Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • zarchiwizowany

    Honda NSX

    Honda NSX – Kilka ciekawostek o modelu NSX (New Sportscar eXperimental)


-Pierwsze auto na świecie z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium, z lekkich stopów jest także podwozie oraz innowacyjne niezależne zawieszenie (m.in kute wahacze)



-Podwozie zaprojektowane przy dużym udziale jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny, który jako pierwszy brał udział w tworzeniu cywilnego pojazdu dzięki czemu stworzył najlepiej prowadzące się auto na świecie


-Linia nadwozia powstała przy współpracy z Pininfariną


-Centralnie umieszczony silnik tuż za plecami kierowcy


-Silnik w serii posiada kute tłoki oraz tytanowe korbowody by móc spokojnie kręcić się do 8300-9000rpm i wytrzymywać bez ,,otwierania'' moce rzędu 550KM. Zastosowano w nim również rozwiązania z Formuły 1


-Kokpit pojazdu powstał na bazie zdjęć z myśliwca F-16


-Pierwsza Honda z elektrycznym sterowaniem przepustnicy, elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem VTEC


-Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację. Kładziono min. powłokę chromianu przeznaczoną do chemicznej ochrony nadwozia z aluminium i wodorozcieńczalną farbę w celu uzyskania wyraźniejszego, bardziej żywego koloru oraz dającą najwyższe i gładsze wykończenie powierzchni.


-po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari” (samochód był konkurencją dla m.in Ferrari 348, od którego jak się okazało był szybszy, niezawodny, oraz tańszy)


-auto było wzorem dla konstruktorów McLarena F1


Do obecnych posiadaczy NSX należą m.in Jenson Button (kierowca F1), Rowan Atkinson (Jaś fasola), Bill Gates, oraz wielu innych
    Kilka ciekawostek o modelu NSX (New Sportscar eXperimental)


    -Pierwsze auto na świecie z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium, z lekkich stopów jest także podwozie oraz innowacyjne niezależne zawieszenie (m.in kute wahacze)



    -Podwozie zaprojektowane przy dużym udziale jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny, który jako pierwszy brał udział w tworzeniu cywilnego pojazdu dzięki czemu stworzył najlepiej prowadzące się auto na świecie


    -Linia nadwozia powstała przy współpracy z Pininfariną


    -Centralnie umieszczony silnik tuż za plecami kierowcy


    -Silnik w serii posiada kute tłoki oraz tytanowe korbowody by móc spokojnie kręcić się do 8300-9000rpm i wytrzymywać bez ,,otwierania'' moce rzędu 550KM. Zastosowano w nim również rozwiązania z Formuły 1


    -Kokpit pojazdu powstał na bazie zdjęć z myśliwca F-16


    -Pierwsza Honda z elektrycznym sterowaniem przepustnicy, elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem VTEC


    -Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację. Kładziono min. powłokę chromianu przeznaczoną do chemicznej ochrony nadwozia z aluminium i wodorozcieńczalną farbę w celu uzyskania wyraźniejszego, bardziej żywego koloru oraz dającą najwyższe i gładsze wykończenie powierzchni.


    -po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari” (samochód był konkurencją dla m.in Ferrari 348, od którego jak się okazało był szybszy, niezawodny, oraz tańszy)


    -auto było wzorem dla konstruktorów McLarena F1


    Do obecnych posiadaczy NSX należą m.in Jenson Button (kierowca F1), Rowan Atkinson (Jaś fasola), Bill Gates, oraz wielu innych
    27 grudnia 2013, 21:39 przez Marian (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…