Witam, zapraszam wszystkich na Kanał YouTube na którym powoli zaczyna coś się dziać, jak na razie są to dopiero początki, ale rodzą się plany, pomysły i będzie coraz lepiej, oglądajcie i subskrybujcie, pozdrawiam, Adrian (Gutek).
Auto zbudowane przez amerykanów na potrzeby wyścigów Le Mans. Amerykański pojazd wyposażono w turbinowy, dwufazowy silnik Continentala, ważący tylko 77 kilogramów, i osadzono na zmodyfikowanym podwoziu samochodu Boba McKee, zaprojektowanym dla serii Can-Am, które otrzymało zupełnie nową karoserię. Maszyna o masie niecałych 700 kilogramów i mocy ponad 330 KM wyjechała na pierwsze testy pod koniec 1967 roku. Silnik kręcił się do 57 000 obr/.min !!!
Zbudowany na życzenie amerykańskiego importera, pojazd miał uczestniczyć w serii Can-Am. Ten model nie powstał od zera, bazuje na wyścigówce 512 S, najwięszą zmianą był silnik, który dotychczas jest największym silnikiem jaki kiedykolwiek stworzył Ferrari. Była to prawie 7 litrowa V12 o mocy 680 KM. W 1971, gdy 712 jeszcze nie był kompletnie dopracowany, jeszcze z karoserią coupè i sinikiem 6.3l okazał się o 30 sekund szybszy od rywali na torze Imola. W tym samym roku (po dokończeniu modyfikacji) Ferrari 712 uczestniczył w swoim jeynym wyscigu serii Can Am, na torze Watkins Glen, który dokończył na 4 pozycji. Po tym wyscigu Ferrari zdecydował, że koszty związane z dalszą realizacją tego projektu są za duże, więc sprzedał jedyny istniejący egzemplarz amerykańskiemu importerowi, a nastepnie trafił w reće prywatnych kolekcjonerów i kompletnie odrestaurowany.