Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 38 takich materiałów
    Mercedes W123 Wagon driftcar – czyli driftowóz teamu Black Smoke Racing z Finlandii.
Samochód bardzo nietypowy, jak na driftowóz. Już pomijając fakt, że to Mercedes, w dodatku kombiak, to najciekawsze jest jego serducho - to silnik diesel'a !
Jest to rzędowa-6 o pojemności 3.0L. Jest zarówno turbodoładowana, jak i doładowana - do silnika powietrze tłoczy kompresor Eaton MP90, oraz turbina Holset HX52 z ciężarówki Scania, wystrojona na 3,5 bara. Oprócz tego jest zamontowany system wtrysku podtlenku azotu - dodatkowe ok. 100 km. Potwór rozwija moc 600 koni, oraz 901 nm momentu obrotowego. Z przodu znajduje się intercooler, natomiast ogromna chłodnica została zamontowana w bagażniku, a dopływ powietrza do niej przowadzi przez rury, które zaczynają się na tylnich, bocznych szybach - w sam raz, do chłodzenia silnika podczas jazdy bokiem.
Napęd na tylną oś przekazuje 5-biegowa przekładnia z Mercedesa E55 AMG.
Zawieszenie pochodzi od Mazdy RX-8, oczywiście jest trochę zmodyfikowane.
Nadwozie jest mocno odelżone, a bezpieczeństwo zapewnia tradycyjnie klatka bezpieczeństwa, oraz fotele kubełkowe.
Dla żądnych wiedzy załączam artykuł o tym bydlaku, jako źródło obrazka. Oczywiście jest też pełno filmów w sieci o nim, ponieważ projekt jest znany na całym świecie, ze względu na swoją unikalność. Cóż, takie rzeczy tylko w Finlandii
    Czyli driftowóz teamu Black Smoke Racing z Finlandii.
    Samochód bardzo nietypowy, jak na driftowóz. Już pomijając fakt, że to Mercedes, w dodatku kombiak, to najciekawsze jest jego serducho - to silnik diesel'a !
    Jest to rzędowa-6 o pojemności 3.0L. Jest zarówno turbodoładowana, jak i doładowana - do silnika powietrze tłoczy kompresor Eaton MP90, oraz turbina Holset HX52 z ciężarówki Scania, wystrojona na 3,5 bara. Oprócz tego jest zamontowany system wtrysku podtlenku azotu - dodatkowe ok. 100 km. Potwór rozwija moc 600 koni, oraz 901 nm momentu obrotowego. Z przodu znajduje się intercooler, natomiast ogromna chłodnica została zamontowana w bagażniku, a dopływ powietrza do niej przowadzi przez rury, które zaczynają się na tylnich, bocznych szybach - w sam raz, do chłodzenia silnika podczas jazdy bokiem.
    Napęd na tylną oś przekazuje 5-biegowa przekładnia z Mercedesa E55 AMG.
    Zawieszenie pochodzi od Mazdy RX-8, oczywiście jest trochę zmodyfikowane.
    Nadwozie jest mocno odelżone, a bezpieczeństwo zapewnia tradycyjnie klatka bezpieczeństwa, oraz fotele kubełkowe.
    Dla żądnych wiedzy załączam artykuł o tym bydlaku, jako źródło obrazka. Oczywiście jest też pełno filmów w sieci o nim, ponieważ projekt jest znany na całym świecie, ze względu na swoją unikalność. Cóż, takie rzeczy tylko w Finlandii
    14 marca 2013, 18:40 przez SLAWIKBP (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mercedes Benz E55 AMG –
    18 stycznia 2013, 19:13 przez MIKI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes Benz E55 AMG –
    17 stycznia 2013, 22:09 przez ~EMiliusz | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Mercedes E55 AMG –
    10 grudnia 2012, 14:03 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Mercedes E55 AMG –
    10 grudnia 2012, 14:08 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kto by takiego nie chciał?
    26 listopada 2012, 16:45 przez MIKI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    AMG- luksus lat 90. czas płynie... a on nadal nie osiągalny dla wielu – Firma powstała w 1967 roku. AMG to skrót od "Aufrecht Melcher Großaspach" - dwa pierwsze człony to nazwiska założycieli, a ostatni to miejsce pierwszej siedziby firmy, inne miasto w okolicach Stuttgartu. Przez długi czas swej działalności firma AMG przerabiała niektóre modele Mercedes-Benz głównie na potrzeby sportu, a później sporadycznie na specjalne zamówienia szczególnie wymagających klientów. Stała współpraca z Mercedes-Benz rozpoczęła się pod koniec lat 80., początkowo od dostarczania elementów stylizacyjnych. W połowie lat 90. zaczęły się pojawiać gruntownie zmodyfikowane modele samochodów Mercedes-Benz, które otrzymywały nowe oznaczenie. Po ujednoliceniu nazewnictwa modeli Mercedes-Benz, przyjęło się, że modele zmodyfikowane przez AMG otrzymują 2-cyfrowe, zamiast 3-cyfrowego, oznaczenie wersji silnikowej oraz dodatkowo skrót AMG - np.: SL 55 AMG albo C 30 AMG. Aktualnie, prawie wszystkie modele samochodów osobowych Mercedes-Benz mają co najmniej jedną seryjną wersję AMG. Wyjątki to klasy: A (W169), B (W245), Vaneo. Silniki stosowane w 2007/2008 roku:
Oznaczenie 65 AMG (M275 AMG)- poj. 5980 cm³, V12 - 36V, moc. 612 KM przy 4800 obr/min. - max moment obrotowy 1000 Nm w przedziale 2000 - 4000 obr/min. (ograniczony elektronicznie). Wyposażony w dwie turbosprężarki. Dostępny w klasach - S, CL, SL
Oznaczenie 63 AMG* (M157)- poj. 6208 cm³, V8 - 32V, moc. 525 KM przy 6800 obr/min. - max moment obrotowy 600 Nm przy 6800 obr/min. Dostępny w klasach - C, E , S, SL, CL, CLK, CLS, ML
Oznaczenie 55 AMG (M113 E55 ML)- poj. 5439 cm³, V8 - 36V, moc. 500 KM przy 6100 obr/min. - max moment obrotowy 700 Nm w przedziale 2750 - 4000 obr/min. Wyposażony w kompresor / dostępny w klasie - G
Oznaczenie 55 AMG (M113 E55)- poj. 5439 cm³, V8 - 36V, moc 360 KM przy 6100 obr/min. - max moment obrotowy 510 Nm w przedziale 2750 - 4000 obr/min. Dostępny w klasie - SLK
Maksymalna moc silnika (M157) oznaczonego 63 AMG różni się w zależności od klasy w której jest zamontowany, dla C osiąga moc - 457 KM, natomiast dla S, SL, CL - 525 KM, dla modelu SLS moc silnika osiąga - 571 KM
    Firma powstała w 1967 roku. AMG to skrót od "Aufrecht Melcher Großaspach" - dwa pierwsze człony to nazwiska założycieli, a ostatni to miejsce pierwszej siedziby firmy, inne miasto w okolicach Stuttgartu. Przez długi czas swej działalności firma AMG przerabiała niektóre modele Mercedes-Benz głównie na potrzeby sportu, a później sporadycznie na specjalne zamówienia szczególnie wymagających klientów. Stała współpraca z Mercedes-Benz rozpoczęła się pod koniec lat 80., początkowo od dostarczania elementów stylizacyjnych. W połowie lat 90. zaczęły się pojawiać gruntownie zmodyfikowane modele samochodów Mercedes-Benz, które otrzymywały nowe oznaczenie. Po ujednoliceniu nazewnictwa modeli Mercedes-Benz, przyjęło się, że modele zmodyfikowane przez AMG otrzymują 2-cyfrowe, zamiast 3-cyfrowego, oznaczenie wersji silnikowej oraz dodatkowo skrót AMG - np.: SL 55 AMG albo C 30 AMG. Aktualnie, prawie wszystkie modele samochodów osobowych Mercedes-Benz mają co najmniej jedną seryjną wersję AMG. Wyjątki to klasy: A (W169), B (W245), Vaneo. Silniki stosowane w 2007/2008 roku:
    Oznaczenie 65 AMG (M275 AMG)- poj. 5980 cm³, V12 - 36V, moc. 612 KM przy 4800 obr/min. - max moment obrotowy 1000 Nm w przedziale 2000 - 4000 obr/min. (ograniczony elektronicznie). Wyposażony w dwie turbosprężarki. Dostępny w klasach - S, CL, SL
    Oznaczenie 63 AMG* (M157)- poj. 6208 cm³, V8 - 32V, moc. 525 KM przy 6800 obr/min. - max moment obrotowy 600 Nm przy 6800 obr/min. Dostępny w klasach - C, E , S, SL, CL, CLK, CLS, ML
    Oznaczenie 55 AMG (M113 E55 ML)- poj. 5439 cm³, V8 - 36V, moc. 500 KM przy 6100 obr/min. - max moment obrotowy 700 Nm w przedziale 2750 - 4000 obr/min. Wyposażony w kompresor / dostępny w klasie - G
    Oznaczenie 55 AMG (M113 E55)- poj. 5439 cm³, V8 - 36V, moc 360 KM przy 6100 obr/min. - max moment obrotowy 510 Nm w przedziale 2750 - 4000 obr/min. Dostępny w klasie - SLK
    Maksymalna moc silnika (M157) oznaczonego 63 AMG różni się w zależności od klasy w której jest zamontowany, dla C osiąga moc - 457 KM, natomiast dla S, SL, CL - 525 KM, dla modelu SLS moc silnika osiąga - 571 KM
    6 września 2012, 22:57 przez bluetooth22 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)