Szukaj
Znalazłem 191 takich materiałów
Poniekąd samochód nie ma nic - oprócz nazwy - wspólnego z jego imiennikiem ze stajni Pagani.
DeTomaso Zonda zadebiutował w 1971 roku i bazował na Maseratti Ghibli. Napęd stanowi 5.7 litrowa jednostka V8 od Forda, a nie AMG, w dodatku umieszczona z przodu.
Trzeba jednak przyznać, że w swoich latach DeTomaso Zonda wzbudzał podobne emocje, co dziś Pagani Zonda.
Na pytanie, skąd ta sama nazwa samochodów z różnych epok, odmiennych producentów, też jest całkiem sensowna odpowiedź: otóż Horacio Pagani i Ajejandro De Tomaso pochodzą z Argentyny, a tam terminem Zonda określano ciepły i suchy wiatr, mocno podnoszący temperaturę powietrza...
Versje:
LP 400 (1973-1977): LP to jest skrót od Longitudinale Posteriore (czyli wzdłużny tylny) zdradza pozycje silnika; 400 oznacza pojemnośc śilnika (w dziśiejszych czasach ta liczba oznacza moć śilnika) czyli 4 litry (3929cm³) V12 o mocy 375 KM. wyprodukowano 152 egzemplarze.
LP 400 S (1978 -1982): różni się od poprzedniej wersji tym że ma mniej mocy (353 KM), przedni spojler i większe "lacze"
LP 500 (1982-1985): większy silnik (4.754 cm³), ta sama moc co LP 400 ale więcej momentu obrotowego. Wyprodukowano 321 egzemplarze.
5000 Quattrovalvole (1985-1988): śilnik o pojemności 5,2 litra i 4 zawory na cylinder (poprzednie miały tylko 2), mówi śię że miał moc 455 KM, ale bezpoblemowo "znośił" 470 KM, a nawet 500. Ciekawostka: według Lamborghini ten znany ogromny tylni spojer (opcjonalny) ma tylko funkcjie wizualną, ale i tak większość klientów go zamawiała. Wyprodukowano 631 egzemplarze.
25º Anniversario (1988-1990): z okazji 25-lecia Lambroghini, tym razem zmiany dotyczyły estetyke (spojery, wloty powietrza) Wyprodukowano 658 egzemplarzy.