Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 63 takie materiały
    Porsche 911 GT1 Straßenversion –
    13 października 2014, 16:17 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    29 maja 2014, 21:25 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan R390 GT1 –
    4 marca 2014, 23:33 przez snorlaxkiller (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mało znane/ zapomniane: Gigliato Aerosa – W 1993 roku japońskie studio stylistyczne Gigliato Design, założone sześć lat wcześniej przez Nobuo Nakamurę, pokazało swój drugi prototyp. Niespełna dwa lata potem podjęto zaawansowane prace nad modyfikacją samochodu i wprowadzeniu go do produkcji. Sportowy pojazd opracowano we współpracy z włoskim Lamborghini, którego inżynierowie odpowiedzialni byli za wszelkie kwestie techniczne, budowę i finalne dopracowanie modelu (wszystko uregulowane pisemną umową). Gotowe auto miało swoją premierę na salonie samochodowym w Genewie w 1997 roku. Nazwano je imieniem lekkim jak piórko - Aerosa.

Przód i profil auta stylistycznie nawiązywał do włoskich, sportowych aut tamtego okresu - grill i chowane światła od razu przywodzą na myśl Ferrari F355 oraz De Tomaso Guarę. Masywny tył nie wywoływał już żadnych skojarzeń - oryginalnie stylizowany zwraca uwagę przede wszystkim czterema końcówkami układu wydechowego oraz potężnym wylotem powietrza pociętym w kratkę. W wersji gotowej do produkcji cały przód znacznie przemodelowano, odkrywając reflektory, zmieniając kształt grilla i zderzaka a także dodając niewielkie spoilery po bokach. Z tyłu pas świateł zawijający się aż do nadkoli zastąpiono rzędem czterech okrągłych lamp a dwie rury wydechowe z każdej strony zamieniono w jedną o znacznie większej średnicy.

Do napędu Aerosy użyto silnik prosto z amerykańskiego Forda Mustanga. Jednostka V8 umieszczona centralnie napędzała poprzez 5-stopniową, ręczną przekładnię tylną oś. Silnik rozwijał moc 309 koni mechanicznych, choć niektóre źródła mówią też o 330, oraz maksymalny moment obrotowy 407 niutonometrów. Auto ważące tylko 1,3 tony miało osiągać setkę już po 4,9 sekundach, ale rozpędzać się do mało imponujących w tej klasie 261 km/h (F355, z którym miało konkurować osiągało wyniki 4,7 sekundy oraz 295 km/h).

Produkcja auta miała ruszyć w 1998 roku w fabryce Lamborghini. Samochód miał brać udział w wyścigach serii GT na całym globie i conajmniej próbować stanowić poważną konkurencję dla McLarenów F1 GTR oraz Porsche 911 GT1. W przypadku gdyby na torze miało pojawić się także wyścigowe Diablo Aerosa miałaby ustępować mu miejsca i nie startować w tym samym wyścigu. W początku 1998 roku zebrano pierwsze zamówienia a dwuosobowe coupe wyceniono na około 65 tysięcy dolarów. Wkrótce termin rozpoczęcia produkcji przesunięto na rok 1999, na którego początku według pierwotnych założeń samochody miały trafić już do klientów. Według nowego planu auto miało być produkowane w Anglii a następnie importowane przez Gigliato Design do Japonii.

Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planem i Aerosa pozostała jedynie prototypem, stworzonym prawdopodobnie tylko w jednym egzemplarzu. Słuch o Gigliato Design także wkrótce zaginął...
    W 1993 roku japońskie studio stylistyczne Gigliato Design, założone sześć lat wcześniej przez Nobuo Nakamurę, pokazało swój drugi prototyp. Niespełna dwa lata potem podjęto zaawansowane prace nad modyfikacją samochodu i wprowadzeniu go do produkcji. Sportowy pojazd opracowano we współpracy z włoskim Lamborghini, którego inżynierowie odpowiedzialni byli za wszelkie kwestie techniczne, budowę i finalne dopracowanie modelu (wszystko uregulowane pisemną umową). Gotowe auto miało swoją premierę na salonie samochodowym w Genewie w 1997 roku. Nazwano je imieniem lekkim jak piórko - Aerosa.

    Przód i profil auta stylistycznie nawiązywał do włoskich, sportowych aut tamtego okresu - grill i chowane światła od razu przywodzą na myśl Ferrari F355 oraz De Tomaso Guarę. Masywny tył nie wywoływał już żadnych skojarzeń - oryginalnie stylizowany zwraca uwagę przede wszystkim czterema końcówkami układu wydechowego oraz potężnym wylotem powietrza pociętym w kratkę. W wersji gotowej do produkcji cały przód znacznie przemodelowano, odkrywając reflektory, zmieniając kształt grilla i zderzaka a także dodając niewielkie spoilery po bokach. Z tyłu pas świateł zawijający się aż do nadkoli zastąpiono rzędem czterech okrągłych lamp a dwie rury wydechowe z każdej strony zamieniono w jedną o znacznie większej średnicy.

    Do napędu Aerosy użyto silnik prosto z amerykańskiego Forda Mustanga. Jednostka V8 umieszczona centralnie napędzała poprzez 5-stopniową, ręczną przekładnię tylną oś. Silnik rozwijał moc 309 koni mechanicznych, choć niektóre źródła mówią też o 330, oraz maksymalny moment obrotowy 407 niutonometrów. Auto ważące tylko 1,3 tony miało osiągać setkę już po 4,9 sekundach, ale rozpędzać się do mało imponujących w tej klasie 261 km/h (F355, z którym miało konkurować osiągało wyniki 4,7 sekundy oraz 295 km/h).

