Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. Trzecia generacja modelu trafiła do produkcji w lutym 1986 roku, na rynku japońskim zrezygnowano z nazwy Celica XX. Była to już zupełnie nowa konstrukcja niespokrewniona z Celicą. Oba modele stały się różnymi konstrukcjami, Celica otrzymała napęd przedni, w Suprze zaś pozostawiono napęd tylny. Nadwozie zachowało podobieństwo do drugiej generacji modelu. Pod względem konstrukcyjnym była to konstrukcja pokrewna z Toyotą Soarer. Samochód napędzany jest trzylitrowym silnikiem R6 z 4 zaworami na cylinder w wersji wolnossącej 7M-GE oraz od 1987 turbodoładowanej 7M-GTE. Moc pierwszego wynosiła 203 KM, zblokowany był on z 5-biegową skrzynią manualną o oznaczeniu W58. Jednostka turbodoładowana osiągała 233 KM i moment siły 334 Nm, połączono ją z 5-biegową ręczną skrzynią biegów o kodzie R154. W 1989 jej moc została podniesiona do 234 KM, moment obrotowy zaś do 344 Nm. W przypadku obu jednostek można było opcjonalnie zamówić 4-biegowy automat A340E.
Sportowy i luksusowy samochód osobowy marki Lexus produkowany przez koncern Toyota z przeznaczeniem na rynek północnoamerykański w latach 1991-2010. Pierwsza generacja SC produkowana była w latach 1991–2000. Na japońskim rynku auto było znane jako Toyota Soarer. Samochód był konstrukcyjnie powiązany z wprowadzoną na rynek rok później Toyotą Suprą czwartej generacji. Dostępne są dwie wersje pierwszej generacji SC - SC300 oraz SC400. W wersji SC300 samochód wyposażony jest w trzylitrowe R6 generujące moc maksymalną 228 KM i moment obrotowy 285 Nm. Prędkość maksymalna SC300 wynosi 235 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,4 sekundy. SC400 wyposażone jest w silniejszy, czterolitrowy silniki V8, który generuje moc maksymalną 253 KM i moment obrotowy 353 Nm. W tej wersji prędkość maksymalna samochodu wynosi 241 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 6 sekund. Produkcję drugiej generacji Lexusa SC rozpoczęto w 2001 roku.
Samochód sportowy wyposażony w pneumatyczne zawieszenie, dotykowy ekran systemu audio i klimatyzacji, ABS na cztery koła, deska rozdzielcza z elektronicznymi wskaźnikami, system dźwiękowy Technics i TEMS (elektronicznie modulowane zawieszenie z trzema trybami charakterystyki pracy).