Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 21 takich materiałów
    McLaren – Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy model zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego tragicznie podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. Wyłącznościowe prawa do nazwy udało się uzyskać brytyjskiemu przedsiębiorstwu dzięki porozumieniu z brazylijskim Instituto Ayrton Senna

Pod kątem wizualnym McLaren Senna został utrzymany w spójnej z pozostałymi modelami w ofercie stylistyce function over fashion, wyróżniając się charakterystycznym kształtem pasa przedniego. Jednocześnie, samochód wzbogacono w rozwiązania podyktowane torową specyfiką, jak dużym tylnym spojlerem czy licznymi wlotami powietrza.

Samochód napędzany jest 4-litrowym V8 o mocy 800 KM, które rozwija 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Osiągi pojazdu udało się zoptymalizować pod kątem jak najwyższych wartości dzięki masie całkowitej pojazdu, która wynosi mniej niż 1,2 tony
    Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy model zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego tragicznie podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. Wyłącznościowe prawa do nazwy udało się uzyskać brytyjskiemu przedsiębiorstwu dzięki porozumieniu z brazylijskim Instituto Ayrton Senna

    Pod kątem wizualnym McLaren Senna został utrzymany w spójnej z pozostałymi modelami w ofercie stylistyce function over fashion, wyróżniając się charakterystycznym kształtem pasa przedniego. Jednocześnie, samochód wzbogacono w rozwiązania podyktowane torową specyfiką, jak dużym tylnym spojlerem czy licznymi wlotami powietrza.

    Samochód napędzany jest 4-litrowym V8 o mocy 800 KM, które rozwija 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Osiągi pojazdu udało się zoptymalizować pod kątem jak najwyższych wartości dzięki masie całkowitej pojazdu, która wynosi mniej niż 1,2 tony
    Ayrton Senna – Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium, z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.
Po poważnym wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, niektórzy lekarze uznają, że Senna zginął nie w wypadku na torze, lecz w drodze do szpitala, a w szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia.
Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę F1 wszech czasów. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z Formułą 1

    Ayrton Senna da Silva (ur. 21 marca 1960 w São Paulo, zm. 1 maja 1994 w Bolonii) – brazylijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1. Wystartował w stu sześćdziesięciu grand prix, zdobył 610 punktów, osiemdziesiąt jeden razy stawał na podium, z czego czterdzieści jeden razy na najwyższym jego stopniu. Sześćdziesiąt pięć razy zdobył pole position. Jeździł w zespołach Toleman, Lotus, McLaren i Williams.

    Po poważnym wypadku podczas Grand Prix San Marino na torze Imola, zmarł w szpitalu w Bolonii we Włoszech w wyniku obrażeń mózgu. Oficjalny moment śmierci wzbudza kontrowersje, niektórzy lekarze uznają, że Senna zginął nie w wypadku na torze, lecz w drodze do szpitala, a w szpitalu jego czynności życiowe były podtrzymywane przez maszynę, aż do momentu jej odłączenia.

    Przez wielu ekspertów i zawodników uważany za najlepszego kierowcę F1 wszech czasów. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych osób związanych z Formułą 1

    McLaren Senna LM – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską marką McLaren od 2018 roku. Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. We wrześniu 2020 roku McLaren zaprezentował ściśle limitowaną wersję Senny w postaci modelu LM o charakterze cywilno-drogowym. Samochód wyróżnił się jednolitą, pomarańczową barwą nadwozia, którą nawiązało do klasycznego McLarena F1 LM z lat 90. Do napędu użyto silnika V8 twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarzał moc maksymalną 814 KM, tyle samo ile Senna GTR. Senna LM powstał w ograniczonej serii 5 sztuk.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską marką McLaren od 2018 roku. Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. We wrześniu 2020 roku McLaren zaprezentował ściśle limitowaną wersję Senny w postaci modelu LM o charakterze cywilno-drogowym. Samochód wyróżnił się jednolitą, pomarańczową barwą nadwozia, którą nawiązało do klasycznego McLarena F1 LM z lat 90. Do napędu użyto silnika V8 twin-turbo o pojemności 4 l, który wytwarzał moc maksymalną 814 KM, tyle samo ile Senna GTR. Senna LM powstał w ograniczonej serii 5 sztuk.
    25 kwietnia 2022, 23:12 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Austriacki kierowca wyścigowy. Zginął w czasie kwalifikacji na torze Imola do trzeciego wyścigu sezonu – Grand Prix San Marino 1994. Dzień po feralnym wypadku Ratzenbergera zginął Ayrton Senna.
    Czyli dużo klasyków, hałasu, wyścigów i wiele więcej
    24 listopada 2018, 15:15 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Imola Yellow RS –
    19 grudnia 2015, 11:12 przez tasior87 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 225 S – Tak wyglądały wyścigówki w 1952 roku, pod maską pracuje 2.7 litrowe V12 o mocy 210 KM co pozwalał się rozpędzić do 230 km/h. Karoseria zrobiona przez Vignale ukrywa rurową ramę i nowinkę jak na tamte czasy: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dzisiaj znany jako dyferencjał LSD. 
Co ciekawe ten model jako pierwszy przejechał się na słynnym torze Imola a jego następcą był Ferrari 250 ( "ten" 250, Lusso, California, GTO i inne).
    Tak wyglądały wyścigówki w 1952 roku, pod maską pracuje 2.7 litrowe V12 o mocy 210 KM co pozwalał się rozpędzić do 230 km/h. Karoseria zrobiona przez Vignale ukrywa rurową ramę i nowinkę jak na tamte czasy: mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, dzisiaj znany jako dyferencjał LSD.
    Co ciekawe ten model jako pierwszy przejechał się na słynnym torze Imola a jego następcą był Ferrari 250 ( "ten" 250, Lusso, California, GTO i inne).
    11 września 2015, 16:52 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne