Samochód sportowy wyposażony w pneumatyczne zawieszenie, dotykowy ekran systemu audio i klimatyzacji, ABS na cztery koła, deska rozdzielcza z elektronicznymi wskaźnikami, system dźwiękowy Technics i TEMS (elektronicznie modulowane zawieszenie z trzema trybami charakterystyki pracy).
30 lat temu, zadebiutował pierwszy, japoński, podwójnie doładowany silnik DOHC, czyli konstrukcja Toyoty przy współpracy z Yamahą - 1G-GTE. Rzędowa szóstka o pojemności dwóch litrów, posiada dwie turbosprężarki CT-12, moc 185 KM i moment obrotowy wynoszący 235 Nm. Silnik dostępny był od 1985 roku między innymi w samochodach widocznych na zdjęciu, czyli Toyota Soarer (Z20), Mark II (X70) oraz Supra (A70). Z czasem silnik przechodził kolejne usprawnienia, ostatecznie, jego parametry to 210 KM i 275 Nm. Na początku lat 90, zastąpił go 1JZ-GTE.
Tylnonapędowy grand tourer produkowany w latach 1981-2005, przez cztery generacje. Toyota Soarer posiada swój własny emblemat, przedstawiający coś na wzór skrzydlatego lwa. Dwie pierwsze generacje (Z10, Z20) korzystają z rzędowych szóstek z serii M i G, trzecia generacja (Z30) ma pod maską silniki z serii JZ oraz 4-litrowy V8 z serii UZ, natomiast ostatnia (Z40) tylko i wyłącznie V8 UZ tym razem o pojemności 4.3-litra. Soarer Z30 to najpopularniejsza generacja, kiedyś luksusowy GT, a dzisiaj często służy do driftu lub dragu, ze względu na spory potencjał i możliwe swapy na silnik 2JZ-GTE. Ostatnia generacja nie zdobyła dużej popularności, ale za to bardzo dobrze radziła sobie w japońskiej lidze wyścigowej Super GT, godnie zastępując tam Suprę.