Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 191 takich materiałów
    Lamborghini Diablo – Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h.
    Diablo w 1990 roku był mianowany tytułem najszybszego samochodu świata, osiągnął on 325 km/h. Odebrał ten tytuł największemu rywalowi Lamborghini - Ferrari F40 i dzierżył ten tytuł od 1990-1991 roku, ciekawostką jest to, że zdołał poprawić rekord tylko o 1 km/h.
    28 sierpnia 2013, 0:24 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dobry prototyp tylko szkoda że nie wszedł do seryjnej produkcji – Ciekawostka: Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do Polskiego fiata silnika wysokoprężnego w skrócie Diesela. Pomysł narodził się na początku lat 80. W grę wchodziły 2 japońskie silniki Kubota chłodzone cieczą tak jak w przypadku BIS-a. 18 konna sześć setka (600ccm) i 24 konna osiem setka (800 ccm). Samochód stał się bardziej dynamiczny ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania pracy nie doszło do produkcji seryjnej czego bardzo szkoda
    Ciekawostka: Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do Polskiego fiata silnika wysokoprężnego w skrócie Diesela. Pomysł narodził się na początku lat 80. W grę wchodziły 2 japońskie silniki Kubota chłodzone cieczą tak jak w przypadku BIS-a. 18 konna sześć setka (600ccm) i 24 konna osiem setka (800 ccm). Samochód stał się bardziej dynamiczny ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania pracy nie doszło do produkcji seryjnej czego bardzo szkoda
    24 sierpnia 2013, 8:48 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Mała ciekawostka – o której pewnie wie mało ludzi. Nissan Silvia s15 Varietta to jak widzimy cabriolet zrobiony z silvi. Nie będę wklejał tu informacji z wikipedi ponieważ nie ma to sensu. Jak ktoś będzie chciał to sobie poczyta na ten temat.
    O której pewnie wie mało ludzi. Nissan Silvia s15 Varietta to jak widzimy cabriolet zrobiony z silvi. Nie będę wklejał tu informacji z wikipedi ponieważ nie ma to sensu. Jak ktoś będzie chciał to sobie poczyta na ten temat.
    24 sierpnia 2013, 11:01 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Opel Omega V8 – Ciekawostka w 2000 roku Opel wypuścił na rynek Omegę z silnikiem V8 5,7l pochodzącym z Corvette.

0-100 km/h w niespełna 7 sekund. Prędkość ograniczono do 250 km/h

Parametry silnika: 315KM przy 5600 obr./min, 450 Nm przy 4400 obr./min
    Ciekawostka w 2000 roku Opel wypuścił na rynek Omegę z silnikiem V8 5,7l pochodzącym z Corvette.

    0-100 km/h w niespełna 7 sekund. Prędkość ograniczono do 250 km/h

    Parametry silnika: 315KM przy 5600 obr./min, 450 Nm przy 4400 obr./min
    24 sierpnia 2013, 23:13 przez mianek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Ciekawostka –
    23 sierpnia 2013, 11:00 przez seba_1239 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moto-Ciekawostka – Auto, które widzicie na zdjęciu, to... Zonda. Oczywiście, że nie Pagani, ale Zonda, a dokładnie to DeTomaso Zonda.
Poniekąd samochód nie ma nic - oprócz nazwy - wspólnego z jego imiennikiem ze stajni Pagani.
DeTomaso Zonda zadebiutował w 1971 roku i bazował na Maseratti Ghibli. Napęd stanowi 5.7 litrowa jednostka V8 od Forda, a nie AMG, w dodatku umieszczona z przodu. 
Trzeba jednak przyznać, że w swoich latach DeTomaso Zonda wzbudzał podobne emocje, co dziś Pagani Zonda. 
Na pytanie, skąd ta sama nazwa samochodów z różnych epok, odmiennych producentów, też jest całkiem sensowna odpowiedź: otóż Horacio Pagani i Ajejandro De Tomaso pochodzą z Argentyny, a tam terminem Zonda określano ciepły i suchy wiatr, mocno podnoszący temperaturę powietrza...
    Auto, które widzicie na zdjęciu, to... Zonda. Oczywiście, że nie Pagani, ale Zonda, a dokładnie to DeTomaso Zonda.
    Poniekąd samochód nie ma nic - oprócz nazwy - wspólnego z jego imiennikiem ze stajni Pagani.
    DeTomaso Zonda zadebiutował w 1971 roku i bazował na Maseratti Ghibli. Napęd stanowi 5.7 litrowa jednostka V8 od Forda, a nie AMG, w dodatku umieszczona z przodu.
    Trzeba jednak przyznać, że w swoich latach DeTomaso Zonda wzbudzał podobne emocje, co dziś Pagani Zonda.
    Na pytanie, skąd ta sama nazwa samochodów z różnych epok, odmiennych producentów, też jest całkiem sensowna odpowiedź: otóż Horacio Pagani i Ajejandro De Tomaso pochodzą z Argentyny, a tam terminem Zonda określano ciepły i suchy wiatr, mocno podnoszący temperaturę powietrza...
    5 sierpnia 2013, 23:58 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mała ciekawostka – Grupa Volkswagen zdecydowała, że następne generacja Audi Q7, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, zupełnie nowy SUV Bentleya i Lamborghini Urus będą oparte na tej samej platformie MLB Evo.
    Grupa Volkswagen zdecydowała, że następne generacja Audi Q7, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, zupełnie nowy SUV Bentleya i Lamborghini Urus będą oparte na tej samej platformie MLB Evo.
    1 sierpnia 2013, 14:17 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Ciekawostka z zagranicy –
    1 sierpnia 2013, 0:22 przez adamski666 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Lamborghini Countach – ten samochód podczas swojego życia bardzo się zmienił, nie tylko mechanika, ale też wygłąd. W przeciwieństwie od innych modeli jego nazwa nie pochodzi od rasy byków, ale przez wyrażenie z dialektu Piemontu, który wyraża zdumienie (mówi się że tak zareagował pracownik w siedzibie Bertone gdy zobaczył prototyp). tak jak już pisałem przy prezentowaniu Miury, samochody Lamborghini muśiały mieć coś dziwnego, szalonego. tym razem ten model się wyróżniał presz otwieranie dzwi, w góre (słynne "Lambo doors"), które też przydawały sie przy parkowaniu.
Versje:

LP 400 (1973-1977): LP to jest skrót od Longitudinale Posteriore (czyli wzdłużny tylny) zdradza pozycje silnika; 400 oznacza pojemnośc śilnika (w dziśiejszych czasach ta liczba oznacza moć śilnika) czyli 4 litry (3929cm³) V12 o mocy 375 KM. wyprodukowano 152 egzemplarze.

LP 400 S (1978 -1982): różni się od poprzedniej wersji tym że ma mniej mocy (353 KM), przedni spojler i większe "lacze"
LP 500 (1982-1985): większy silnik (4.754 cm³), ta sama moc co LP 400 ale więcej momentu obrotowego. Wyprodukowano 321 egzemplarze.

5000 Quattrovalvole (1985-1988): śilnik o pojemności 5,2 litra i 4 zawory na cylinder (poprzednie miały tylko 2), mówi śię że miał moc  455 KM, ale bezpoblemowo "znośił"  470 KM, a nawet 500. Ciekawostka: według Lamborghini ten znany ogromny tylni spojer (opcjonalny) ma tylko funkcjie wizualną, ale i tak większość klientów go zamawiała. Wyprodukowano 631 egzemplarze.

25º Anniversario (1988-1990): z okazji 25-lecia Lambroghini, tym razem zmiany dotyczyły estetyke (spojery, wloty powietrza) Wyprodukowano 658 egzemplarzy.
    Ten samochód podczas swojego życia bardzo się zmienił, nie tylko mechanika, ale też wygłąd. W przeciwieństwie od innych modeli jego nazwa nie pochodzi od rasy byków, ale przez wyrażenie z dialektu Piemontu, który wyraża zdumienie (mówi się że tak zareagował pracownik w siedzibie Bertone gdy zobaczył prototyp). tak jak już pisałem przy prezentowaniu Miury, samochody Lamborghini muśiały mieć coś dziwnego, szalonego. tym razem ten model się wyróżniał presz otwieranie dzwi, w góre (słynne "Lambo doors"), które też przydawały sie przy parkowaniu.
    Versje:

    LP 400 (1973-1977): LP to jest skrót od Longitudinale Posteriore (czyli wzdłużny tylny) zdradza pozycje silnika; 400 oznacza pojemnośc śilnika (w dziśiejszych czasach ta liczba oznacza moć śilnika) czyli 4 litry (3929cm³) V12 o mocy 375 KM. wyprodukowano 152 egzemplarze.

    LP 400 S (1978 -1982): różni się od poprzedniej wersji tym że ma mniej mocy (353 KM), przedni spojler i większe "lacze"
    LP 500 (1982-1985): większy silnik (4.754 cm³), ta sama moc co LP 400 ale więcej momentu obrotowego. Wyprodukowano 321 egzemplarze.

    5000 Quattrovalvole (1985-1988): śilnik o pojemności 5,2 litra i 4 zawory na cylinder (poprzednie miały tylko 2), mówi śię że miał moc 455 KM, ale bezpoblemowo "znośił" 470 KM, a nawet 500. Ciekawostka: według Lamborghini ten znany ogromny tylni spojer (opcjonalny) ma tylko funkcjie wizualną, ale i tak większość klientów go zamawiała. Wyprodukowano 631 egzemplarze.

    25º Anniversario (1988-1990): z okazji 25-lecia Lambroghini, tym razem zmiany dotyczyły estetyke (spojery, wloty powietrza) Wyprodukowano 658 egzemplarzy.
    27 lipca 2013, 17:06 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    JDM Honda Torneo – Produkowana w latach 1997-2002 i przeznaczona wyłącznie na rynek japoński. Dwie topowe wersje, to Euro R czyli wolnossący silnik H22A VTEC 2.2L o mocy 220 KM oraz SiR-T czyli wolnossący F20B VTEC 2.0L o mocy 200 KM. Ciekawostka: inne słabsze wersje z automatyczną skrzynią biegów, wychodziły też w wersjach z napędem na cztery koła.
    Produkowana w latach 1997-2002 i przeznaczona wyłącznie na rynek japoński. Dwie topowe wersje, to Euro R czyli wolnossący silnik H22A VTEC 2.2L o mocy 220 KM oraz SiR-T czyli wolnossący F20B VTEC 2.0L o mocy 200 KM. Ciekawostka: inne słabsze wersje z automatyczną skrzynią biegów, wychodziły też w wersjach z napędem na cztery koła.