Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 129 takich materiałów
    Alfa Romeo – Giulietta Coupé Sprint Veloce
    Giulietta Coupé Sprint Veloce
    1 kwietnia 2014, 16:45 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale –
    10 lutego 2014, 23:53 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Giulietta –
    31 stycznia 2014, 15:31 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo Giulietta – Jak dla mnie jedna z najpiękniejszych Julek jakie wiedziałem
    Jak dla mnie jedna z najpiękniejszych Julek jakie wiedziałem
    27 stycznia 2014, 10:20 przez Italofil (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Fiat 130 - rys. by - Janusz Kaniewski – Kolejny polak z którego możemy być dumni pomimo tego że nie osiąga wyników na torach.
W 2000 r. ukończył wydział projektowania środków transportu w Istituto Europeo di Design w Turynie. W latach 1999-2001 pracował w studiu Pininfarina w Cambiano, z którym współpracuje do dziś. Od 2003, niezależnie od Pininfariny projektuje dla Ferrari. Współprojektował samochody Ferrari California, Ferrari 458 Italia, Lancia Delta, Alfa Romeo Mi.To, Alfa Romeo Giulietta, Citroen C4 Picasso, Suzuki Kizashi oraz wnętrze niedostępnego jeszcze na rynku następcy Ferrari 458 Italia.
I wiele, wiele innych projektów - zainteresowani znajdą.
    Kolejny polak z którego możemy być dumni pomimo tego że nie osiąga wyników na torach.
    W 2000 r. ukończył wydział projektowania środków transportu w Istituto Europeo di Design w Turynie. W latach 1999-2001 pracował w studiu Pininfarina w Cambiano, z którym współpracuje do dziś. Od 2003, niezależnie od Pininfariny projektuje dla Ferrari. Współprojektował samochody Ferrari California, Ferrari 458 Italia, Lancia Delta, Alfa Romeo Mi.To, Alfa Romeo Giulietta, Citroen C4 Picasso, Suzuki Kizashi oraz wnętrze niedostępnego jeszcze na rynku następcy Ferrari 458 Italia.
    I wiele, wiele innych projektów - zainteresowani znajdą.
    12 listopada 2013, 19:03 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo Giulia TZ 2 – Kiedy w roku 1956 jeden z klientów oddał do naprawy swój uszkodzony model Giulietta Sprint GT do blacharza Zagato, to zdarzenie stało się przyczyną powstania nowej generacji samochodów sportowych. W roku 1963 w ramach modyfikacji model Giulietta SZ przeszedł mutację i powstał Giulia TZ (Tubulare Zagato), który "zamieszał" w świecie sportów samochodowych. 
Poj.skok./cyl. 1570cm^3/4 cyl. 
KM/kW 170/125 
Rok prod. 1963-1967
    Kiedy w roku 1956 jeden z klientów oddał do naprawy swój uszkodzony model Giulietta Sprint GT do blacharza Zagato, to zdarzenie stało się przyczyną powstania nowej generacji samochodów sportowych. W roku 1963 w ramach modyfikacji model Giulietta SZ przeszedł mutację i powstał Giulia TZ (Tubulare Zagato), który "zamieszał" w świecie sportów samochodowych.
    Poj.skok./cyl. 1570cm^3/4 cyl.
    KM/kW 170/125
    Rok prod. 1963-1967
    6 listopada 2013, 12:26 przez awsd12 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nie każdy wie, a wiedzieć by chciał: Układ Transaxle – Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

Starsze modele:

Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
DAF (wszystkie modele osobowe)
Ferrari 275
Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
Lancia Aurelia
Lancia Flaminia
Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
Pontiac Tempest
Porsche 924, 944, 928, 968
Škoda Popular
Volvo 340/360

Pojazdy współczesne

Alfa Romeo 8C Competizione
Aston Martin V8 Vantage i DB 9
Cadillac XLR
Chevrolet Corvette (od C5)
Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
Mercedes-Benz SLS AMG
Panoz Esperante GTR-1
Plymouth Prowler
Lexus LFA

Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

    Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

    Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

    Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

    Starsze modele:

    Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
    DAF (wszystkie modele osobowe)
    Ferrari 275
    Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
    Lancia Aurelia
    Lancia Flaminia
    Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
    Pontiac Tempest
    Porsche 924, 944, 928, 968
    Škoda Popular
    Volvo 340/360

    Pojazdy współczesne

    Alfa Romeo 8C Competizione
    Aston Martin V8 Vantage i DB 9
    Cadillac XLR
    Chevrolet Corvette (od C5)
    Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
    Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
    Mercedes-Benz SLS AMG
    Panoz Esperante GTR-1
    Plymouth Prowler
    Lexus LFA

    Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

    Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    10 września 2013, 11:20 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Giulietta –
    22 sierpnia 2013, 17:37 przez arekkm1993 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Giulietta –
    21 maja 2013, 21:33 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale –
    11 maja 2013, 23:14 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj