Szukaj
Znalazłem 190 takich materiałów
- Różnicuje prędkości obrotowych każdej z osi;
- Przenosi momentu obrotowego z silnika na napędzane osie.
W przypadku tego typu w pełni mechanicznego dyferencjału większość charakteryzujących go wartości ustalana jest już w czasie produkcji zgodnie z wytycznymi zamawiającego:
- Prędkość reakcji
- Czas reakcji
- Moment obrotowy, w którym występuje włączenie lub rozpoczęcie działania mechanizmu
- Procentowy moment obrotowy, jaki może zostać przeniesiony przez mechanizm
- Podział momentu obrotowego dokonywanego przez mechanizm
- Maksymalny moment obrotowy, jaki może zostać przez mechanizm przeniesiony
Dość skomplikowana konstrukcja tego rodzaju mechanizmów różnicowych (wewnątrz w zależności od konstrukcji może znajdować się około dwadzieścia różnych kół zębatych) sprawia, że nie jest on rozwiązaniem tanim, za to posiada szereg niezaprzeczalnych zalet:
- Reaguje on niemal natychmiast na utratę przyczepności kół;
- Posiada liniową charakterystykę blokowania się;
- Jest częścią stałego napędu na cztery koła.
W normalnych warunkach drogowych rozkład momentu napędowego wynosi 50/50, ale w przypadku Audi Quattro może się on zmieniać w granicach: od 25/75 do 75/25 naprzód/tył.
Informacje ogólne:
W wyścigu będzie brać udział 10 zespołów;
W każdym zespole znajdzie się dwóch kierowców i 4 samochody;
Mistrzostwa będą odbywały się w 10 miastach na całym świecie;
Tory uliczne będą miały długość od 2,5 do 3 km;
Przyspieszenie 0-100 km/h - 3 s;
Prędkość maksymalna - 220 km/h;
Poziom głośności: zwykły samochód = 70 dB, autobus = 90 dB, bolid Formuły E = 80 dB;
W trakcie wyścigu, każdy kierowca musi odbyć dwa pit-stopy;
W czasie pit stopu kierowca będzie zmieniał samochód.
Moc pojazdów w czasie wyścigu będzie ograniczona do 133 kW/180 KM."
1.1-2 październik 2011 TOR Poznań zakończenie DMP
2.21-22 kwietnia 2012 TOR Poznań rozpoczęcie sezonu
3.02 września 2012 Karpacz runda górska
4.20 kwietnia 2013 TOR Poznań start sezonu
5.17-18 maja 2013 TOR Kielce Kiss the wall
6.22 czerwca 2013 Płock Orlen Arena- BudMat drift show
7.18 sierpnia 2013 Załuż/Wujskie runda górska
8.28-29 września 2013 TOR Poznań zakończenie sezonu
W przyszłym sezonie może jedna, dwie rundy, bo myślę nad driftowozem
Pozdrawiam prawdziwych kibiców polskiego driftingu
Nissan ze zdjęcia, to typowy driftowóz. 180SX posiada stroker kit TOMEI 2.2, moc 593 KM i 608 Nm momentu obrotowego.
Niestety nawet pozytywne opinie o aucie nie pozwoliły na rozpoczęcie jego seryjnej produkcji. Z powodu braku środków przerwano prace nad projektem. Wyprodukowane prototypy napędzały dwa silniki o mocy 54 i 61 KM. Pod maskę wersji produkcyjnej miał trafić 1.6-litrowy diesel.