    Produkcja auta miała ruszyć w 1998 roku w fabryce Lamborghini. Samochód miał brać udział w wyścigach serii GT na całym globie i conajmniej próbować stanowić poważną konkurencję dla McLarenów F1 GTR oraz Porsche 911 GT1. W przypadku gdyby na torze miało pojawić się także wyścigowe Diablo Aerosa miałaby ustępować mu miejsca i nie startować w tym samym wyścigu. W początku 1998 roku zebrano pierwsze zamówienia a dwuosobowe coupe wyceniono na około 65 tysięcy dolarów. Wkrótce termin rozpoczęcia produkcji przesunięto na rok 1999, na którego początku według pierwotnych założeń samochody miały trafić już do klientów. Według nowego planu auto miało być produkowane w Anglii a następnie importowane przez Gigliato Design do Japonii.

    Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planem i Aerosa pozostała jedynie prototypem, stworzonym prawdopodobnie tylko w jednym egzemplarzu. Słuch o Gigliato Design także wkrótce zaginął...
    5 lutego 2014, 18:13 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan R390 GT1 – Drogowa wersja wyścigowego samochodu Nissana z końca lat 90, powstała aby umożliwić Nissanowi starty w wyścigach, wykorzystując R390. Niestety nie była dostępna w ogólnej sprzedaży, jeden egzemplarz powędrował do muzeum Nissana, a drugi prawdopodobnie został sprzedany na prywatnej aukcji.
Silnik VRH35L Twin Turbo V8 3.5L 350 KM 490 Nm. Masa pojazdu to tylko 1098 kg. W wersji drogowej, samochód miał 300 KM mniej niż w wyścigowej. Mimo wszystko, stosunek mocy do masy wynosi ponad 318 KM na tonę, czyli niemal identycznie jak najnowszy Nissan GT-R 550 KM.
    Drogowa wersja wyścigowego samochodu Nissana z końca lat 90, powstała aby umożliwić Nissanowi starty w wyścigach, wykorzystując R390. Niestety nie była dostępna w ogólnej sprzedaży, jeden egzemplarz powędrował do muzeum Nissana, a drugi prawdopodobnie został sprzedany na prywatnej aukcji.
    Silnik VRH35L Twin Turbo V8 3.5L 350 KM 490 Nm. Masa pojazdu to tylko 1098 kg. W wersji drogowej, samochód miał 300 KM mniej niż w wyścigowej. Mimo wszystko, stosunek mocy do masy wynosi ponad 318 KM na tonę, czyli niemal identycznie jak najnowszy Nissan GT-R 550 KM.
    Ferrari F50 GT1 –
    29 lipca 2013, 16:24 przez mepsfiu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan GT-R – Światło dzienne ujrzał specjalny model Team Galag TG1, który jest przeznaczony na Gumball 3000 - imprezę dla miłośników szybkich, drogich i rasowych samochodów.

GT1 jest tak naprawdę ekstremalną wersją Nissana GT-R. Model otrzymał nowe agresywne nadwozie wykonane z włókna węglowego oraz podkręcony silnik.

Tuning jest wynikiem współpracy amerykańskiej firmy Parker Brothers Concepts, z Litchfield Motors z Wielkiej Brytanii.

Model oprócz ekstremalnego nadwozia wykonanego z włókna węglowego oraz nowego zestawu aluminiowych felg w rozmiarze 21 cali otrzymało również zastrzyk mocy. Teraz GT-R dysponuje potężnym zasobem 750 KM mocy oraz 948 Nm momentu obrotowego.

Samochód potrafi pokonać barierę 100 km/h w ciągu 2,68 sekundy i rozwinąć maksymalna prędkość 340 km/h.
    Światło dzienne ujrzał specjalny model Team Galag TG1, który jest przeznaczony na Gumball 3000 - imprezę dla miłośników szybkich, drogich i rasowych samochodów.

    GT1 jest tak naprawdę ekstremalną wersją Nissana GT-R. Model otrzymał nowe agresywne nadwozie wykonane z włókna węglowego oraz podkręcony silnik.

    Tuning jest wynikiem współpracy amerykańskiej firmy Parker Brothers Concepts, z Litchfield Motors z Wielkiej Brytanii.

    Model oprócz ekstremalnego nadwozia wykonanego z włókna węglowego oraz nowego zestawu aluminiowych felg w rozmiarze 21 cali otrzymało również zastrzyk mocy. Teraz GT-R dysponuje potężnym zasobem 750 KM mocy oraz 948 Nm momentu obrotowego.

    Samochód potrafi pokonać barierę 100 km/h w ciągu 2,68 sekundy i rozwinąć maksymalna prędkość 340 km/h.
    28 maja 2013, 20:57 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan R390 GT1 – Aktywny w latach 1997-1998. Silnik V8 3.5L (VRH35L), 650 KM i 706 Nm. Masa 1029 kg. Największy sukces w wyścigach, to wysokie trzecie miejsce, podczas Le Mans 1998, R390 GT1 ustąpił tylko dwóm Porsche 911 GT1. Ciekawostka - zbudowano dwie wersje drogowe R390.
    Aktywny w latach 1997-1998. Silnik V8 3.5L (VRH35L), 650 KM i 706 Nm. Masa 1029 kg. Największy sukces w wyścigach, to wysokie trzecie miejsce, podczas Le Mans 1998, R390 GT1 ustąpił tylko dwóm Porsche 911 GT1. Ciekawostka - zbudowano dwie wersje drogowe R390.
    15 maja 2013, 20:18 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan GTR GT1 –
    14 marca 2013, 19:19 przez wookee94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    GT1, jacyś fani? –
    27 grudnia 2012, 1:10 przez donArkadio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne