Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Warszawa 210

    Warszawa 210 – W 1961 roku powstał zespół, którego zadaniem było stworzenie luksusowego samochodu służącego dla administracji państwowej. Tak narodziła się Warszawa 210. Sylwetka auta miała przypominać ówczesnego Forda Falcona. Nadwozie samonośne zwieszono na kolumnach McPhersona (przód). Z tyłu zastosowano resory piórowe. Pod maską Warszawy 210 pracował sześciocylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra, którego moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem czterostopniowej skrzyni biegów z hydraulicznym sprzęgłem.

Mówi się, że powstały jedynie dwa egzemplarze modelu. Jeden z nich znajduje się obecnie w prywatnych rękach, a o drugim słuch zaginął. Mówi się, że wywieziono go za wschodnią granicę, ale tej wiadomości nie można potwierdzić.
    W 1961 roku powstał zespół, którego zadaniem było stworzenie luksusowego samochodu służącego dla administracji państwowej. Tak narodziła się Warszawa 210. Sylwetka auta miała przypominać ówczesnego Forda Falcona. Nadwozie samonośne zwieszono na kolumnach McPhersona (przód). Z tyłu zastosowano resory piórowe. Pod maską Warszawy 210 pracował sześciocylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra, którego moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem czterostopniowej skrzyni biegów z hydraulicznym sprzęgłem.

    Mówi się, że powstały jedynie dwa egzemplarze modelu. Jeden z nich znajduje się obecnie w prywatnych rękach, a o drugim słuch zaginął. Mówi się, że wywieziono go za wschodnią granicę, ale tej wiadomości nie można potwierdzić.
    5 lipca 2013, 14:36 przez kondzio15 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…