Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 46 takich materiałów
    Syrena 110 – W 1964 roku Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego rozpoczęło prace nad stworzeniem nowego modelu małolitrażowego, który miał zastąpić wysłużoną Syrenę 104. W tym samym czasie w zakładach FSO trwały prace nad Syreną 110, czyli popularnym samochodem "dla ludu". W 1964 roku oba zespoły zostały połączone. Wkrótce potem postawiono prze nimi trudne zadanie stworzenia samochodu z nadwoziem typu hatchback, w którym komfortowo mogłyby podróżować cztery dorosłe osoby, i którego masa własna wynosiłaby maksymalnie 720 kg. Innymi zaleceniami było przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15 sekund, prędkość maksymalna o wartości 125 km/h, zużycie paliwa w granicach 8l/100 km i ładowność wynosząca 350 kg.

By osiągnąć takie rezultaty, skonstruowano samonośne, trzydrzwiowe nadwozie. Dzięki dzielonej ramie przedniej auto miało być łatwe w naprawie. To nowatorskie, jak na ówczesne czasy, rozwiązanie miało również umożliwić montaż 1-litrowego, 4-suwowego silnika. Cały projekt miał się zakończyć w 1968 roku stworzeniem popularnego hatchbacka. Tak się jednak nie stało. W latach 1965-1966 powstało zaledwie 20 egzemplarzy Syreny 110, które posłużyły do testów drogowych. Samochód został zastąpiony Fiatem 126p, na którego FSO wykupiło licencję.
    W 1964 roku Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego rozpoczęło prace nad stworzeniem nowego modelu małolitrażowego, który miał zastąpić wysłużoną Syrenę 104. W tym samym czasie w zakładach FSO trwały prace nad Syreną 110, czyli popularnym samochodem "dla ludu". W 1964 roku oba zespoły zostały połączone. Wkrótce potem postawiono prze nimi trudne zadanie stworzenia samochodu z nadwoziem typu hatchback, w którym komfortowo mogłyby podróżować cztery dorosłe osoby, i którego masa własna wynosiłaby maksymalnie 720 kg. Innymi zaleceniami było przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15 sekund, prędkość maksymalna o wartości 125 km/h, zużycie paliwa w granicach 8l/100 km i ładowność wynosząca 350 kg.

    By osiągnąć takie rezultaty, skonstruowano samonośne, trzydrzwiowe nadwozie. Dzięki dzielonej ramie przedniej auto miało być łatwe w naprawie. To nowatorskie, jak na ówczesne czasy, rozwiązanie miało również umożliwić montaż 1-litrowego, 4-suwowego silnika. Cały projekt miał się zakończyć w 1968 roku stworzeniem popularnego hatchbacka. Tak się jednak nie stało. W latach 1965-1966 powstało zaledwie 20 egzemplarzy Syreny 110, które posłużyły do testów drogowych. Samochód został zastąpiony Fiatem 126p, na którego FSO wykupiło licencję.
    5 lipca 2013, 14:32 przez kondzio15 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    FSO Sawa – Prototyp FSO na bazie Peugota 104.
    Prototyp FSO na bazie Peugota 104.
    11 marca 2013, 18:11 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 250 GT California Spyder – Był to prawdziwy samochód marzeń, auto, które nie tylko w USA stało się obiektem marzeń i pożądania amatorów motoryzacji. Samochód trafił na okładkę prestiżowego “Sports Car Illustrated”, a dziennikarze zachwalali samochód jak tylko mogli. Został on przez nich uznany za najpiękniejszy samochód jaki kiedykolwiek powstał. Pod maską Spydera Californii znajdował się dwunastocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów i mocy 280 KM. Od 1957 do 1963 roku wyprodukowano 104 egzemplarze tego samochodu. Co ciekawe jego projektant i wykonawca tych aut nie korzystał z żadnych rysunków, dlatego mówi się że nie ma dwóch identycznych modeli.
    Był to prawdziwy samochód marzeń, auto, które nie tylko w USA stało się obiektem marzeń i pożądania amatorów motoryzacji. Samochód trafił na okładkę prestiżowego “Sports Car Illustrated”, a dziennikarze zachwalali samochód jak tylko mogli. Został on przez nich uznany za najpiękniejszy samochód jaki kiedykolwiek powstał. Pod maską Spydera Californii znajdował się dwunastocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów i mocy 280 KM. Od 1957 do 1963 roku wyprodukowano 104 egzemplarze tego samochodu. Co ciekawe jego projektant i wykonawca tych aut nie korzystał z żadnych rysunków, dlatego mówi się że nie ma dwóch identycznych modeli.
    12 lutego 2013, 17:53 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Syrenka,skarpeta,krolowa szos,zipa Jakie jeszcze znacie ksywy na to autko piszcie w kometach.
    31 grudnia 2012, 10:53 przez vito126p (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Syrena 104  1966-1972. –
    2 października 2012, 20:42 przez bebeusz83 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kurołapka – czyli syrena do modelu 104, inaczej mówiąc, z drzwiami otwieranymi "po królewsku", czyli zawiasami na środkowym słupku. za mojego dzieciństwa to było auto normalnie spotykane na drogach. nie zapomne tego rezonansu podczas wjeżdżania pod większą gorkę. 
a kto z Was pamięta królową szos?
    Czyli syrena do modelu 104, inaczej mówiąc, z drzwiami otwieranymi "po królewsku", czyli zawiasami na środkowym słupku. za mojego dzieciństwa to było auto normalnie spotykane na drogach. nie zapomne tego rezonansu podczas wjeżdżania pod większą gorkę.
    a kto z Was pamięta królową szos?
    23 maja 2012, 1:48 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)