Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Mercedes-Benz A 32 K AMG HWA

    Mercedes-Benz A 32 K AMG HWA – Planów na produkcję sportowej klasy A nie było, nawet po przejęciu większości udziałów w firmie AMG, która stała się wkrótce w całości częścią koncernu Daimlera. Szalony A 32 K powstał z inicjatywy pewnego kolekcjonera, któremu marzył się najbardziej dyskretny supersamochód na świecie. Jak bardzo "super"? Już na samym początku przymierzono się do upchnięcia pod maską przeszło 500-konnej, widlastej ósemki od AMG! Tak potężna jednostka napędowa okazała się za duża i właściwy motor znaleziono kilka szczebli niżej. Był nim silnik z 354-konnego roadstera SLK 32 AMG.
Sercem A 32 K została widlasta szóstka z trzema zaworami na cylinder i jednym wałkiem rozrządu o pojemności 3,2 litrów. Litera K w nazwie zdradzała obecność sprężarki, pod której naciskiem wydobyto aż 370 koni mechanicznych przy 6,1 tysiącach obrotów na minutę i 450 niutonometrów przy 4,4 tysiącach obrotów! Takie parametry przy masie niespełna 1,7 tony pozwalały na rozwinięcie stu kilometrów na godzinę w czasie pięciu sekund i 200 km/h w około dwadzieścia sekund. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 230 km/h.
    Planów na produkcję sportowej klasy A nie było, nawet po przejęciu większości udziałów w firmie AMG, która stała się wkrótce w całości częścią koncernu Daimlera. Szalony A 32 K powstał z inicjatywy pewnego kolekcjonera, któremu marzył się najbardziej dyskretny supersamochód na świecie. Jak bardzo "super"? Już na samym początku przymierzono się do upchnięcia pod maską przeszło 500-konnej, widlastej ósemki od AMG! Tak potężna jednostka napędowa okazała się za duża i właściwy motor znaleziono kilka szczebli niżej. Był nim silnik z 354-konnego roadstera SLK 32 AMG.
    Sercem A 32 K została widlasta szóstka z trzema zaworami na cylinder i jednym wałkiem rozrządu o pojemności 3,2 litrów. Litera K w nazwie zdradzała obecność sprężarki, pod której naciskiem wydobyto aż 370 koni mechanicznych przy 6,1 tysiącach obrotów na minutę i 450 niutonometrów przy 4,4 tysiącach obrotów! Takie parametry przy masie niespełna 1,7 tony pozwalały na rozwinięcie stu kilometrów na godzinę w czasie pięciu sekund i 200 km/h w około dwadzieścia sekund. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 230 km/h.
    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…