Momencik, trwa przetwarzanie danych
Wyjątkowa konstrukcja tego rozwiązania jest oparta na konwencjonalnej turbosprężarce, oraz drugiej turbinie napędzanej przez gazy wydechowe, ale współpracującej z systemem przekładni poprzez układ sprzęgła hydrokinetycznego.Turbowspomaganie przekształca energię spalin w energię mechaniczną, przekazywaną na wał korbowy silnika. Gazy wydostające się z turbosprężarki są kierowane na wirnik turbowspomagania, a ich energia nadaje mu prędkość ponad 50 000 obr/min. Za pośrednictwem krótkiego wałka i przekładni, wirnik połączony jest ze sprzęgłem hydrokinetycznym, które to prędkość obrotową zamienia na siłę przyswajalną przez klasyczne przekładnie zębate, bo taka właśnie stanowi ostatnie ogniwo przemieniania energii spalin na moment obrotowy w tym patencie Scanii.
12 stycznia 2014, 19:40
przez
Adamigo
(
PW)
|
Skomentuj (3)
Zobacz następny
Komentarze