Szukaj
Znalazłem 33 takie materiały
P.S. Ratujmy klasyki ich już nie przybędzie.
Wygląda na to, że najnowsza Corvette będzie w stanie zrobić z twoją twarzą to co Ariel Atom z twarzą Clarksona. Chevrolet w oficjalnym komunikacie przyznał bowiem, że jego auto z doładowanym silnikiem osiąga budzącą respekt moc 659 KM. Ale po kolei.
Z06 zadebiutował podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit i już wtedy Amerykanie chwali się, że dysponuje mocą co najmniej 634 KM. Dzisiejszy komunikat marki oznacza, że te co najmniej to o 25 KM więcej, czyniąc tym samym Corvette Z06 nie tylko najmocniejszą seryjnie produkowaną Vette w historii, lecz także najmocniejszym samochodem, jaki dotychczas opuścił linie montażowe fabryk General Motors.
Moc 659 KM jest wspierana dodatkowo przez 882 Nm momentu obrotowego, z których 620 Nm dostępne jest już na biegu jałowym.
Jak to zrobili w Chevrolecie, że silnik ma aż taki zapas mocy? W konstrukcji motoru zastosowano wytrzymalsze aluminiowe głowice cylindrów, które lepiej radzą sobie z wysokimi temperaturami, tytanowe gniazda zaworów, obrabiane, kute stalowe korbowody i kute aluminiowe tłoki, kolektory wydechowe ze stali nierdzewnej i suchą miskę olejową. Brzmi apetycznie.
Sprężarka mechaniczna może kręcić się do szalonych 20 tys. obr./min, o 5 tys. obr. szybciej niż zastosowana w poprzedniej generacji ZR1, zapewniając bardziej efektywne doładowanie. Przynajmniej tak nam powiedziano.
Nadal nie ma szczegółowych danych odnośnie osiągów, ale bylibyśmy co najmniej zaskoczeni, gdyby nowe Z06 z dużym zapasem nie wyprzedzało poprzednika.
Epitome ma dodatkowy bak na 110-oktanową benzynę. Po wciśnięciu przycisku silnik zaczyna czerpać z niego paliwo, zmienia się też mapowanie motoru. Laraki podaje, że po tej operacji moc rośnie do 1750 KM.
więcej w źródle
Na zdjęciu widzimy Hamann Hawk Roadster, który po modyfikacji jedynie centralnej jednostki sterującej, filtrów powietrza i układu wylotowego zyskał 65KM więcej. Wyższy jest też maksymalny moment obrotowy sięga 680 Nm przy 4850 obr./min.
Lepsze parametry motoru przekładają się na wyższą, choć niewiele, prędkość maksymalną. Obecnie wynosi ona 320 km/h zamiast 317 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h poprawiło się z 3,80 s na 3,60 s.
ALE JAK TO CUDO WYGLĄDA !
warto popatrzeć na więcej zdjęć a między innymi pod maskę i na wnętrze auta, gdzie wszystko jest zrobione ze skóry i węgla :)
http://www.gtspirit.com/2013/06/21/road-tes-hamann-hawk-sls-amg-roadster/
‹ pierwsza < 1 2 3 4 > ostatnia ›