Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 206 takich materiałów
    100 LAT – ndrzej Jaroszewicz - Rajdowa Legenda, dwukrotny Wicemistrz Europy, twórca i wieloletni dyrektor działu sportu w OBRSO obchodzi dziś 67 urodziny. Bez wątpienia to jedna z najbardziej kontrowersyjnych i barwnych postaci, którą zwykło się nazywać „Czerwony Książe”. Legendy i mity, które krążyły na Jego temat, przeszły dziś do historii, dlatego w ostatnim czasie w prasie kolorowej ukazały się serie artykułów pt. „Pierwszy playboy PRL-u”.
Andrzej Jaroszewicz to jeden z najbardziej utytułowanych Polskich kierowców rajdowych. W 1974 roku został szefem OBR FSO i jednocześnie pierwszym kierowcą zespołu fabrycznego FSO. Był w fabrycznej ekipie podczas bicia długodystansowego rekordu świata Polskim Fiatem 125p na pod wrocławskiej autostradzie. Osobiście przekroczył dystans 50 000 km. Jako kierowca rajdowy początkowo startował za kierownicą Fiata 125p i pierwsze sukcesy odnosił w imprezach krajowych. Wkrótce potem pierwsze starty za graniczą również zakończone sukcesem, Rajd Acropolis - wygrana klasa 1 i wysoka 12 pozycja w klasyfikacji generalnej. W 1975 roku mając do dyspozycji dwa Fiaty 124 Abarth CSA, zdobył drugie miejsce w rajdowych Mistrzostwach Europy. Wraz z rezygnacją Fiata ze startów modelem 124 Abarth, zapadła decyzja o startach najnowszą Lancią Stratos. W 1976 roku Andrzej Jaroszewicz za kierownicą Stratosa powtórzył sukces po raz drugi zdobywając Wicemistrzostwo Europy. W 1977 roku na podstawie uszkodzonej na Rajdzie Polskim Lancii Startos powstał nowatorski projekt Polonez 2500 Racing (tzw. Stratopolonez), według autorstwa i pod kierownictwem prac Andrzeja Jaroszewicza. W kolejnych latach Jaroszewicz okazjonalnie startował w wyścigach torowych oraz w rajdach, za kierownicą Fiata 125p oraz FSO Polonez 2000, w tym Grupy IV - Wolf Racing, najbardziej zaawansowanej technologicznie wersji projektu OBRSO.

Andrzej Jaroszewicz był niezwykle utalentowanym i szybkim kierowcą, osiągającym dobre wyniki. Startując za granicą nawiązywał międzynarodowe znajomości. Poznał Waltera Wolfa, Hermanna Tilkego oraz Berniego Ecclestone’a. Swoje działania podporządkował staraniom oto, aby w Polsce odbywały się wyścigi Formuły 1. Po uzyskaniu oficjalnie wydanej przez FISA super licencji F1, w czerwcu w 1979 roku, wykonał siedem testowych okrążeń na Torze Poznań, bolidem Wolf Racing WR1. Tym samym Andrzej Jaroszewicz był pierwszym polskim kierowcą, który jeździł samochodem Formuły 1.
    Ndrzej Jaroszewicz - Rajdowa Legenda, dwukrotny Wicemistrz Europy, twórca i wieloletni dyrektor działu sportu w OBRSO obchodzi dziś 67 urodziny. Bez wątpienia to jedna z najbardziej kontrowersyjnych i barwnych postaci, którą zwykło się nazywać „Czerwony Książe”. Legendy i mity, które krążyły na Jego temat, przeszły dziś do historii, dlatego w ostatnim czasie w prasie kolorowej ukazały się serie artykułów pt. „Pierwszy playboy PRL-u”.
    Andrzej Jaroszewicz to jeden z najbardziej utytułowanych Polskich kierowców rajdowych. W 1974 roku został szefem OBR FSO i jednocześnie pierwszym kierowcą zespołu fabrycznego FSO. Był w fabrycznej ekipie podczas bicia długodystansowego rekordu świata Polskim Fiatem 125p na pod wrocławskiej autostradzie. Osobiście przekroczył dystans 50 000 km. Jako kierowca rajdowy początkowo startował za kierownicą Fiata 125p i pierwsze sukcesy odnosił w imprezach krajowych. Wkrótce potem pierwsze starty za graniczą również zakończone sukcesem, Rajd Acropolis - wygrana klasa 1 i wysoka 12 pozycja w klasyfikacji generalnej. W 1975 roku mając do dyspozycji dwa Fiaty 124 Abarth CSA, zdobył drugie miejsce w rajdowych Mistrzostwach Europy. Wraz z rezygnacją Fiata ze startów modelem 124 Abarth, zapadła decyzja o startach najnowszą Lancią Stratos. W 1976 roku Andrzej Jaroszewicz za kierownicą Stratosa powtórzył sukces po raz drugi zdobywając Wicemistrzostwo Europy. W 1977 roku na podstawie uszkodzonej na Rajdzie Polskim Lancii Startos powstał nowatorski projekt Polonez 2500 Racing (tzw. Stratopolonez), według autorstwa i pod kierownictwem prac Andrzeja Jaroszewicza. W kolejnych latach Jaroszewicz okazjonalnie startował w wyścigach torowych oraz w rajdach, za kierownicą Fiata 125p oraz FSO Polonez 2000, w tym Grupy IV - Wolf Racing, najbardziej zaawansowanej technologicznie wersji projektu OBRSO.

    Andrzej Jaroszewicz był niezwykle utalentowanym i szybkim kierowcą, osiągającym dobre wyniki. Startując za granicą nawiązywał międzynarodowe znajomości. Poznał Waltera Wolfa, Hermanna Tilkego oraz Berniego Ecclestone’a. Swoje działania podporządkował staraniom oto, aby w Polsce odbywały się wyścigi Formuły 1. Po uzyskaniu oficjalnie wydanej przez FISA super licencji F1, w czerwcu w 1979 roku, wykonał siedem testowych okrążeń na Torze Poznań, bolidem Wolf Racing WR1. Tym samym Andrzej Jaroszewicz był pierwszym polskim kierowcą, który jeździł samochodem Formuły 1.
    10 października 2013, 16:19 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Trzy W124 – Zdjęcie mojego autorstwa. Srebrne 124 mojego chłopaka, bordowe moje i szare naszego kumpla z forum W124.pl
    Zdjęcie mojego autorstwa. Srebrne 124 mojego chłopaka, bordowe moje i szare naszego kumpla z forum W124.pl
    6 października 2013, 8:05 przez Merolek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Mojego autorstwa

    Fiat 124 Abarth –
    21 września 2013, 15:02 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Leżeing przed domingiem – 124 Coupe 3,2 R6, bardzo wdzięczny pierwszy samochód
    124 Coupe 3,2 R6, bardzo wdzięczny pierwszy samochód
    19 września 2013, 23:40 przez ~piechun | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    wlasne

    Mercedes 124 Coupe E300 z Opola 2 – kolejna odsłona
    Kolejna odsłona
    1 września 2013, 21:23 przez florian124 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    Mercedes 124 Coupe E300 z Opola – kolejna odsłona
    Kolejna odsłona
    1 września 2013, 21:22 przez florian124 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Pomocy licznik w 124 coupe 2,3 benzyna nie nabija kilometrów – Witam mam problem związany z licznikiem w 124 coupe. Jakiś czas temu przestał mi nabijać kilometry (nieraz nabija) co robić. Miał ktoś kiedyś taki problem.
    Witam mam problem związany z licznikiem w 124 coupe. Jakiś czas temu przestał mi nabijać kilometry (nieraz nabija) co robić. Miał ktoś kiedyś taki problem.
    18 sierpnia 2013, 13:57 przez motomarian7n4 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Źródło:

    własne

    W 124 coupe – Moje hobby
    Moje hobby
    20 sierpnia 2013, 14:24 przez szybki432 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    własne zdjęcie

    Mało osób o nim słyszało... A posiada lepsze osiągi niż Bugatti Veyron – Mercedes-Benz W126 560 SEL Biturbo Nitro 6-wheeler
V8 / 6.900 cc / 1.100 PS / 1.330 lb/ft (1.800 Nm) @ 3.500 / 0 - 62 mph (100 km/h): 2,1 s (braking 1,5 s) / 0 - 124 mph (200 km/h): 6,6 s (braking 4,0 s) / Vmax: 268 mph (430 km/h)

Fotografię wykonał / photo by Gyula Csocsan
    Mercedes-Benz W126 560 SEL Biturbo Nitro 6-wheeler
    V8 / 6.900 cc / 1.100 PS / 1.330 lb/ft (1.800 Nm) @ 3.500 / 0 - 62 mph (100 km/h): 2,1 s (braking 1,5 s) / 0 - 124 mph (200 km/h): 6,6 s (braking 4,0 s) / Vmax: 268 mph (430 km/h)

    Fotografię wykonał / photo by Gyula Csocsan
    124 –
    14 sierpnia 2013, 19:42 przez Szopeno (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)