Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 190 takich materiałów
    W Jastrzębiu-Zdroju
    23 marca 2014, 14:20 przez yogus412 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moto Grill / Motokarton / Moto Chojnice
    8 marca 2014, 1:06 przez wrobelw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rozpoczecie sezonu
    16 lutego 2014, 12:56 przez rudajolka20110 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    TORSEN - "TORque – SENsing" (wyczuwający moment) jest rodzajem mechanizmu różnicowego opatentowanym w 1956 roku przez amerykańską firmę Gleason Corporation. Zastąpił on stosowany w pierwszych modelach Audi Quattro centralny, tradycyjny mechanizm różnicowy „otwarty”. W przypadku tradycyjnego mechanizmy różnicowego w momencie, gdy jedno z czterech napędzanych kół samochodu traci przyczepność cały moment napędowy kierowany jest nie na koła posiadające lepszą przyczepność, lecz właśnie na ślizgające koło. Jest to wynikiem małego tarcia wewnętrznego oraz główną wadą tradycyjnych mechanizmów różnicowych. Dzięki nowatorskiej, jak na tamte czasy i w pełni mechanicznej konstrukcji mechanizm różnicowy typu TorSen łączy w sobie działanie normalnego dyferencjału oraz dyferencjału o ograniczonym uślizgu. Zwiększone opory tarcia mechanizmu uzyskuje się dzięki odpowiedniemu pochyleniu zwojów ślimaka. Wszystko dzieje się za sprawą zazębienia typu „INVEX”, w którym to na satelity składają się ślimacznice połączone są z synchronizującymi je kołami zębatymi walcowymi. W odróżnieniu od standardowego dyferencjału na końcach półosi w mechanizmie typu TorSen umieszczone zostały ślimaki, a satelity zostały zastąpione trzema parami ślimacznic zsynchronizowanych ze sobą za pomocą przymocowanych doń kół zębatych walcowych. W przypadku tego rodzaju mechanizmu moment napędowy może być przenoszony wyłącznie z ślimacznic (satelit) na ślimaka (koło słoneczne), w innym przypadku mechanizm różnicowy się zablokuje. Podczas normalnego przejeżdżania zakrętów (brak uślizgu żadnego z kół) dyferencjał TorSena spełnia tą samą funkcję, co normalny dyferencjał. W przypadku, gdy samochód skręca w lewo, półoś prawego koło obraca się szybciej, a półoś koła lewego wolniej względem obudowy dyferencjały. Różnica prędkości kątowych poszczególnych kół jest niewielka, dlatego moment obrotowy przenoszony jest wciąż z ślimacznic (satelit) na ślimaka (koło słoneczne) i mechanizm różnicowy nie blokuje się. Gdy jedno z kół, np. prawe, straci przyczepność z jakiegoś powodu, elementy wewnątrz dyferencjały zaczynają się zazębiać. Szybko obracająca się prawa ślimacznica napędzi swojego ślimaka, a poprzez koła synchronizujące również lewą ślimacznice. W momencie, gdy ślimak napędza ślimacznice, mechanizm różnicowy TorSena się zblokuje.W rezultacie ślimaki obu półosi spinają się razem, a koła po obu stronach samochodu zaczynają obracać się z tą samą prędkością. Przy zastosowaniu mechanizmu różnicowego TorSena jako centralnego mechanizmy różnicowego spełnia on dwie zasadnicze funkcje:

    - Różnicuje prędkości obrotowych każdej z osi;
    - Przenosi momentu obrotowego z silnika na napędzane osie.

    W przypadku tego typu w pełni mechanicznego dyferencjału większość charakteryzujących go wartości ustalana jest już w czasie produkcji zgodnie z wytycznymi zamawiającego:

    - Prędkość reakcji
    - Czas reakcji
    - Moment obrotowy, w którym występuje włączenie lub rozpoczęcie działania mechanizmu
    - Procentowy moment obrotowy, jaki może zostać przeniesiony przez mechanizm
    - Podział momentu obrotowego dokonywanego przez mechanizm
    - Maksymalny moment obrotowy, jaki może zostać przez mechanizm przeniesiony
    Dość skomplikowana konstrukcja tego rodzaju mechanizmów różnicowych (wewnątrz w zależności od konstrukcji może znajdować się około dwadzieścia różnych kół zębatych) sprawia, że nie jest on rozwiązaniem tanim, za to posiada szereg niezaprzeczalnych zalet:

    - Reaguje on niemal natychmiast na utratę przyczepności kół;
    - Posiada liniową charakterystykę blokowania się;
    - Jest częścią stałego napędu na cztery koła.

