Szukaj
Znalazłem 48 takich materiałów
Fairlane był autem konwencjonalnym, które weszło na rynek we wczesnych latach 60., lecz nowsza generacja z 1966 roku miała smukłe linie i oczywiście była dostępna w wielu wersjach. Na sezon 1968 przygotowano nowy samochód, nazwany Torino, będący tak naprawdę usportowioną wersją Fairlane’a.
Fordy Torino były dużymi samochodami o rozstawie osi równym 2946 mm i masie prawie 1500 kg, dostępnymi początkowo jako coupe, fastback oraz modele ze składanym lub twardym dachem, część z nich z silnikiem V8 o mocy ponad 300 KM.
W latach 1969 i 1970 Ford we współpracy z Carrollem Shelby przygotował prawdziwy „muscle car” o nazwie Torino Cobra. Była to odpowiedź na Plymoutha Road Runnera.
Oferował on do wyboru kilka silników 7 litrowych V8 o mocy 335 lub 375 KM. Nawet w wersji standardowej samochód ten mógł osiągnąć prędkość 160 km/h w około 15s, prędkość maksymalna (217 km/h) była znacznie wyższa niż dopuszczalna w USA. Cobra GT odnosiła sukcesy w wyścigach NASCAR.
Mimo to w 1971 roku krótkotrwała moda na „muscle car” zakończyła się i nie wyprodukowano już ani jednej Cobry. Po za tym rodzina Torino ucierpiała ze względu na zmianę przepisów, zwłaszcza regulujących emisję spalin. Samochody tego typu stały się w późniejszych latach autami poszukiwanymi przez kolekcjonerów.
Oparty jest na na poprzedniku, modelu Zonda. Do napędu użyto pochodzącej od firmy AMG jednostki V12 6,0 l (5980 cm³) Twin-Turbo, położoną centralnie, generującą moc maksymalną 700 KM. Prędkość maksymalna wynosi 375 km/h, zaś przyspieszenie 0–100 km/h 3,3 s. Cena wynosi milion euro. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Rozstaw osi wynosi 2795 mm. Pagani Huayra składa się z 3770 części (na zdjęciu jest ich trochę mniej).
Dane techniczne
Silnik
AMG Mercedes V12 6,0 l (5980 cm³) Twin-Turbo, położony centralnie
Maksymalny moment obrotowy: 1000 N•m
Moc maksymalna: 700 KM
Osiągi
Prędkość maksymalna: 375 km/h
Przyspieszenie 0–100 km/h: 3,2 s
« poprzednia 1 2 3 4 5 następna »