Szukaj
Znalazłem 50 takich materiałów
Występuje w trzech konfiguracjach:
trzy rzędy cylindrów (układ W "klasyczny"),
cztery rzędy cylindrów (jeden wał korbowy),
cztery rzędy cylindrów z dwoma wałami korbowymi.
Liczba cylindrów w każdym rzędzie jest identyczna. Układ W stosowany jest przede wszystkim w silnikach o dużej liczbie cylindrów i dużej pojemności. Największą zaletą układu W jest zwarta budowa takiego silnika w zestawieniu z układem rzędowym "R" lub widlastym "V". W pojazdach samochodowych, silniki z układem "W" stosowane są bardzo rzadko.
Jednym z nielicznych przykładów takiej konstrukcji w dzisiejszych czasach, są silniki koncernu Volkswagen:
W8 (8 cylindrów), pojemność 4 litry, montowany w Volkswagenie Passacie W8,
W12 (12 cylindrów), pojemność 6 litrów, spotykany luksusowych modelach grupy VAG – Audi A8, Volkswagen Phaeton i Touareg oraz Bentley Continental GT i Continental Flying Spur,
W16 (16 cylindrów), pojemność 8 litrów, montowany w samochodach Bugatti 16.4 Veyron.
W12 – oznaczenie silnika widlastego o układzie typu W składającego się z 12 cylindrów. Najczęściej kąt zawarty pomiędzy rzędami cylindrów wynosi 72°. Jednostka W12 przypomina 2 złączone silniki typu V6. Stosowany jest najczęściej do segmentu G, czasami F. Producentem jest Volkswagen i Audi.
Używany jest do Bentleya Continental GT, Audi A8, Volkswagen Phaeton oraz modelu Touareg i Bentley Continental Flying Spur. Zamontowano go również do następujących samochodów koncepcyjnych: Volkswagen W12, Volkswagen Golf GTI W12-650 (z roku 2007). Zaczęto go stosować w latach 90.
I zauważcie jak w silnikach W12 umieszczone są tłoki, a jak są one umieszczone w V12
« poprzednia 1 2 3 4 5 następna »