Szukaj
Znalazłem 27 takich materiałów
Nazwa SP może oznaczać São Paulo, gdzie samochód ten był produkowany lub "Special Project".
W 1969 roku rozpoczęto w Brazylii prace nad stworzeniem sportowego samochodu do produkcji na rodzimy rynek. Prototyp nazwany "projekt-X" został po raz pierwszy pokazany na niemieckich targach przemysłowych w 1971 roku. Rok później pierwszy egzemplarz SP2 wyjechał na ulice.
Volkswagen SP został zbudowany na bazie Volkswagena 411/412. Powstały dwie wersje silnikowe: SP1 z silnikiem o pojemności 1.6 dm³ oraz 1.7 dm³. Ten drugi osiągał moc maksymalną 75 KM. Samochód ten stał się obiektem znacznego zainteresowania z racji konstrukcji, wnętrza, wysokiej jakości wykończenia. Jego największą wadą jednak były zbyt słabe silniki; wersja SP1 szybko przestała być wytwarzana.
Wyprodukowano łącznie 10205 egzemplarzy tego modelu, z czego do Europy wyeksportowano ich 670.
Produkcyjne modele potrafią uzyskać maksymalnie 415 km/h więc tytuł najszybszego został modelowi odebrany.
Palmę pierwszeństwa przejmuje teraz model SSC Ultimate Aero, który rozpędził się do 411 km/h, a szanse na bycie najszybszym ma także Venom GT, który niedawno uzyskał 427 km/h.
‹ pierwsza < 1 2 3
« poprzednia 1 2 3 następna »