Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 126 takich materiałów
    Podoba się? – Maserati Quattroporte 2013. Moc 340KM. Cena ok. 840tys zł. Piękność.
    Maserati Quattroporte 2013. Moc 340KM. Cena ok. 840tys zł. Piękność.
    7 stycznia 2014, 20:12 przez ~Driver326 | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Maserati Quattroporte zmodyfikowane przez CDC Performance – Piękne już seryjnie po tuningu brak mi słów
    Piękne już seryjnie po tuningu brak mi słów
    20 listopada 2013, 16:36 przez krzysecki (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Quattroporte VS Nubira –
    8 listopada 2013, 15:17 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (16)
    Maaserati Quattroporte –
    1 listopada 2013, 15:42 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Maserati Quattroporte GTS – 4.7 V8 440 KM/ 490 Nm
    4.7 V8 440 KM/ 490 Nm
    4 listopada 2013, 12:59 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    16 października 2013, 23:36 przez ~thewytieking | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati Quattroporte Sport GT S –
    19 września 2013, 15:08 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Nie każdy wie, a wiedzieć by chciał: Układ Transaxle – Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

Starsze modele:

Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
DAF (wszystkie modele osobowe)
Ferrari 275
Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
Lancia Aurelia
Lancia Flaminia
Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
Pontiac Tempest
Porsche 924, 944, 928, 968
Škoda Popular
Volvo 340/360

Pojazdy współczesne

Alfa Romeo 8C Competizione
Aston Martin V8 Vantage i DB 9
Cadillac XLR
Chevrolet Corvette (od C5)
Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
Mercedes-Benz SLS AMG
Panoz Esperante GTR-1
Plymouth Prowler
Lexus LFA

Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

    Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

    Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

    Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

    Starsze modele:

    Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
    DAF (wszystkie modele osobowe)
    Ferrari 275
    Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
    Lancia Aurelia
    Lancia Flaminia
    Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
    Pontiac Tempest
    Porsche 924, 944, 928, 968
    Škoda Popular
    Volvo 340/360

    Pojazdy współczesne

    Alfa Romeo 8C Competizione
    Aston Martin V8 Vantage i DB 9
    Cadillac XLR
    Chevrolet Corvette (od C5)
    Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
    Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
    Mercedes-Benz SLS AMG
    Panoz Esperante GTR-1
    Plymouth Prowler
    Lexus LFA

    Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

    Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    10 września 2013, 11:20 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Maserati Quattroporte – taki mały rodzynek
    Taki mały rodzynek
    8 sierpnia 2013, 17:30 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jeremy Clarkson o Maserati Quattroporte V – Jeremy Clarkson o Maserati Quattroporte V :
"Jest irytujące jak 2-letnie dziecko, ale jeśli ktoś chciałby ci je zabrać jesteś w stanie zabić.
    Jeremy Clarkson o Maserati Quattroporte V :
    "Jest irytujące jak 2-letnie dziecko, ale jeśli ktoś chciałby ci je zabrać jesteś w stanie zabić.
    7 sierpnia 2013, 17:10 przez uszol04 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)