodzaj tłumi tylko wysokie dźwięki.

Katalizator, nie jest to co prawda tłumik, ale wchodzi on w skład układu wydechowego, to element który redukuje szkodliwe składniki spalin. Jego działanie opiera się na reakcjach chemicznych zachodzących między pierwiastkami w spalinach, a pierwiastkami zawartymi w katalizatorze. Aby element ten prawidłowo spełniał swoje zadanie powinien pracować z parze z sondą Lambda².

Dodam jeszcze, że w silnikach dwusuwowych wydech spełnia ważną funkcję. Pierwszym elementem za silnikiem jest tzw. gruszka, czyli komora rozprężna która przez wytwarzane podciśnienie „wysysa” spaliny z komory spalania co podnosi sprawność jednostki.

Na górnym zdjęciu przedstawiony jest przekrój katalizatora, a na dolnym przykład tłumika refleksyjnego


¹- dźwięk to wibracje powietrza.
²- mierzy ona zawartość tlenu w spalinach.
    Dziś w zasadzie wracamy do samych podstaw motoryzacji, a mianowicie o tak oczywistym elemencie każdego pojazdu spalinowego jakim jest tłumik. Niby zwykły tłumik, ale czy na pewno wiemy jak jest on zbudowany?

    Tłumik to część układu wydechowego potrzebna do zredukowania hałasu, tj. wibracji spalin¹ wydobywających się z silnika. W typowych układach samochodowych występują dwa lub trzy tłumiki, a w nowszych dodatkowo katalizator.

    Wyróżniamy cztery najpopularniejsze rodzaje tłumików:
    - refleksyjny – tłumienie polega na wielokrotnym odbijaniu się o elementy tłumika fali dźwiękowej. Wielokrotne odbicia zmniejszają energię dźwięku który w końcu zanika(oczywiście nie w całości, tylko część fal wytraca całkowicie swą energię);
    - kombinowany – użycie kilku różnych metod tłumienia w jednej obudowie;
    - interferencyjny – działa on na zasadzie interferencji fal, tj. nakładania się na siebie fal o takiej samej
    częstotliwości;
    - absorpcyjny – zbudowany z perforowanej rury otoczonej dźwiękochłonnym materiałem(np. wata
    stalowa). Ten rodzaj tłumi tylko wysokie dźwięki.

    Katalizator, nie jest to co prawda tłumik, ale wchodzi on w skład układu wydechowego, to element który redukuje szkodliwe składniki spalin. Jego działanie opiera się na reakcjach chemicznych zachodzących między pierwiastkami w spalinach, a pierwiastkami zawartymi w katalizatorze. Aby element ten prawidłowo spełniał swoje zadanie powinien pracować z parze z sondą Lambda².

    Dodam jeszcze, że w silnikach dwusuwowych wydech spełnia ważną funkcję. Pierwszym elementem za silnikiem jest tzw. gruszka, czyli komora rozprężna która przez wytwarzane podciśnienie „wysysa” spaliny z komory spalania co podnosi sprawność jednostki.

    Na górnym zdjęciu przedstawiony jest przekrój katalizatora, a na dolnym przykład tłumika refleksyjnego


    ¹- dźwięk to wibracje powietrza.
    ²- mierzy ona zawartość tlenu w spalinach.
    12 kwietnia 2013, 21:44 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mercedes W123 Wagon driftcar – czyli driftowóz teamu Black Smoke Racing z Finlandii.
Samochód bardzo nietypowy, jak na driftowóz. Już pomijając fakt, że to Mercedes, w dodatku kombiak, to najciekawsze jest jego serducho - to silnik diesel'a !
Jest to rzędowa-6 o pojemności 3.0L. Jest zarówno turbodoładowana, jak i doładowana - do silnika powietrze tłoczy kompresor Eaton MP90, oraz turbina Holset HX52 z ciężarówki Scania, wystrojona na 3,5 bara. Oprócz tego jest zamontowany system wtrysku podtlenku azotu - dodatkowe ok. 100 km. Potwór rozwija moc 600 koni, oraz 901 nm momentu obrotowego. Z przodu znajduje się intercooler, natomiast ogromna chłodnica została zamontowana w bagażniku, a dopływ powietrza do niej przowadzi przez rury, które zaczynają się na tylnich, bocznych szybach - w sam raz, do chłodzenia silnika podczas jazdy bokiem.
Napęd na tylną oś przekazuje 5-biegowa przekładnia z Mercedesa E55 AMG.
Zawieszenie pochodzi od Mazdy RX-8, oczywiście jest trochę zmodyfikowane.
Nadwozie jest mocno odelżone, a bezpieczeństwo zapewnia tradycyjnie klatka bezpieczeństwa, oraz fotele kubełkowe.
Dla żądnych wiedzy załączam artykuł o tym bydlaku, jako źródło obrazka. Oczywiście jest też pełno filmów w sieci o nim, ponieważ projekt jest znany na całym świecie, ze względu na swoją unikalność. Cóż, takie rzeczy tylko w Finlandii
    Czyli driftowóz teamu Black Smoke Racing z Finlandii.
    Samochód bardzo nietypowy, jak na driftowóz. Już pomijając fakt, że to Mercedes, w dodatku kombiak, to najciekawsze jest jego serducho - to silnik diesel'a !
    Jest to rzędowa-6 o pojemności 3.0L. Jest zarówno turbodoładowana, jak i doładowana - do silnika powietrze tłoczy kompresor Eaton MP90, oraz turbina Holset HX52 z ciężarówki Scania, wystrojona na 3,5 bara. Oprócz tego jest zamontowany system wtrysku podtlenku azotu - dodatkowe ok. 100 km. Potwór rozwija moc 600 koni, oraz 901 nm momentu obrotowego. Z przodu znajduje się intercooler, natomiast ogromna chłodnica została zamontowana w bagażniku, a dopływ powietrza do niej przowadzi przez rury, które zaczynają się na tylnich, bocznych szybach - w sam raz, do chłodzenia silnika podczas jazdy bokiem.
    Napęd na tylną oś przekazuje 5-biegowa przekładnia z Mercedesa E55 AMG.
    Zawieszenie pochodzi od Mazdy RX-8, oczywiście jest trochę zmodyfikowane.
    Nadwozie jest mocno odelżone, a bezpieczeństwo zapewnia tradycyjnie klatka bezpieczeństwa, oraz fotele kubełkowe.
    Dla żądnych wiedzy załączam artykuł o tym bydlaku, jako źródło obrazka. Oczywiście jest też pełno filmów w sieci o nim, ponieważ projekt jest znany na całym świecie, ze względu na swoją unikalność. Cóż, takie rzeczy tylko w Finlandii