Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 37 takich materiałów
    Nissan 200SX s13 94r. – Nissan 200SX s13 94r.
Silnik: SR20DET
Moc: 350 KM
Moment obrotowy: 400 Nm

Modyfikacje silnika:
swap SR20DET
IC + orurowanie
przelotowy 3” układ wydechowy
tłumik końcowy MAGNAFLOW
filrt stożkowy Apexi
turbo Garett GT28RS
kolektor wydechowy „baran”
większa chłodnica wody
A'pexi turbo timer
sterowanie / ECU Master
pompa paliwa Walbro 255

Modyfikacje ukł. napędowego:
zacieśniony dyferencjał
sprzęgło spiekowe; 6 łapkowe; dedykowane
teflonowa poduszka skrzyni biegów

Modyfikacje wnętrza:
fotel kubełkowy BRIDE
pasy 3” , 4-ro punktowe
kierownica z odsadzeniem + naba MOMO
dodatkowe zegary HKS / boost i ciśnienie oleju + zegary DEPO / temp. oleju , wody i spalin
odelżone wnętrze

Modyfikacje układu hamulcowego:
Spin Turn Knob

Modyfikacje zawieszenia:
amortyzatory XYZ Drift
rozpórka tylnia Cusco
rozpórka przednia Tanabe
dystanse 75cm oraz 45cm

Modyfikacje układu kierowniczego:
powiększony kąt skrętu kół

Modyfikacje elementów zewnętrznych
body kit URAS (zestaw zderzaków,progów) laminat
poszerzone błotniki lotka "duck tail" laminat
maska laminat
17'' alufelgi (Brock , BBS)
    Nissan 200SX s13 94r.
    Silnik: SR20DET
    Moc: 350 KM
    Moment obrotowy: 400 Nm

    Modyfikacje silnika:
    swap SR20DET
    IC + orurowanie
    przelotowy 3” układ wydechowy
    tłumik końcowy MAGNAFLOW
    filrt stożkowy Apexi
    turbo Garett GT28RS
    kolektor wydechowy „baran”
    większa chłodnica wody
    A'pexi turbo timer
    sterowanie / ECU Master
    pompa paliwa Walbro 255

    Modyfikacje ukł. napędowego:
    zacieśniony dyferencjał
    sprzęgło spiekowe; 6 łapkowe; dedykowane
    teflonowa poduszka skrzyni biegów

    Modyfikacje wnętrza:
    fotel kubełkowy BRIDE
    pasy 3” , 4-ro punktowe
    kierownica z odsadzeniem + naba MOMO
    dodatkowe zegary HKS / boost i ciśnienie oleju + zegary DEPO / temp. oleju , wody i spalin
    odelżone wnętrze

    Modyfikacje układu hamulcowego:
    Spin Turn Knob

    Modyfikacje zawieszenia:
    amortyzatory XYZ Drift
    rozpórka tylnia Cusco
    rozpórka przednia Tanabe
    dystanse 75cm oraz 45cm

    Modyfikacje układu kierowniczego:
    powiększony kąt skrętu kół

    Modyfikacje elementów zewnętrznych
    body kit URAS (zestaw zderzaków,progów) laminat
    poszerzone błotniki lotka "duck tail" laminat
    maska laminat
    17'' alufelgi (Brock , BBS)
    25 lipca 2013, 12:02 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Moja perełka – Moja Kia Cee'd 1.6 GDi, ma zaledwie 136 km, a odbija ja lepiej niż nie jeden mocniejszy sprzęt. Odebrałem go 11 lipca a mam już zrobione 2000 km. Mam założone 16" felgi MOMO, na Bridgestone Potenza Adrenalin RE002

Co uważacie?
    Moja Kia Cee'd 1.6 GDi, ma zaledwie 136 km, a odbija ja lepiej niż nie jeden mocniejszy sprzęt. Odebrałem go 11 lipca a mam już zrobione 2000 km. Mam założone 16" felgi MOMO, na Bridgestone Potenza Adrenalin RE002

    Co uważacie?
    21 lipca 2013, 21:06 przez nikodemxmen (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (23)
    Źródło:

    Własne

    BMW E36 & MOMO –
    1 czerwca 2013, 18:53 przez BOTI1988 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW E30 M20B25 – Opis: 

- Rok produkcji: 1989 

- Data pierwszej rejestracji: 20-01-1989 

- Typ: Sedan 

- Kolor: Diamant Schwartz Metalic 

- Silnik: M20B25 [silnik jest po remoncie] 

- Zawieszenie: Koni Sport z regulacją twardości + sprężyny Koni 

- Układ wydechowy: Barany Hartge + Przelot bez katalizatora + Końcowy G-Power 

- Hamulce: Przód: tarcze ATE PowerDisc - klocki Texstar 
Tył: seria 

- Szpera 3.91 25% (planowanie zaciśnięcie na 40%) 

- Sportowa wkładka filtra powietrza K&N 

- Rozpórka: przód & tył Weichers 

- Wspomaganie kierownicy 

- ABS 

- Osłona pod silnik [sanki] 

- Lampy: przód: Oryginalne Black Hella + xenon 5000kw 
tył: Oryginalne MHW 

- Kierownica: Momo Corse 32cm [nowe obszycie] 

- Fotele a'la Recaro [Eco skóra] 

- Lusterko M Technic 2 

- Czarna podsufitka M Technic 2 

- Gałka zmiany biegów M Technic 2 

- Roleta tylnej szyby 

- CB radio + antena 

- CarAudio: Radio JVC + Głośniki Infinity 

- Elektryczne Lusterka 

- Centralny zamek 

- Komputer pokładowy Check Control 

- Koła: BK-Racing Alpina 205/40/17" 

- Kompletny Oryginalny pakiet M Technic 2 



Filmy : 

On Board : http://www.youtube.com/watch?v=8dKZ8eiqu6c 

Plac: http://www.youtube.com/wa...feature=related 

http://www.youtube.com/wa...feature=related 

http://www.youtube.com/us...u/1/f1ecvDP8xJE
    Opis:

    - Rok produkcji: 1989

    - Data pierwszej rejestracji: 20-01-1989

    - Typ: Sedan

    - Kolor: Diamant Schwartz Metalic

    - Silnik: M20B25 [silnik jest po remoncie]

    - Zawieszenie: Koni Sport z regulacją twardości + sprężyny Koni

    - Układ wydechowy: Barany Hartge + Przelot bez katalizatora + Końcowy G-Power

    - Hamulce: Przód: tarcze ATE PowerDisc - klocki Texstar
    Tył: seria

    - Szpera 3.91 25% (planowanie zaciśnięcie na 40%)

    - Sportowa wkładka filtra powietrza K&N

    - Rozpórka: przód & tył Weichers

    - Wspomaganie kierownicy

    - ABS

    - Osłona pod silnik [sanki]

    - Lampy: przód: Oryginalne Black Hella + xenon 5000kw
    tył: Oryginalne MHW

    - Kierownica: Momo Corse 32cm [nowe obszycie]

    - Fotele a'la Recaro [Eco skóra]

    - Lusterko M Technic 2

    - Czarna podsufitka M Technic 2

    - Gałka zmiany biegów M Technic 2

    - Roleta tylnej szyby

    - CB radio + antena

    - CarAudio: Radio JVC + Głośniki Infinity

    - Elektryczne Lusterka

    - Centralny zamek

    - Komputer pokładowy Check Control

    - Koła: BK-Racing Alpina 205/40/17"

    - Kompletny Oryginalny pakiet M Technic 2



    Filmy :

    On Board : http://www.youtube.com/watch?v=8dKZ8eiqu6c

    Plac: http://www.youtube.com/wa...feature=related

    http://www.youtube.com/wa...feature=related

    http://www.youtube.com/us...u/1/f1ecvDP8xJE
    FORD FOCUS MK1 – Ford focus MK1 5d 2000r
1.8 TdDi 90PS 200Nm
Felgi 15" MOMO CORSE
    Ford focus MK1 5d 2000r
    1.8 TdDi 90PS 200Nm
    Felgi 15" MOMO CORSE
    29 lipca 2012, 11:08 przez bajako (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Mk2 cz.2 – Na prośbę wrzucam 
MODEL: MK2 Madison 1990r.
SILNIK:- 1.9 TDI AFN  przebieg ok 80tys km
MODY POD MASKA: turbo hybryda gt 18/20, wtryski 0.230, stożek simota, down pipe 2,3′ przelot 2,3′ EGR out, FMIC megane, jednomas, sprzegło g60, skrzynia CYP linki + wybierak z toledo, osłona miski olejowej
ZAWIESZENIE: Fk v2, weitec, rozpórka OMP
UKLAD HAMULCOWY:- obecnie 312mm pompa 22mm + tarcze rozstaw 5x100
KOLA:Remotec BBS 8 9x16 opony 195/40R16
WNETRZE:
- Ori madison niebieska wykładzina, stołki typu taboret lol 
- Kubełki ibiza 16V i kanapa z zagłówkami
- Recaro MK3 vr6 ori kanapa z zagłówkami.
+ Momo team 28cm, zegary ibiza evo 1 + MFA + Tempomat, wskaźnik boost Auto Gauge.
    Na prośbę wrzucam
    MODEL: MK2 Madison 1990r.
    SILNIK:- 1.9 TDI AFN przebieg ok 80tys km
    MODY POD MASKA: turbo hybryda gt 18/20, wtryski 0.230, stożek simota, down pipe 2,3′ przelot 2,3′ EGR out, FMIC megane, jednomas, sprzegło g60, skrzynia CYP linki + wybierak z toledo, osłona miski olejowej
    ZAWIESZENIE: Fk v2, weitec, rozpórka OMP
    UKLAD HAMULCOWY:- obecnie 312mm pompa 22mm + tarcze rozstaw 5x100
    KOLA:Remotec BBS 8 9x16 opony 195/40R16
    WNETRZE:
    - Ori madison niebieska wykładzina, stołki typu taboret lol
    - Kubełki ibiza 16V i kanapa z zagłówkami
    - Recaro MK3 vr6 ori kanapa z zagłówkami.
    + Momo team 28cm, zegary ibiza evo 1 + MFA + Tempomat, wskaźnik boost Auto Gauge.
    3 czerwca 2012, 13:43 przez vagpl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przekrój auta - Subaru Impreza – Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1,6, 1,8 i 2,0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.

Modele europejskie
Na rynku europejskim pierwsze Subaru Impreza z silnikiem turbodoładowanym o pojemności skokowej 2 litrów pojawiło się w roku 1994 pod nazwą Subaru Impreza GT. Była to dostosowana do europejskich warunków i zasad ubezpieczeniowych wersja japońskiej Subaru Impreza WRX. Na przełomie lat 1994-1997 w wersji europejskiej klienci mieli do dyspozycji dwulitrowy silnik o mocy 208 KM. Oprócz mocy, mniejszej niż w japońskiej Imprezie WRX, Impreza Turbo miała twardsze od japońskiego odpowiednika zawieszenie (zmieniono amortyzatory i zastosowano grubsze stabilizatory).
Nadwozie zostało wyposażone w zintegrowany ze zderzakiem przednim głęboki spojler, z bardzo dużymi integralnymi reflektorami, tylną lotkę o zróżnicowanej wielkości, charakterystyczny dla konfiguracji silników Subaru chwyt powietrza do chłodnicy powietrza doładowującego na masce, dodatkowe (fabrycznie zaślepione) otwory wentylujące komorę silnika i listwy boczne.
W roku 1997 firma wprowadziła na rynek silnik o mocy 211 KM, który pozwalał osiągnąć 100 km/h w 6 sekund. Model ten posiadał też zmodyfikowane w stosunku do poprzednika nadwozie. Zaostrzono nieco linie przodu zmieniając m.in. maskę, reflektory przednie, atrapę chłodnicy. We wnętrzu dodano nowe fotele kubełkowe i inną tapicerkę. W 1998 roku ponownie zmodyfikowano wygląd. Dodano białe wskaźniki i cyfrowy licznik przebiegu, kierownicę marki MOMO, montowano 16 calowe, aluminiowe koła. W roku 1999 zwiększono moc silnika do 218 KM oraz dodano do wersji turbo nowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracujące z tarczami o powiększonej średnicy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne były nowe spojlery przedni oraz tylny, wyprodukowane przez firmę Prodrive. Pojawiły się też lusterka w kolorze nadwozia, zaś reflektory przeciwmgłowe i główne zostały ukryte za kloszami z gładkiego szkła, nadającego auto nieco bardziej nowoczesny wygląd. Pojawiły się też egzemplarze fabrycznie pozbawione systemu klimatyzacji, ABS i poduszek powietrznych, ułatwiające niezależnym zespołom budowę samochodu rajdowego.

