Poza pochodzącym z Renault 8 silnikiem, konstruktorzy wykorzystali też zawieszenie tego auta. Prosty układ z pojedynczymi wahaczami poprzecznymi poddano jednak znacznym modyfikacjom, polegających m.in. na mocnym pochyleniu tylnych kół, co znacznie zwiększyło stabilność pojazdów. Nisko, szeroko i do tego negatyw? To na pewno 1963 rok?
Świetna dynamika A110 sprawiła, że przeznaczone do rajdów wersje samochodu, wyposażone w silniki przygotowane przez słynną firmę Gordini, zaczęły odnosić sukcesy sportowe.
Po serii zwycięstw w rajdach na terenie Francji, samochód zyskał międzynarodową sławę w 1971 roku, kiedy zasiadający za jego kierownicą szwedzki rajdowiec Ove Andersson wygrał Rajd Monte Carlo.
Na koniec trochę danych technicznych.
R4 1,6 (1557 cm³), 2 zawory na cylinder, OHV
Średnica × skok tłoka: 76,00 mm × 84,00 mm
Moc maksymalna: 138KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 146Nm przy 5000 obr/min
Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,3s
Prędkość maksymalna: 210 km/h
Komentarze