    W normalnych warunkach drogowych rozkład momentu napędowego wynosi 50/50, ale w przypadku Audi Quattro może się on zmieniać w granicach: od 25/75 do 75/25 naprzód/tył.
    W tym roku pierwsze wyścigi Formuły E – "Pierwszym sezonem Mistrzostw Formuły E będzie 2014/2015 (rozpoczęcie we wrześniu 2014).Na sezon 2014/2015 zostało zgłoszonych dziesięć zespołów - Drayson Racing, China Racing, Andretti Autosport, Dragon Racing, E.DAMS, Super Aguri Formula E, Audi Sport ABT Formula E Team, Virgin Racing, Mahindra Racing oraz Venturi Grand Prix.
Informacje ogólne:
W wyścigu będzie brać udział 10 zespołów;
W każdym zespole znajdzie się dwóch kierowców i 4 samochody;
Mistrzostwa będą odbywały się w 10 miastach na całym świecie;
Tory uliczne będą miały długość od 2,5 do 3 km;
Przyspieszenie 0-100 km/h - 3 s;
Prędkość maksymalna - 220 km/h;
Poziom głośności: zwykły samochód = 70 dB, autobus = 90 dB, bolid Formuły E = 80 dB;
W trakcie wyścigu, każdy kierowca musi odbyć dwa pit-stopy;
W czasie pit stopu kierowca będzie zmieniał samochód.
Moc pojazdów w czasie wyścigu będzie ograniczona do 133 kW/180 KM."
    "Pierwszym sezonem Mistrzostw Formuły E będzie 2014/2015 (rozpoczęcie we wrześniu 2014).Na sezon 2014/2015 zostało zgłoszonych dziesięć zespołów - Drayson Racing, China Racing, Andretti Autosport, Dragon Racing, E.DAMS, Super Aguri Formula E, Audi Sport ABT Formula E Team, Virgin Racing, Mahindra Racing oraz Venturi Grand Prix.
    Informacje ogólne:
    W wyścigu będzie brać udział 10 zespołów;
    W każdym zespole znajdzie się dwóch kierowców i 4 samochody;
    Mistrzostwa będą odbywały się w 10 miastach na całym świecie;
    Tory uliczne będą miały długość od 2,5 do 3 km;
    Przyspieszenie 0-100 km/h - 3 s;
    Prędkość maksymalna - 220 km/h;
    Poziom głośności: zwykły samochód = 70 dB, autobus = 90 dB, bolid Formuły E = 80 dB;
    W trakcie wyścigu, każdy kierowca musi odbyć dwa pit-stopy;
    W czasie pit stopu kierowca będzie zmieniał samochód.
    Moc pojazdów w czasie wyścigu będzie ograniczona do 133 kW/180 KM."
    6 stycznia 2014, 12:41 przez Fenek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    www.fiaformulae.com , wikipedia.pl

    Wahadłowiec S15 zgłasza rozpoczęcie procedury startowej! –
    15 listopada 2013, 21:45 przez Sarge (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rondo dla blondynek – Coś na miłe rozpoczęcie dnia
    Coś na miłe rozpoczęcie dnia
    12 października 2013, 12:24 przez tasior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    W tym roku zaliczone wszystkie rundy DRIFTINGOWYCH MISTRZOSTW POLSKI – Plus 3 bilety z poprzednich lat.

1.1-2 październik 2011 TOR Poznań zakończenie DMP
2.21-22 kwietnia 2012 TOR Poznań rozpoczęcie sezonu
3.02 września 2012 Karpacz runda górska
4.20 kwietnia 2013 TOR Poznań start sezonu
5.17-18 maja 2013 TOR Kielce Kiss the wall
6.22 czerwca 2013 Płock Orlen Arena- BudMat drift show
7.18 sierpnia 2013 Załuż/Wujskie runda górska
8.28-29 września 2013 TOR Poznań zakończenie sezonu

W przyszłym sezonie może jedna, dwie rundy, bo myślę nad driftowozem

Pozdrawiam prawdziwych kibiców polskiego driftingu
    Plus 3 bilety z poprzednich lat.

    1.1-2 październik 2011 TOR Poznań zakończenie DMP
    2.21-22 kwietnia 2012 TOR Poznań rozpoczęcie sezonu
    3.02 września 2012 Karpacz runda górska
    4.20 kwietnia 2013 TOR Poznań start sezonu
    5.17-18 maja 2013 TOR Kielce Kiss the wall
    6.22 czerwca 2013 Płock Orlen Arena- BudMat drift show
    7.18 sierpnia 2013 Załuż/Wujskie runda górska
    8.28-29 września 2013 TOR Poznań zakończenie sezonu

    W przyszłym sezonie może jedna, dwie rundy, bo myślę nad driftowozem

    Pozdrawiam prawdziwych kibiców polskiego driftingu
    5 października 2013, 20:26 przez arr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    Nissan 180SX – Produkcje tego modelu można podzielić na trzy etapy. Pierwszy: 1989-1991 r., czyli rozpoczęcie sprzedaży i podstawowa wersja 1.8L turbo o mocy 175 KM. Drugi: 1991-1996 r., gdzie silnik 1.8 zastąpiono jednostką 2.0L turbo 205 KM. Trzeci: 1996-1998 r., zmienione zostały charakterystyczne tylne lampy.

Nissan ze zdjęcia, to typowy driftowóz. 180SX posiada stroker kit TOMEI 2.2, moc 593 KM i 608 Nm momentu obrotowego.
    Produkcje tego modelu można podzielić na trzy etapy. Pierwszy: 1989-1991 r., czyli rozpoczęcie sprzedaży i podstawowa wersja 1.8L turbo o mocy 175 KM. Drugi: 1991-1996 r., gdzie silnik 1.8 zastąpiono jednostką 2.0L turbo 205 KM. Trzeci: 1996-1998 r., zmienione zostały charakterystyczne tylne lampy.

    Nissan ze zdjęcia, to typowy driftowóz. 180SX posiada stroker kit TOMEI 2.2, moc 593 KM i 608 Nm momentu obrotowego.
    FSO Wars – Wars miał być następcą PF 125p. "Duży Fiat" był konstrukcyjnie przestarzały, dlatego 1981 roku rozpoczęto prace nad Warsem. Projekt pięciodrzwiowego hatchbacka został zatwierdzony rok później. Prace konstrukcyjne zespołu pod przewodnictwem Mirosława Górskiego rozpoczęły się w 1983 roku. Dwa lata później zbudowano model w skali 1:1 oraz dwa egzemplarze prototypowe. Oficjalna prezentacja Warsa odbyła się w 1986 roku na Stadionie X-lecia w Warszawie na wystawie Polska Motoryzacja.

Niestety nawet pozytywne opinie o aucie nie pozwoliły na rozpoczęcie jego seryjnej produkcji. Z powodu braku środków przerwano prace nad projektem. Wyprodukowane prototypy napędzały dwa silniki o mocy 54 i 61 KM. Pod maskę wersji produkcyjnej miał trafić 1.6-litrowy diesel.
    Wars miał być następcą PF 125p. "Duży Fiat" był konstrukcyjnie przestarzały, dlatego 1981 roku rozpoczęto prace nad Warsem. Projekt pięciodrzwiowego hatchbacka został zatwierdzony rok później. Prace konstrukcyjne zespołu pod przewodnictwem Mirosława Górskiego rozpoczęły się w 1983 roku. Dwa lata później zbudowano model w skali 1:1 oraz dwa egzemplarze prototypowe. Oficjalna prezentacja Warsa odbyła się w 1986 roku na Stadionie X-lecia w Warszawie na wystawie Polska Motoryzacja.

    Niestety nawet pozytywne opinie o aucie nie pozwoliły na rozpoczęcie jego seryjnej produkcji. Z powodu braku środków przerwano prace nad projektem. Wyprodukowane prototypy napędzały dwa silniki o mocy 54 i 61 KM. Pod maskę wersji produkcyjnej miał trafić 1.6-litrowy diesel.
    5 lipca 2013, 14:27 przez kondzio15 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj