Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Shortshifter - kolejny mod do poczciwej fiesciny

    Shortshifter - kolejny mod do poczciwej fiesciny – Celem jest skrócenie dystansu jaki potrzebuje przemierzyć lewarek aby wrzucić wybrany bieg - dzięki czemu biegi wchodzą szybciej. Bardzo ciężko jest znaleźć jakiekolwiek informacje na temat budowy shortshifta do Fiesty, w UK istnieją gotowe "kity", inni polecają wsadzić lewarek z Pumy, ale jest sporo przerabiania, poza tym to wszystko kosztowne rozwiązania. Pokażę wam jak zrobić to domowym sposobem. 



1) Czy ów mod może mi popsuć skrzynię? 
Odp: Niektórzy mówią o szybciej zużywających się synchronizatorach, aczkolwiek jeśli robisz tą modyfikację w konkretnym celu i tak jak ja odczuwasz, że seryjny skok lewarka jest zbyt duży, to nie martw się o nie. Trzeba tylko pamiętać, żeby w skrzyni nie brakowało oleju. Jeśli to Cię nie przekonuje polecam poczytać link podany przez Pufcia -> KLIK

2) O ile krótszy będzie skok lewarka po modyfikacji? 
Odp: Skok fabrycznego lewarka to około 20 cm, więc prawie pół auta. W moim przypadku, przedłużenie dźwigni o niecałe 3 cm zaowocowało spadkiem skoku lewarka do około 12 cm! 

[b]3) Budżet? 
Odp: Jeśli mamy narzędzia, to jedynym kosztem będzie rurka, pręt, więc groszowe sprawy. 

4) Co jest potrzebne? 
Odp: Do wymontowania i rozmontowania lewarka: 

- klucze 13, 19 (do odkręcenia stabilizatora lewarka od skrzyni i wybieraka), dwie 10 (do rozkręcenia obudowy) 
- nasadowa 10 (do odkręcenia lewarka od karoserii) 
- torx T40 (boczne trzymadełka lewarka) 
- kombinerki do zdjęcia osłony termicznej 

Do wykonania shortshifta przede wszystkim: 

- spawarka 
- szlifierka 
- kawałek pręta o średnicy przynajmniej 6mm 
- kawałek rurki o grubości ścianki 1,5mm lub płaskownik o gr. 3mm. 
- coś do mierzenia typu linijka
    Celem jest skrócenie dystansu jaki potrzebuje przemierzyć lewarek aby wrzucić wybrany bieg - dzięki czemu biegi wchodzą szybciej. Bardzo ciężko jest znaleźć jakiekolwiek informacje na temat budowy shortshifta do Fiesty, w UK istnieją gotowe "kity", inni polecają wsadzić lewarek z Pumy, ale jest sporo przerabiania, poza tym to wszystko kosztowne rozwiązania. Pokażę wam jak zrobić to domowym sposobem.



    1) Czy ów mod może mi popsuć skrzynię?
    Odp: Niektórzy mówią o szybciej zużywających się synchronizatorach, aczkolwiek jeśli robisz tą modyfikację w konkretnym celu i tak jak ja odczuwasz, że seryjny skok lewarka jest zbyt duży, to nie martw się o nie. Trzeba tylko pamiętać, żeby w skrzyni nie brakowało oleju. Jeśli to Cię nie przekonuje polecam poczytać link podany przez Pufcia -> KLIK

    2) O ile krótszy będzie skok lewarka po modyfikacji?
    Odp: Skok fabrycznego lewarka to około 20 cm, więc prawie pół auta. W moim przypadku, przedłużenie dźwigni o niecałe 3 cm zaowocowało spadkiem skoku lewarka do około 12 cm!

    [b]3) Budżet?
    Odp: Jeśli mamy narzędzia, to jedynym kosztem będzie rurka, pręt, więc groszowe sprawy.

    4) Co jest potrzebne?
    Odp: Do wymontowania i rozmontowania lewarka:

    - klucze 13, 19 (do odkręcenia stabilizatora lewarka od skrzyni i wybieraka), dwie 10 (do rozkręcenia obudowy)
    - nasadowa 10 (do odkręcenia lewarka od karoserii)
    - torx T40 (boczne trzymadełka lewarka)
    - kombinerki do zdjęcia osłony termicznej

    Do wykonania shortshifta przede wszystkim:

    - spawarka
    - szlifierka
    - kawałek pręta o średnicy przynajmniej 6mm
    - kawałek rurki o grubości ścianki 1,5mm lub płaskownik o gr. 3mm.
    - coś do mierzenia typu linijka
    17 lipca 2013, 3:26 przez motomaniac (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…