Subaru Impreza WRC w specyfikacji z 2000 roku
W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special Edition, wyprodukowany w 1995 r. dla uczczenia dokonań Colina McRae podczas rajdu RAC. Kolejnym modelem była Impreza Catalunya (okazją było zdobycie przez zespół Subaru tytułu Mistrza Świata Producentów). W roku 1998, dla uczczenia trzeciego z rzędu tytułu Mistrza Świata Prodcuentów, Subaru wypuściło model Impreza Terzo (wł. "trzeci"). Kolejnym modelem specjalnym był RB5 ("Richard Burns 5" - z takim numerem ten kierowca rajdowych Mistrzostw Świata jeździł w barwach Subaru). Co ciekawe, wszystkie te modele nie różniły się niczym poza ozdobnikami od powszechnie dostępnych - jedynie do wersji RB5 można było zamówić pakiet WR, podnoszący moc silnika do 240 KM. Dopiero Impreza P1, zbudowana w 1999 na bazie dwudrzwiowego sedana przez firmę Prodrive na zamówienie importera - Subaru (UK) Limited, miała silnik o mocy 280 KM oraz liczne usprawnienia (dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach zawieszenie, wzmocnione hamulce), które nadawały jej charakter prawdziwej edycji specjalnej.

Modele japońskie
Poza odpowiednikami wersji europejskich, Subaru oferowało w Japonii Imprezy niedostępne w Europie i USA. Różnice ujawniają się przede wszystkim w autach z silnikami turbodoładowanymi. W przeciwieństwie do wersji europejskich, rozwijały one moc od 250 do 280 KM. Również tylko dla rynku japońskiego zarezerwowano wersje STI (Subaru Tecnica International), które poddane były fabrycznemu tuningowi. Modele STI, produkowane przez sześć generacji, wykazują się zmienionymi elementami osprzętu silnika, usportowionym zawieszeniem i hamulcami. Auta oznaczane jako STI Type-R bazowały na dwudrzwiowej karoserii Imprezy, i dzięki niewielkiej masie własnej, centralnemu mechanizmowi różnicowemu o regulowanej sile spięcia osi oraz silnikowi o dużym momencie obrotowym wykazywały się osiągami na miarę supersamochodów (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund). Interesującym modelem Imprezy, który mógł przyspieszyć prace nad SUV-em Forester była Impreza Gravel Express. Była to uterenowiona podwyższona, turbodoładowana Impreza kombi, z dodatkowymi rurowymi zabezpieczeniami przodu i tyłu auta, oraz szerokimi ochronnymi listwami na drzwiach.
Wśród aut przeznaczonych na rynek japoński pojawiło się wiele modeli specjalnych, wyprodukowanych w krótkich seriach. Były to wspomniany STI Type-R, przeznaczony wyłącznie do budowania na jego bazie samochodów rajdowych model WRX RA, pozbawiony materiałów wygłuszających i wyprodukowany z cieńszej blachy, z odsłoniętymi miejscami mocowania klatki bezpieczeństwa, WRX RA-STI będący jego wersją z najmocniejszym dostępnym seryjnie silnikiem, oraz kultowy model STi 22B. Ten ostatni, wyprodukowany w 401 egzemplarzach, charakteryzował się silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy szacowanej na ponad 380 KM, poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem i wyczynowym zawieszeniem wyprodukowanym przez niemiecką firmę Bilstein. STi 22B uznawany jest za szczytowe osiągnięcie w rozwoju platformy GC.

Modele amerykańskie

W Stanach Zjednoczonych największą popularnością cieszyły się najtańsze wersje typu GC, napędzane silnikiem 1.6l. Typ GC nie był oferowany w USA z silnikami turbodoładowanymi, ze względu na niemożność spełnienia przez te silniki kalifornijskich norm emisji substancji szkodliwych w spalinach. Częstą praktyką kupujących była rezygnacja z napędu na 4 koła na rzecz tańszych wersji z napędem na przednią oś. Stosunkowo popularna była również wersja dwudrzwiowa. Wraz z sukcesami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, Subaru wprowadzało na rynek amerykański mocniejsze wersje silnikowe, w tym wolnossący, 160-konny silnik o pojemności 2.2 litra, do dziś stosowany w różnych pojazdach tej marki. Odpowiednikiem japońskiego "Gravel Express" była wyprodukowana w niewielkiej ilości na rynek amerykański Impreza Outback - jednak również ten model pozbawiono silnika turbo. Dobra sprzedaż dwudrzwiowego sedana oznaczonego jako Impreza RS, do złudzenia przypominającego japońską, sportową wersję Type-R (jednak bez turbosprężarki) była powodem, dla którego Subaru zdecydowało się wprowadzić na rynek amerykański silniki turbodoładowane po wyposażeniu ich w dodatkowe katalizatory. Nastąpiło to wraz z pojawieniem się nowej generacji nadwozia Imprezy.
    Subaru oznacza pierwszą generację Imprezy jako typ GCA (czterodrzwiowy sedan) lub GCB (pięciodrzwiowe kombi). Na rynki Japonii i USA dostarczano również dwudrzwiowego sedana, mylnie nazywanego coupé, oznaczonego jako typ GCF. Początkowo auto dostępne było z silnikami wolnossącymi (wersja GL) o pojemnościach 1,6, 1,8 i 2,0 litrów. Tradycyjnie dla marki Subaru, wszystkie te silniki skonstruowano w układzie przeciwsobnym (bokser). W większości modeli napęd przenoszony jest na obie osie za pomocą centralnego dyferencjału wyposażonego w sprzęgło wiskotyczne. Standardowo dobrze wyposażone (m.in. hamulce wzbogacone o czteroczujnikowy i czterokanałowy system ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, wersja kombi posiadająca reduktor) auto przeznaczone dla segmentu C miało pozostawiać niezatarte wrażenie (ang. to impress), stąd m.in. tłumaczy się nazwę modelu. Pożądany rozgłos przyniosła jednak Imprezie dopiero wersja z silnikiem turbodoładowanym, która powstała aby zastąpić w Rajdowych Mistrzostwach Świata starzejący się model Legacy.

    Modele europejskie
    Na rynku europejskim pierwsze Subaru Impreza z silnikiem turbodoładowanym o pojemności skokowej 2 litrów pojawiło się w roku 1994 pod nazwą Subaru Impreza GT. Była to dostosowana do europejskich warunków i zasad ubezpieczeniowych wersja japońskiej Subaru Impreza WRX. Na przełomie lat 1994-1997 w wersji europejskiej klienci mieli do dyspozycji dwulitrowy silnik o mocy 208 KM. Oprócz mocy, mniejszej niż w japońskiej Imprezie WRX, Impreza Turbo miała twardsze od japońskiego odpowiednika zawieszenie (zmieniono amortyzatory i zastosowano grubsze stabilizatory).
    Nadwozie zostało wyposażone w zintegrowany ze zderzakiem przednim głęboki spojler, z bardzo dużymi integralnymi reflektorami, tylną lotkę o zróżnicowanej wielkości, charakterystyczny dla konfiguracji silników Subaru chwyt powietrza do chłodnicy powietrza doładowującego na masce, dodatkowe (fabrycznie zaślepione) otwory wentylujące komorę silnika i listwy boczne.
    W roku 1997 firma wprowadziła na rynek silnik o mocy 211 KM, który pozwalał osiągnąć 100 km/h w 6 sekund. Model ten posiadał też zmodyfikowane w stosunku do poprzednika nadwozie. Zaostrzono nieco linie przodu zmieniając m.in. maskę, reflektory przednie, atrapę chłodnicy. We wnętrzu dodano nowe fotele kubełkowe i inną tapicerkę. W 1998 roku ponownie zmodyfikowano wygląd. Dodano białe wskaźniki i cyfrowy licznik przebiegu, kierownicę marki MOMO, montowano 16 calowe, aluminiowe koła. W roku 1999 zwiększono moc silnika do 218 KM oraz dodano do wersji turbo nowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe współpracujące z tarczami o powiększonej średnicy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne były nowe spojlery przedni oraz tylny, wyprodukowane przez firmę Prodrive. Pojawiły się też lusterka w kolorze nadwozia, zaś reflektory przeciwmgłowe i główne zostały ukryte za kloszami z gładkiego szkła, nadającego auto nieco bardziej nowoczesny wygląd. Pojawiły się też egzemplarze fabrycznie pozbawione systemu klimatyzacji, ABS i poduszek powietrznych, ułatwiające niezależnym zespołom budowę samochodu rajdowego.

    Subaru Impreza WRC w specyfikacji z 2000 roku
    W czasie, gdy Impreza pierwszej generacji oferowana była na rynku europejskim, pojawiło się kilka wersji specjalnych tego auta. Pierwszą z nich był model McRae Special Edition, wyprodukowany w 1995 r. dla uczczenia dokonań Colina McRae podczas rajdu RAC. Kolejnym modelem była Impreza Catalunya (okazją było zdobycie przez zespół Subaru tytułu Mistrza Świata Producentów). W roku 1998, dla uczczenia trzeciego z rzędu tytułu Mistrza Świata Prodcuentów, Subaru wypuściło model Impreza Terzo (wł. "trzeci"). Kolejnym modelem specjalnym był RB5 ("Richard Burns 5" - z takim numerem ten kierowca rajdowych Mistrzostw Świata jeździł w barwach Subaru). Co ciekawe, wszystkie te modele nie różniły się niczym poza ozdobnikami od powszechnie dostępnych - jedynie do wersji RB5 można było zamówić pakiet WR, podnoszący moc silnika do 240 KM. Dopiero Impreza P1, zbudowana w 1999 na bazie dwudrzwiowego sedana przez firmę Prodrive na zamówienie importera - Subaru (UK) Limited, miała silnik o mocy 280 KM oraz liczne usprawnienia (dostosowane do szybkiej jazdy po krętych i wyboistych drogach zawieszenie, wzmocnione hamulce), które nadawały jej charakter prawdziwej edycji specjalnej.

    Modele japońskie
    Poza odpowiednikami wersji europejskich, Subaru oferowało w Japonii Imprezy niedostępne w Europie i USA. Różnice ujawniają się przede wszystkim w autach z silnikami turbodoładowanymi. W przeciwieństwie do wersji europejskich, rozwijały one moc od 250 do 280 KM. Również tylko dla rynku japońskiego zarezerwowano wersje STI (Subaru Tecnica International), które poddane były fabrycznemu tuningowi. Modele STI, produkowane przez sześć generacji, wykazują się zmienionymi elementami osprzętu silnika, usportowionym zawieszeniem i hamulcami. Auta oznaczane jako STI Type-R bazowały na dwudrzwiowej karoserii Imprezy, i dzięki niewielkiej masie własnej, centralnemu mechanizmowi różnicowemu o regulowanej sile spięcia osi oraz silnikowi o dużym momencie obrotowym wykazywały się osiągami na miarę supersamochodów (przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż 5 sekund). Interesującym modelem Imprezy, który mógł przyspieszyć prace nad SUV-em Forester była Impreza Gravel Express. Była to uterenowiona podwyższona, turbodoładowana Impreza kombi, z dodatkowymi rurowymi zabezpieczeniami przodu i tyłu auta, oraz szerokimi ochronnymi listwami na drzwiach.
    Wśród aut przeznaczonych na rynek japoński pojawiło się wiele modeli specjalnych, wyprodukowanych w krótkich seriach. Były to wspomniany STI Type-R, przeznaczony wyłącznie do budowania na jego bazie samochodów rajdowych model WRX RA, pozbawiony materiałów wygłuszających i wyprodukowany z cieńszej blachy, z odsłoniętymi miejscami mocowania klatki bezpieczeństwa, WRX RA-STI będący jego wersją z najmocniejszym dostępnym seryjnie silnikiem, oraz kultowy model STi 22B. Ten ostatni, wyprodukowany w 401 egzemplarzach, charakteryzował się silnikiem o pojemności 2,2 l i mocy szacowanej na ponad 380 KM, poszerzonym dwudrzwiowym nadwoziem i wyczynowym zawieszeniem wyprodukowanym przez niemiecką firmę Bilstein. STi 22B uznawany jest za szczytowe osiągnięcie w rozwoju platformy GC.

    Modele amerykańskie

    W Stanach Zjednoczonych największą popularnością cieszyły się najtańsze wersje typu GC, napędzane silnikiem 1.6l. Typ GC nie był oferowany w USA z silnikami turbodoładowanymi, ze względu na niemożność spełnienia przez te silniki kalifornijskich norm emisji substancji szkodliwych w spalinach. Częstą praktyką kupujących była rezygnacja z napędu na 4 koła na rzecz tańszych wersji z napędem na przednią oś. Stosunkowo popularna była również wersja dwudrzwiowa. Wraz z sukcesami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata, Subaru wprowadzało na rynek amerykański mocniejsze wersje silnikowe, w tym wolnossący, 160-konny silnik o pojemności 2.2 litra, do dziś stosowany w różnych pojazdach tej marki. Odpowiednikiem japońskiego "Gravel Express" była wyprodukowana w niewielkiej ilości na rynek amerykański Impreza Outback - jednak również ten model pozbawiono silnika turbo. Dobra sprzedaż dwudrzwiowego sedana oznaczonego jako Impreza RS, do złudzenia przypominającego japońską, sportową wersję Type-R (jednak bez turbosprężarki) była powodem, dla którego Subaru zdecydowało się wprowadzić na rynek amerykański silniki turbodoładowane po wyposażeniu ich w dodatkowe katalizatory. Nastąpiło to wraz z pojawieniem się nowej generacji nadwozia Imprezy.
    1 marca 2012, 11:39 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj