Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 89 takich materiałów
    Moto info – Francuski koncern Peugeot Citroën zaprezentował w tym tygodniu samochód, który jest hybrydą wykorzystującą jako jeden z napędów powietrze. Co więcej, Francuzi twierdzą, że model ten powinien pojawić się na rynku już w 2016 roku.

Oczywiście główny silnik nowej hybrydy nadal ma być spalinowy (do tego benzynowy, a nie diesel), lecz zamiast baterii - tak jak w innych hybrydach - będzie ona posiadała zbiornik ze sprężonym powietrzem, który będzie podłączony do silnika pneumatycznego.

Podczas zwykłej jazdy po prostej drodze samochód będzie używał tylko i wyłącznie silnika spalinowego, jednak gdy będziemy chcieli gwałtownie przyspieszyć lub wjechać pod górkę uruchomiona zostanie energia tkwiąca w sprężonym powietrzu, która zostanie wykorzystana poprzez epicentryczną skrzynię biegów, podobną do tej jaką znajdziemy w Toyocie Prius.

Z kolei w trakcie jazdy miejskiej przy prędkościach do 70 km/h wykorzystywane do napędu może być samo powietrze co ma mieć dodatkowy efekt ekologiczny w zadymionych centrach miast.

Powietrze ma być przez samochód pobierane i kompresowane podczas hamowania.

W małym samochodzie miejskim Hybrid Air ma to się przełożyć na zużycie paliwa na poziomie 2 litrów na 100 kilometrów.
    Francuski koncern Peugeot Citroën zaprezentował w tym tygodniu samochód, który jest hybrydą wykorzystującą jako jeden z napędów powietrze. Co więcej, Francuzi twierdzą, że model ten powinien pojawić się na rynku już w 2016 roku.

    Oczywiście główny silnik nowej hybrydy nadal ma być spalinowy (do tego benzynowy, a nie diesel), lecz zamiast baterii - tak jak w innych hybrydach - będzie ona posiadała zbiornik ze sprężonym powietrzem, który będzie podłączony do silnika pneumatycznego.

    Podczas zwykłej jazdy po prostej drodze samochód będzie używał tylko i wyłącznie silnika spalinowego, jednak gdy będziemy chcieli gwałtownie przyspieszyć lub wjechać pod górkę uruchomiona zostanie energia tkwiąca w sprężonym powietrzu, która zostanie wykorzystana poprzez epicentryczną skrzynię biegów, podobną do tej jaką znajdziemy w Toyocie Prius.

    Z kolei w trakcie jazdy miejskiej przy prędkościach do 70 km/h wykorzystywane do napędu może być samo powietrze co ma mieć dodatkowy efekt ekologiczny w zadymionych centrach miast.

    Powietrze ma być przez samochód pobierane i kompresowane podczas hamowania.

    W małym samochodzie miejskim Hybrid Air ma to się przełożyć na zużycie paliwa na poziomie 2 litrów na 100 kilometrów.
    25 stycznia 2013, 14:25 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Ładne Ale nie w Moim Stylu Opis:
    Koncern BMW znalazł kompromis między niską emisją CO2 i sportowymi osiągami. Koncepcyjna hybryda Vision - EfficientDynamics dysponuje mocą 356 koni mechanicznych i emituje zaledwie 99 gramów CO2 na kilometr - donosi serwis motoTarget.


    Auto jest hybrydowym pojazdem typu plug-in z napędem na cztery koła. Zasilaniem sportowej maszyny zajmuje się trzycylindrowa turbodoładowana jednostka wysokoprężna oraz dwa silniki elektryczne, które umieszczono przy każdej osi. Łącznie układ napędowy dysponuje mocą 356 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym na poziomie 800 Nm.
    27 listopada 2012, 18:15 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Polonez EFI 1.6 16v – Jedyny taki silnik w polsce, hybryda 1.6 8v i głowicy z 2.0 16v - 152km/8050
    Jedyny taki silnik w polsce, hybryda 1.6 8v i głowicy z 2.0 16v - 152km/8050
    19 października 2012, 19:09 przez ~swiety93 | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Jakie Waszym zdaniem jest zbędne wyposażenie w samochodzie? – Moim zdaniem to Diesel, lub co gorsza Hybryda (o podtlenku LPG nawet nie wspominając) w automacie. Gwizdki na tłumik też wydają mi się wręcz zabawne, tak samo z brą czy przesadzonymi spoilerami. Brzydzę się również kolorowymi światełkami w/na samochodzie, oraz "sportową" kierownicą. Nie muszę chyba nawet wspominać o wieś tuningu z pługami, czy rozmaitymi rzeczami z kartonu.
    Moim zdaniem to Diesel, lub co gorsza Hybryda (o podtlenku LPG nawet nie wspominając) w automacie. Gwizdki na tłumik też wydają mi się wręcz zabawne, tak samo z brą czy przesadzonymi spoilerami. Brzydzę się również kolorowymi światełkami w/na samochodzie, oraz "sportową" kierownicą. Nie muszę chyba nawet wspominać o wieś tuningu z pługami, czy rozmaitymi rzeczami z kartonu.
    5 września 2012, 20:23 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (14)
    Hybryda? –
    28 lipca 2012, 10:23 przez milek06 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moja  Ibiza – 1.9 TDI (AFN 110KM seria)

przelot bez tłumików
wtryski 0.216
FMIC z T5
sprzęgło VR6 i zamach ABF
turbo hybryda AWX/ARL 
kolektor ssący AWX
filtr stożkowy KN
kute felgi OZ F1

Auto jeszcze nie wystrojone
Szacowana moc ok. 170KM i ponad 400Nm

Mile widziane komentarze :)
Jak bedzie sie podobać dodam więcej zdjęć
    1.9 TDI (AFN 110KM seria)

    przelot bez tłumików
    wtryski 0.216
    FMIC z T5
    sprzęgło VR6 i zamach ABF
    turbo hybryda AWX/ARL
    kolektor ssący AWX
    filtr stożkowy KN
    kute felgi OZ F1

    Auto jeszcze nie wystrojone
    Szacowana moc ok. 170KM i ponad 400Nm

    Mile widziane komentarze :)
    Jak bedzie sie podobać dodam więcej zdjęć
    19 lipca 2012, 20:31 przez ~MATT | Do ulubionych | Skomentuj (12)
    Źródło:

    własne

    Mk2 cz.2 – Na prośbę wrzucam 
MODEL: MK2 Madison 1990r.
SILNIK:- 1.9 TDI AFN  przebieg ok 80tys km
MODY POD MASKA: turbo hybryda gt 18/20, wtryski 0.230, stożek simota, down pipe 2,3′ przelot 2,3′ EGR out, FMIC megane, jednomas, sprzegło g60, skrzynia CYP linki + wybierak z toledo, osłona miski olejowej
ZAWIESZENIE: Fk v2, weitec, rozpórka OMP
UKLAD HAMULCOWY:- obecnie 312mm pompa 22mm + tarcze rozstaw 5x100
KOLA:Remotec BBS 8 9x16 opony 195/40R16
WNETRZE:
- Ori madison niebieska wykładzina, stołki typu taboret lol 
- Kubełki ibiza 16V i kanapa z zagłówkami
- Recaro MK3 vr6 ori kanapa z zagłówkami.
+ Momo team 28cm, zegary ibiza evo 1 + MFA + Tempomat, wskaźnik boost Auto Gauge.
    Na prośbę wrzucam
    MODEL: MK2 Madison 1990r.
    SILNIK:- 1.9 TDI AFN przebieg ok 80tys km
    MODY POD MASKA: turbo hybryda gt 18/20, wtryski 0.230, stożek simota, down pipe 2,3′ przelot 2,3′ EGR out, FMIC megane, jednomas, sprzegło g60, skrzynia CYP linki + wybierak z toledo, osłona miski olejowej
    ZAWIESZENIE: Fk v2, weitec, rozpórka OMP
    UKLAD HAMULCOWY:- obecnie 312mm pompa 22mm + tarcze rozstaw 5x100
    KOLA:Remotec BBS 8 9x16 opony 195/40R16
    WNETRZE:
    - Ori madison niebieska wykładzina, stołki typu taboret lol
    - Kubełki ibiza 16V i kanapa z zagłówkami
    - Recaro MK3 vr6 ori kanapa z zagłówkami.
    + Momo team 28cm, zegary ibiza evo 1 + MFA + Tempomat, wskaźnik boost Auto Gauge.
    3 czerwca 2012, 13:43 przez vagpl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen Numero 9 – Dotychczasowe modele z linii DS, to dopiero namiastka możliwości Citroëna. Concept car Numéro 9 otwiera nowe horyzonty w świecie samochodów klasy premium. Za to kochamy francuską motoryzację!

W tym roku Citroën wkracza na chiński rynek. By uczcić ten fakt, francuski producent zaprezentuje na zbliżającym się salonie samochodowym w Pekinie coś specjalnego - będzie to światowa premiera prototypu Numéro 9, który zapowiada przyszłość linii DS, zwiastując kierunek stylistyczny trzech nadchodzących modeli: kompaktowego sedana, SUV-a oraz sedana segmentu D. Prognozujemy, że produkcyjna wersja największego „DS-a” zastąpi wysłużonego Citroëna C6, który pomimo 7 lat od rynkowego debiutu nadal wygląda świeżo i oryginalnie, ale spoglądając na Numéro 9... nie mamy wątpliwości, że czas na zmianę warty.


Trzydrzwiowe nadwozie typu „shooting brake” urzeka, łącząc w sobie cechy kombi i coupe. Długa pokrywa silnika, bardzo niskie nadwozie (1,27 m) osadzone na 21-calowych kołach sprawiają, że auto pomimo dużych rozmiarów prezentuje się niezwykle dynamicznie. 4,93 m długości, 1,94 m szerokości oraz trzymetrowy rozstaw osi zapewnia dużą ilość miejsca w kabinie i komfort podróżowania na najwyższym poziomie.

Koncept z Paryża jest hybrydą typu plug-in, która jest połączeniem spalinowego silnika (benzynowego lub wysokoprężnego) z jednostką elektryczną, znajdującą się z tyłu pojazdu. Pierwszy napędza koła przednie, a drugi tylne. Model prezentowany w Pekinie jest wyposażony w turbodoładowany motor 1.6 THP o mocy 225 KM i momencie 275 Nm. Silnik elektryczny zasilany litowo-jonowymi akumulatorami generuje 70 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyłącznie na napędzie elektrycznym prototyp może dostojnie przejechać odległość 50 km, na kolejnych 50 zużyć zaledwie 1,7 l. Proekologiczne źródło napędu nie zabiera wcale przyjemności z jazdy. Dzięki funkcji „boost” i połączeniu momentów obu silników kierowca ma do dyspozycji moc 295 KM i wysokie osiągi auta (0-100 km/h w 5,4 s, V-max 244 km/h).


Ile z Citroëna Numéro 9 zostanie we flagowym „DS-ie” i kolejnych modelach? Oby jak najwięcej! Najgorzej jest się potem rozczarować. Jesteśmy jednak dobrej myśli. Po ostatnim modelu linii – DS5, najbliższa przyszłość u Citroëna zapowiada się niezwykle ciekawie.

Mnie się bardzo podoba :D
    Dotychczasowe modele z linii DS, to dopiero namiastka możliwości Citroëna. Concept car Numéro 9 otwiera nowe horyzonty w świecie samochodów klasy premium. Za to kochamy francuską motoryzację!

    W tym roku Citroën wkracza na chiński rynek. By uczcić ten fakt, francuski producent zaprezentuje na zbliżającym się salonie samochodowym w Pekinie coś specjalnego - będzie to światowa premiera prototypu Numéro 9, który zapowiada przyszłość linii DS, zwiastując kierunek stylistyczny trzech nadchodzących modeli: kompaktowego sedana, SUV-a oraz sedana segmentu D. Prognozujemy, że produkcyjna wersja największego „DS-a” zastąpi wysłużonego Citroëna C6, który pomimo 7 lat od rynkowego debiutu nadal wygląda świeżo i oryginalnie, ale spoglądając na Numéro 9... nie mamy wątpliwości, że czas na zmianę warty.


    Trzydrzwiowe nadwozie typu „shooting brake” urzeka, łącząc w sobie cechy kombi i coupe. Długa pokrywa silnika, bardzo niskie nadwozie (1,27 m) osadzone na 21-calowych kołach sprawiają, że auto pomimo dużych rozmiarów prezentuje się niezwykle dynamicznie. 4,93 m długości, 1,94 m szerokości oraz trzymetrowy rozstaw osi zapewnia dużą ilość miejsca w kabinie i komfort podróżowania na najwyższym poziomie.

    Koncept z Paryża jest hybrydą typu plug-in, która jest połączeniem spalinowego silnika (benzynowego lub wysokoprężnego) z jednostką elektryczną, znajdującą się z tyłu pojazdu. Pierwszy napędza koła przednie, a drugi tylne. Model prezentowany w Pekinie jest wyposażony w turbodoładowany motor 1.6 THP o mocy 225 KM i momencie 275 Nm. Silnik elektryczny zasilany litowo-jonowymi akumulatorami generuje 70 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyłącznie na napędzie elektrycznym prototyp może dostojnie przejechać odległość 50 km, na kolejnych 50 zużyć zaledwie 1,7 l. Proekologiczne źródło napędu nie zabiera wcale przyjemności z jazdy. Dzięki funkcji „boost” i połączeniu momentów obu silników kierowca ma do dyspozycji moc 295 KM i wysokie osiągi auta (0-100 km/h w 5,4 s, V-max 244 km/h).


    Ile z Citroëna Numéro 9 zostanie we flagowym „DS-ie” i kolejnych modelach? Oby jak najwięcej! Najgorzej jest się potem rozczarować. Jesteśmy jednak dobrej myśli. Po ostatnim modelu linii – DS5, najbliższa przyszłość u Citroëna zapowiada się niezwykle ciekawie.

    Mnie się bardzo podoba :D
    13 kwietnia 2012, 15:07 przez hicube (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Silnik seria 205ps, lekkie koło zamachowe,zmodyfikowany układ dolotowy 60mm, wtryski 380cc, kolektor wydechowy 4w1, hybryda w turbinie 1.4 bar, downpipe 60mm, zredukowane obroty alternatora 20%, 400 KM.
    21 marca 2012, 22:14 przez Hubikopter (PW) | Do ulubionych | Skomentuj