Turyn, 1968. Na targach samochodowych Vignale zaprezentował prototyp 2 drzwiowego coupè, który ma zastąpić Maserati Sebring. Na nowy model wybrano imię "Indy", żeby upamiętnić zwycięztwa ośiągnięte na Indianapolis 500 w latach 1939-1940. Produkcje zaczęto rok później. Na początku Indy był oferowany z silnikiem V8 o pojemności 4.2l. W 1970 dołączył V8 4.7l, w 1971 V8 4.9 z Ghibli, rozwijający moc 320 KM.
Egzemplasz na zdjęciach prawdopodobnie pochodzi z lat 1973-1975.
Nieoficjalna wizja nowej Alfy, która ma być następcą modeli 159 i 166. Premiera jest zaplanowana na połowę przyszłego roku. Giulia ma dzielić płytę podłogową z Maserati Ghibli, i co za tym idzie, będzie mieć napęd na tył (lub 4x4), oraz mocne silniki (nawet do 400KM jeśli wierzyć pogłoskom). Alfa w końcu wkracza na dobrą drogę!
W 1966 Maserati przedstawił na Salonie w Turynie model Ghibli, narysowany przez Giorgetto Giugiaro dla firmy Ghia. Silnik 4,7L z suchą miską olejową, rozwiązanie pzięte z wyścigowego Maserati Tipo 151 który ścigał się w Le Mans, pozwolił na zbudowanie nadwozia z bardzo niską maską. Ten model odnósł wielki sukces jeśli chodzi o ilość sprzedanych egzemplarzy. W 1970 przezedł facelifing i większy silnik.
Silnik: V8 90° DOHC, 4930cc
Moc 330 KM przy 5500 obr/min
V max 280 km/h