Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 58 takich materiałów
    Efekt sobotniej pracy - regeneracja "oczu" – Przed i po czyszczeniu reflektorów, może super nie jest, ale dużą różnice i tak widać. Oczywiście własna robota.
    Przed i po czyszczeniu reflektorów, może super nie jest, ale dużą różnice i tak widać. Oczywiście własna robota.
    23 czerwca 2014, 11:19 przez spontanicznyVW (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło:

    własne

    Audi 200 2.2 20V Turbo brata – w Audi 200 brata nadszedł czas na remont całego samochodu jak na razie jest wyciągnięty silnik ze skrzynią i będzie regeneracja i naprawa podzespołów jak i zrobienie całej mechaniki a później wygląd. Zdjęcie jeszcze z włożonym silnikiem :)
    W Audi 200 brata nadszedł czas na remont całego samochodu jak na razie jest wyciągnięty silnik ze skrzynią i będzie regeneracja i naprawa podzespołów jak i zrobienie całej mechaniki a później wygląd. Zdjęcie jeszcze z włożonym silnikiem :)
    29 kwietnia 2014, 22:43 przez audiol12345 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    Seria motocykle i motorowery PRL: #4 MZ ETZ 250 – Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

Lata produkcji: 1981-1989

Informacje o silniku:
 
Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

-Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
-Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
-Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

Historia modelu:

-1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
-1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
-1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
-1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
-1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
-1985 – inne gumy na licznikach
-1985 – akumulator 12V 5Ah,
poprzednio 9Ah
-1987 – elektroniczny zapłon w 250E
-1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
-1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
-1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
-1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
-1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
-1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    Producent: MZ - Motorradwerk Zschopau, obecnie Motorenwerke Zschopau

    Miejsce produkcji: Zschopau, Niemiecka Republika Demokratyczna

    Lata produkcji: 1981-1989

    Informacje o silniku:

    Silnik EM250 to dwusuw z przepłukiwaniem zwrotnym chłodzony powietrzem. Wadą silników EM250 jest niski moment obrotowy w zakresie do 3000 obrotów i jego szybki przyrost powyżej tej wartości. Sam przebieg momentu obrotowego wykazuje dwa szczyty, jeden dla obrotów 3500 i drugi dla 5200 obr/min. Jest to tzw. podwójna biegunowa, często występująca w silnikach dwusuwowych o sporym wysileniu, z rozrządem tłokowym. W praktyce objawia się to tym, iż motocykl rozpędza się dość ospale z niskich obrotów, aby energicznie przyśpieszać, gdy obroty silnika osiągają poziom powyżej 3000-3500. Jednak cecha ta występowała we wszystkich ówcześnie produkowanych motocyklach z silnikiem dwusuwowym o takim samym rozrządzie i zbliżonym wysileniu.

    Ciekawostką konstrukcji silnika jest umieszczenie sprzęgła na wale korbowym. Zapewnia to w przypadku jednocylindrowca spokojniejszą pracę na biegu jałowym i na wolnych obrotach dzięki większej masie wirującej. Moment obrotowy silnika przenoszony jest poprzez przekładnię zębatą na precyzyjną 5 biegową skrzynię biegów, a dalej łańcuchem rolkowym w osłonie na tylne koło.

    -Maks. moc przy ok. 5500 obr/min : 21 KM (15,5 kW)
    -Maks. moment obrotowy przy ok. 5200 obr/min : 27,4 Nm (2,8 kGm).
    -Silnik powinien być smarowany mieszanką paliwa z olejem o proporcji 50 : 1.

    Przy poprawnym użytkowaniu, silnik wytrzymuje przebieg 30 – 40 tysięcy kilometrów. Po takim przebiegu konieczna jest wymiana tłoka, łożysk na wale oraz regeneracja (a najlepiej wymiana na nowy) wału korbowego i szlifowanie cylindra. Trwałości sprzyja stosowanie dobrej jakości oleju w mieszance paliwa z olejem oraz unikanie wysokich obrotów przy zimnym silniku. Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach przyśpieszającą zużycie łożyska wału korbowego, oraz na przegrzanie (piłowanie w miejscu, palenia gumy itd). Takie postępowanie w skrajnych przypadkach prowadzić może do uszkodzenia tłoka i cylindra.

    Historia modelu:

    -1981 – wprowadzenie na rynek modelu ETZ 250
    -1982 – hamulec tarczowy z przodu (duża zaleta), rzadko spotykane w tych rocznikach
    -1983 – wyłącznik światła hamowania w kole przednim
    -1983 – gumowe mieszki faliste na przednich widelcach (spotykane również wcześniej)
    -1985 – nieco zmieniony obrotomierz (brak skali czerwonej)
    -1985 – inne gumy na licznikach
    -1985 – akumulator 12V 5Ah,
    poprzednio 9Ah
    -1987 – elektroniczny zapłon w 250E
    -1987 – nowy tłumik dla ETZ 250
    -1987 – automatyczny dozownik oleju (pompa Mikuni)
    -1987 – nowy gaźnik 30N3-1 dla ETZ 250 (później w 251)
    -1987 – reflektor halogenowy z żarówką H4
    -1988 – nowy przełącznik świateł z jedną wiązką przewodów
    -1989 – zakończenie produkcji ETZ 250
    20 kwietnia 2014, 20:14 przez Babcia_Irenka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Sierra 2.0i 4x4 DOHC EFI 92r. Sedan cz.1 – Tak jak w opisie, widać ze brudny i zakurzony ale już nie długo zagości na ulicach, silnik N9E 115 KM obecnie już 125 Atrapa, progi i tylny spoiler RS

Zrobiłem:
-usunięta zwężka za przepustnicą
-strumienica zamiast kata (zrobione przez któregoś z poprzednich właścicieli)
-regeneracja rozrusznika
-wymieniona tarcza sprzęgła na używaną
-nowe świece
-nowy akumulator
-łożysko koła (na razie prawe ale będzie też lewe)
-nowa nagrzewnica (poprzednia przeciekała i zalała mi wnętrze)
-używana kierownica (po przenia była w fatalnym stanie)
-wyjęte i rozebrane przednie półosie i wyczyszczone, złożona została jedna sprawna. trwają poszukiwania drugiej...

-w najbliższym czasie zrobię dolot z puszką :)

szukam info na temat scier 4x4, szczególnie co do części i tuningu silnika, jako max moc wytrzyma silnik na seryjnych podzespołach bo wiem ze skrzynia z napędem wytrzymuje max około 300-350 KM

jeszcze sporo duperelek do zrobienia ale będę robić foto relacje
    Tak jak w opisie, widać ze brudny i zakurzony ale już nie długo zagości na ulicach, silnik N9E 115 KM obecnie już 125 Atrapa, progi i tylny spoiler RS

    Zrobiłem:
    -usunięta zwężka za przepustnicą
    -strumienica zamiast kata (zrobione przez któregoś z poprzednich właścicieli)
    -regeneracja rozrusznika
    -wymieniona tarcza sprzęgła na używaną
    -nowe świece
    -nowy akumulator
    -łożysko koła (na razie prawe ale będzie też lewe)
    -nowa nagrzewnica (poprzednia przeciekała i zalała mi wnętrze)
    -używana kierownica (po przenia była w fatalnym stanie)
    -wyjęte i rozebrane przednie półosie i wyczyszczone, złożona została jedna sprawna. trwają poszukiwania drugiej...

    -w najbliższym czasie zrobię dolot z puszką :)

    szukam info na temat scier 4x4, szczególnie co do części i tuningu silnika, jako max moc wytrzyma silnik na seryjnych podzespołach bo wiem ze skrzynia z napędem wytrzymuje max około 300-350 KM

    jeszcze sporo duperelek do zrobienia ale będę robić foto relacje
    17 marca 2014, 13:27 przez adam519810 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Regeneracja cz.2 – Trochę zmywacza do paznokci plastidip i plastiki wyglądają od razu lepiej
    Trochę zmywacza do paznokci plastidip i plastiki wyglądają od razu lepiej
    20 listopada 2013, 20:03 przez horigoshi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    125 regeneracja part 2 – Drugie ujęcie pracy. Regeneracji lakieru Fiat 125p 1.6
    Drugie ujęcie pracy. Regeneracji lakieru Fiat 125p 1.6
    17 listopada 2013, 12:11 przez kruku116 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jawa 250 – Rocznik '58 i jeździ lepiej niż nie jeden chinol. No teraz może nie jeździ - regeneracja wału korbowego.
    Rocznik '58 i jeździ lepiej niż nie jeden chinol. No teraz może nie jeździ - regeneracja wału korbowego.
    31 grudnia 2012, 10:24 przez vito126p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj