Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 52 takie materiały
    Gdzie w Krakowie kupić części zamienne do samochodów? – Zakup części zamiennych do samochodu nie jest łatwym zadaniem nawet dla kierowców, którzy bardzo dobrze znają się na motoryzacji. Niniejszy artykuł jest idealnym wyborem właśnie dla tych osób, które poszukują części do swojego auta, ale niestety nie wiedzą na co zwrócić szczególną uwagę i które punkty są godne polecenia.
Moda na części regenerowane i używane
W dobrych sklepach motoryzacyjnych (np. https://www.gemmaoleje.pl/) znaleźć można części regenerowane i używane, które w dzisiejszych czasach są najlepszą alternatywą dla części oryginalnych. Godne polecenia są także tanie części zamienne (np. alternatory i rozruszniki) na które decydują się nie tylko klienci prywatni, ale również hurtownie i warsztaty samochodowe. Dużym atutem sklepów motoryzacyjnych jest to, że oferują one części praktycznie do wszystkich samochodów, które poruszają się po polskich drogach. Dla wielu kierowców olbrzymim plusem będzie także możliwość skorzystania z fachowego doradztwa. Przy zakupach na aukcjach internetowych niestety nie ma takiej możliwości i w wielu sytuacjach części zamienne kupuje się w ciemno. Na rynku jest bardzo wielu zaufanych producentów, którzy oferują solidne i wytrzymałe części zamienne, które bez problemu zamontujemy w samochodzie.
Gdzie warto szukać tanich części?
Jak wspomniano powyżej zaufane sklepy motoryzacyjne są najprostszym i najszybszym sposobem na zakup części do swojego samochodu. Praktycznie w każdym większym mieście można znaleźć rzetelny sklep stacjonarny. Kierowcy z Krakowa mogą między innymi zapoznać się z ofertą GEMMA. W dobrych punktach znaleźć można nie tylko popularne części eksploatacyjne, ale również kompletne wyposażenie warsztatowe i narzędzia do serwisowania auta. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że wielu sprzedawców na używane i regenerowane części samochodowe udziela gwarancji. To właśnie ona obok pozytywnych referencji kierowców jest najlepszym potwierdzeniem wysokiej jakości wykonania.
Dlaczego warto skorzystać z oferty sklepów motoryzacyjnych?
Dobry sklep motoryzacyjny (https://www.gemmaoleje.pl/) oferuje wyłącznie części zamienne od sprawdzonych producentów. W ten sposób mamy 100% pewność, że nowe części spełniać będą swoje podstawowe zadania, a co najważniejsze zapewnią taki sam poziom bezpieczeństwa, jak oryginalne części. Doświadczeni doradcy bazują na wieloletnim doświadczeniu w wymagającej branży motoryzacyjnej, dlatego też zawsze służą fachowym doradztwem. W dobrych sklepach motoryzacyjnych znaleźć można rzadko spotykane części zamienne i dość mało popularne produkty, których próżno szukać w konkurencyjnych punktach. Do największych zalet należy zaliczyć także atrakcyjne ceny i możliwość zwrotu części, które nie spełniać będą naszych oczekiwań.
Jakie części samochodowe są godne uwagi?
W sklepie motoryzacyjnym warto kupić niezawodne akumulatory. Mowa tutaj nie tylko o akumulatorach do samochodów osobowych, ale również o akumulatorach do ciężarówek, maszyn rolniczych/budowlanych i motocykli. W wielu punktach bez problemu znajdziemy nawet akumulatory do łodzi i kosiarek. Jeżeli chodzi o markę to warto postawić na takich producentów jak np.: BOSCH, VARTA, FULLSTART i AMPERMAX. W sklepie motoryzacyjnym kupić można filtry, żarówki do lamp, kierunkowskazy i silniki. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się również elementy układu paliwowego. Mowa tutaj między innymi o pompach elektrycznych i zaworach wtryskiwaczy. Z dobrodziejstwa sklepów motoryzacyjnych korzystają także ci kierowcy, którzy chcą w przystępnej cenie kupić skuteczne i wydajne kosmetyki samochodowe.
Podsumowanie
Sklep motoryzacyjny jest bez wątpienia najlepszym wyborem dla kierowców, którzy poszukują idealnego kompromisu pomiędzy wysoką jakością i przystępną cenę. Pamiętać należy także o tym, że wiele sklepów motoryzacyjnych oferuje dodatkowe usługi. Mowa tutaj między innymi o wymianie opon, wymianie oleju, czy też o fachowej pomocy doświadczonego mechanika. W ostatnim czasie bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się również regeneracja DPF/FAP. Branża motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie. Co roku pojawiają się nowe części samochodowe, które mają za zadanie zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. Korzystając z oferty sklepów motoryzacyjnych mamy 100% pewność, że nasz samochód po naprawie działać będzie bez zarzutów.

    Zakup części zamiennych do samochodu nie jest łatwym zadaniem nawet dla kierowców, którzy bardzo dobrze znają się na motoryzacji. Niniejszy artykuł jest idealnym wyborem właśnie dla tych osób, które poszukują części do swojego auta, ale niestety nie wiedzą na co zwrócić szczególną uwagę i które punkty są godne polecenia.

    Moda na części regenerowane i używane

    W dobrych sklepach motoryzacyjnych (np. https://www.gemmaoleje.pl/) znaleźć można części regenerowane i używane, które w dzisiejszych czasach są najlepszą alternatywą dla części oryginalnych. Godne polecenia są także tanie części zamienne (np. alternatory i rozruszniki) na które decydują się nie tylko klienci prywatni, ale również hurtownie i warsztaty samochodowe. Dużym atutem sklepów motoryzacyjnych jest to, że oferują one części praktycznie do wszystkich samochodów, które poruszają się po polskich drogach. Dla wielu kierowców olbrzymim plusem będzie także możliwość skorzystania z fachowego doradztwa. Przy zakupach na aukcjach internetowych niestety nie ma takiej możliwości i w wielu sytuacjach części zamienne kupuje się w ciemno. Na rynku jest bardzo wielu zaufanych producentów, którzy oferują solidne i wytrzymałe części zamienne, które bez problemu zamontujemy w samochodzie.

    Gdzie warto szukać tanich części?

    Jak wspomniano powyżej zaufane sklepy motoryzacyjne są najprostszym i najszybszym sposobem na zakup części do swojego samochodu. Praktycznie w każdym większym mieście można znaleźć rzetelny sklep stacjonarny. Kierowcy z Krakowa mogą między innymi zapoznać się z ofertą GEMMA. W dobrych punktach znaleźć można nie tylko popularne części eksploatacyjne, ale również kompletne wyposażenie warsztatowe i narzędzia do serwisowania auta. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że wielu sprzedawców na używane i regenerowane części samochodowe udziela gwarancji. To właśnie ona obok pozytywnych referencji kierowców jest najlepszym potwierdzeniem wysokiej jakości wykonania.

    Dlaczego warto skorzystać z oferty sklepów motoryzacyjnych?

    Dobry sklep motoryzacyjny (https://www.gemmaoleje.pl/) oferuje wyłącznie części zamienne od sprawdzonych producentów. W ten sposób mamy 100% pewność, że nowe części spełniać będą swoje podstawowe zadania, a co najważniejsze zapewnią taki sam poziom bezpieczeństwa, jak oryginalne części. Doświadczeni doradcy bazują na wieloletnim doświadczeniu w wymagającej branży motoryzacyjnej, dlatego też zawsze służą fachowym doradztwem. W dobrych sklepach motoryzacyjnych znaleźć można rzadko spotykane części zamienne i dość mało popularne produkty, których próżno szukać w konkurencyjnych punktach. Do największych zalet należy zaliczyć także atrakcyjne ceny i możliwość zwrotu części, które nie spełniać będą naszych oczekiwań.

    Jakie części samochodowe są godne uwagi?

    W sklepie motoryzacyjnym warto kupić niezawodne akumulatory. Mowa tutaj nie tylko o akumulatorach do samochodów osobowych, ale również o akumulatorach do ciężarówek, maszyn rolniczych/budowlanych i motocykli. W wielu punktach bez problemu znajdziemy nawet akumulatory do łodzi i kosiarek. Jeżeli chodzi o markę to warto postawić na takich producentów jak np.: BOSCH, VARTA, FULLSTART i AMPERMAX. W sklepie motoryzacyjnym kupić można filtry, żarówki do lamp, kierunkowskazy i silniki. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się również elementy układu paliwowego. Mowa tutaj między innymi o pompach elektrycznych i zaworach wtryskiwaczy. Z dobrodziejstwa sklepów motoryzacyjnych korzystają także ci kierowcy, którzy chcą w przystępnej cenie kupić skuteczne i wydajne kosmetyki samochodowe.

    Podsumowanie

    Sklep motoryzacyjny jest bez wątpienia najlepszym wyborem dla kierowców, którzy poszukują idealnego kompromisu pomiędzy wysoką jakością i przystępną cenę. Pamiętać należy także o tym, że wiele sklepów motoryzacyjnych oferuje dodatkowe usługi. Mowa tutaj między innymi o wymianie opon, wymianie oleju, czy też o fachowej pomocy doświadczonego mechanika. W ostatnim czasie bardzo dużym zainteresowaniem cieszy się również regeneracja DPF/FAP. Branża motoryzacyjna rozwija się w bardzo szybkim tempie. Co roku pojawiają się nowe części samochodowe, które mają za zadanie zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających konsumentów. Korzystając z oferty sklepów motoryzacyjnych mamy 100% pewność, że nasz samochód po naprawie działać będzie bez zarzutów.

    12 maja 2023, 3:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    30 grudnia 2022, 20:30 przez ~znawca81 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    WWIT

    Chevrolet Corvette C4 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Czwarta generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1984 roku. Po 14 latach produkcji poprzednika, prezentując Corvette czwartej generacji Chevrolet przedstawił zbudowaną od podstaw zupełnie nową konstrukcję opartą o platformę Y-body koncernu General Motors. Samochód zyskał znacznie nowocześniejsze, bardziej kanciaste nadwozie, które stało się przestronniejsze i masywniejsze. Samochód zachował kluczowe cechy wyglądu z poprzednika, takie jak chowane reflektory pod prostokątnymi kloszami, a także podwójne lampy tylne umieszczone w tubalnych, wsuniętych kloszach. Zastosowano także panoramiczną, zagiętą na kantach tylną szybę, która otwierała się razem z klapą bagażnika. Oprócz roadstera, Corvette C4 było dostępne tym razem także jako targa. Napęd stanowił silnik L83 o mocach 200–250 KM w pierwszym roku produkcji i L98 w latach 1985–1991. Napędzana silnikiem oznaczanym LT5 V8 o pojemności 5,4 l osiągała moce 367, 385 i 405 KM. W 1990 roku Chevrolet przeprowadził obszerną modernizację Corvette C4, która przyniosła zmiany w wyglądzie zarówno przedniej, jak i tylnej części nadwozia. Przedni zderzak zyskał umieszczone na narożnikach kierunkowskazy i inaczej ukształtowane wloty powietrza, z kolei tylna część nadwozia otrzymała wypuky, zamiast dotychczasowego wklęsłego, kształt, a także bardziej kanciaste klosze lamp. Przez 12 lat produkcji powstało 366,227 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Chevrolet od 1953 roku. Czwarta generacja Corvette została zaprezentowana po raz pierwszy w 1984 roku. Po 14 latach produkcji poprzednika, prezentując Corvette czwartej generacji Chevrolet przedstawił zbudowaną od podstaw zupełnie nową konstrukcję opartą o platformę Y-body koncernu General Motors. Samochód zyskał znacznie nowocześniejsze, bardziej kanciaste nadwozie, które stało się przestronniejsze i masywniejsze. Samochód zachował kluczowe cechy wyglądu z poprzednika, takie jak chowane reflektory pod prostokątnymi kloszami, a także podwójne lampy tylne umieszczone w tubalnych, wsuniętych kloszach. Zastosowano także panoramiczną, zagiętą na kantach tylną szybę, która otwierała się razem z klapą bagażnika. Oprócz roadstera, Corvette C4 było dostępne tym razem także jako targa. Napęd stanowił silnik L83 o mocach 200–250 KM w pierwszym roku produkcji i L98 w latach 1985–1991. Napędzana silnikiem oznaczanym LT5 V8 o pojemności 5,4 l osiągała moce 367, 385 i 405 KM. W 1990 roku Chevrolet przeprowadził obszerną modernizację Corvette C4, która przyniosła zmiany w wyglądzie zarówno przedniej, jak i tylnej części nadwozia. Przedni zderzak zyskał umieszczone na narożnikach kierunkowskazy i inaczej ukształtowane wloty powietrza, z kolei tylna część nadwozia otrzymała wypuky, zamiast dotychczasowego wklęsłego, kształt, a także bardziej kanciaste klosze lamp. Przez 12 lat produkcji powstało 366,227 egzemplarzy.
    Audi RS2 Avant – Sportowy samochód zbudowany na bazie modelu 80, powstały przy współpracy z firmą Porsche, produkowany w latach 1994-1995. RS2 powstawało głównie z nadwoziem typu kombi, jednak zbudowano również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi nie zastanawiając się długo zaczęło współpracę z Porsche. Wiele części było zapożyczonych z innych modeli Porsche min. lusterka boczne, kierunkowskazy przednie w zderzaku, pompa paliwowa z 911 oraz układ hamulcowy pochodzący z 968 Club Sport. RS2 Avant napędzane jest 315-konnym silnikiem pięciocylindrowym o pojemności 2,2 l. Silnik wytwarza moment obrotowy 410 Nm. Według Audi prędkość maksymalna RS2 Avant wynosi 262 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,4 sekundy.
    Sportowy samochód zbudowany na bazie modelu 80, powstały przy współpracy z firmą Porsche, produkowany w latach 1994-1995. RS2 powstawało głównie z nadwoziem typu kombi, jednak zbudowano również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi nie zastanawiając się długo zaczęło współpracę z Porsche. Wiele części było zapożyczonych z innych modeli Porsche min. lusterka boczne, kierunkowskazy przednie w zderzaku, pompa paliwowa z 911 oraz układ hamulcowy pochodzący z 968 Club Sport. RS2 Avant napędzane jest 315-konnym silnikiem pięciocylindrowym o pojemności 2,2 l. Silnik wytwarza moment obrotowy 410 Nm. Według Audi prędkość maksymalna RS2 Avant wynosi 262 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,4 sekundy.
    Jeep Cherokee XJ – Samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej, a następnie klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1974 roku. W 2013 roku została wprowadzona piąta i najnowsza generacje Jeepa Cherokee. Druga generacja samochodu została zaprezentowana po raz pierwszy w 1983 roku i otrzymała kod fabryczny XJ. Prace konstrukcyjne nad nowym, kompaktowym modelem Jeepa ruszyły wspólnie z inżynierami Renault pod koniec lat 70. W efekcie współpracy powstała druga generacja Cherokee zbudowana według nowej koncepcji. Samochód charakteryzuje się kanciastym nadwoziem o pudełkowatnych proporcjach. Motyw ten widoczny był nie tylko w kształcie karoserii, ale i detalach nadwozia takich jak atrapa chłodnicy, reflektory czy lampy. Gama nadwoziowa Cherokee pierwszej generacji składała się zarówno z wariantu 3-drzwiowego, jak i 5-drzwiowego. W 1990 roku Jeep podjął decyzję o zakończeniu produkcji bliźniaczego, nieznacznie zmodyfikowanego luksusowego modelu Wagoneer opartego na bazie Cherokee, zastępując go topowym wariantem Cherokee Limited. Po 13 latach produkcji, Jeep gruntownie zmodernizował Cherokee w 1997 roku. W ramach restylizacji samochód zyskał zmodernizowany pas przedni z przestylizowaną atrapą chłodnicy, umieszczone na błotnikach kierunkowskazy, zaokrąglone błotniki i kanty maski, a także odświeżony kształt nadkoli i bardziej zaokrąglone tylne lampy. Zmodernizowany Jeep Cherokee zyskał też wygląd kabiny pasażerskiej, z zupełnie nową deską rozdzielczą. Zmieniono wygląd konsoli centralnej, montując bardziej konwencjonalny układ przyrządów. Zmienił się też wygląd kierownicy, a także zegarów, konsoli centralnej, tunelu środkowego i boczków drzwi, nawiązując do większego modelu Grand Cherokee. Najsilniejszym dostępnym w Cherokee XJ silnikiem jest czterolitrowe R6 o mocy 195 KM.
    Samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej, a następnie klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1974 roku. W 2013 roku została wprowadzona piąta i najnowsza generacje Jeepa Cherokee. Druga generacja samochodu została zaprezentowana po raz pierwszy w 1983 roku i otrzymała kod fabryczny XJ. Prace konstrukcyjne nad nowym, kompaktowym modelem Jeepa ruszyły wspólnie z inżynierami Renault pod koniec lat 70. W efekcie współpracy powstała druga generacja Cherokee zbudowana według nowej koncepcji. Samochód charakteryzuje się kanciastym nadwoziem o pudełkowatnych proporcjach. Motyw ten widoczny był nie tylko w kształcie karoserii, ale i detalach nadwozia takich jak atrapa chłodnicy, reflektory czy lampy. Gama nadwoziowa Cherokee pierwszej generacji składała się zarówno z wariantu 3-drzwiowego, jak i 5-drzwiowego. W 1990 roku Jeep podjął decyzję o zakończeniu produkcji bliźniaczego, nieznacznie zmodyfikowanego luksusowego modelu Wagoneer opartego na bazie Cherokee, zastępując go topowym wariantem Cherokee Limited. Po 13 latach produkcji, Jeep gruntownie zmodernizował Cherokee w 1997 roku. W ramach restylizacji samochód zyskał zmodernizowany pas przedni z przestylizowaną atrapą chłodnicy, umieszczone na błotnikach kierunkowskazy, zaokrąglone błotniki i kanty maski, a także odświeżony kształt nadkoli i bardziej zaokrąglone tylne lampy. Zmodernizowany Jeep Cherokee zyskał też wygląd kabiny pasażerskiej, z zupełnie nową deską rozdzielczą. Zmieniono wygląd konsoli centralnej, montując bardziej konwencjonalny układ przyrządów. Zmienił się też wygląd kierownicy, a także zegarów, konsoli centralnej, tunelu środkowego i boczków drzwi, nawiązując do większego modelu Grand Cherokee. Najsilniejszym dostępnym w Cherokee XJ silnikiem jest czterolitrowe R6 o mocy 195 KM.
    30 kwietnia 2022, 0:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1969 Pontiac GTO Judge – Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Pontiac w latach 1964–1974. Druga generacja GTO została zaprezentowana po raz pierwszy w 1968 roku. W modelu z 1969 usunięto uchylane szyby, lekko zmodyfikowano grill oraz tylne światła, przesunięto stacyjkę z deski rozdzielczej na kolumnę kierownicy, kolor tarcz zegarów zmieniono ze stalowoniebieskiego na szary. Dodatkowo kierunkowskazy na tylnych błotnikach zostały zmienione z czerwonych w kształcie "V", przypominającego logo Pontiaca, na wzorowane na szerokim logo GTO. W 1969 roku wprowadzono do sprzedaży nowy wariant samochodu nazwany "The Judge". Według początkowej koncepcji, Judge miał być tańszą alternatywą dla GTO, miał się również stać poważną konkurencją dla zdobywającego rynek Plymoutha Road Runnera. Podczas rozwoju tego planu uznano jednak, że Judge będzie zbudowany z myślą o maksymalnych osiągach i sportowym wyglądzie. Różnice od standardowej wersji obejmują szersze opony, przekładnię Hurst, różne wzory i naklejki na całym nadwoziu oraz spojler na klapie bagażnika. Pontiac utrzymywał, że spojler oprócz funkcji estetycznej pomagał także w prowadzeniu samochodu przy dużych prędkościach, wytwarzał on małą aczkolwiek odczuwalną siłę docisku, przy codziennym użytkowaniu i przepisowej jeździe spełniał on jednak głównie funkcję wizualną. Początkowo Judge oferowany był tylko w jednym kolorze karoserii "Carousel Red," w późniejszych rocznikach dodano jednak możliwość pomalowania karoserii na dowolny kolor występujący w palecie dostępnych dla GTO barw. Do napędu użyto 6,6-litrowego V8 o mocy 366 KM i momencie obrotowym 603 Nm. Judge osiąga prędkość maksymalną 247 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 5,4 s.
    Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Pontiac w latach 1964–1974. Druga generacja GTO została zaprezentowana po raz pierwszy w 1968 roku. W modelu z 1969 usunięto uchylane szyby, lekko zmodyfikowano grill oraz tylne światła, przesunięto stacyjkę z deski rozdzielczej na kolumnę kierownicy, kolor tarcz zegarów zmieniono ze stalowoniebieskiego na szary. Dodatkowo kierunkowskazy na tylnych błotnikach zostały zmienione z czerwonych w kształcie "V", przypominającego logo Pontiaca, na wzorowane na szerokim logo GTO. W 1969 roku wprowadzono do sprzedaży nowy wariant samochodu nazwany "The Judge". Według początkowej koncepcji, Judge miał być tańszą alternatywą dla GTO, miał się również stać poważną konkurencją dla zdobywającego rynek Plymoutha Road Runnera. Podczas rozwoju tego planu uznano jednak, że Judge będzie zbudowany z myślą o maksymalnych osiągach i sportowym wyglądzie. Różnice od standardowej wersji obejmują szersze opony, przekładnię Hurst, różne wzory i naklejki na całym nadwoziu oraz spojler na klapie bagażnika. Pontiac utrzymywał, że spojler oprócz funkcji estetycznej pomagał także w prowadzeniu samochodu przy dużych prędkościach, wytwarzał on małą aczkolwiek odczuwalną siłę docisku, przy codziennym użytkowaniu i przepisowej jeździe spełniał on jednak głównie funkcję wizualną. Początkowo Judge oferowany był tylko w jednym kolorze karoserii "Carousel Red," w późniejszych rocznikach dodano jednak możliwość pomalowania karoserii na dowolny kolor występujący w palecie dostępnych dla GTO barw. Do napędu użyto 6,6-litrowego V8 o mocy 366 KM i momencie obrotowym 603 Nm. Judge osiąga prędkość maksymalną 247 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 5,4 s.
    26 kwietnia 2022, 21:04 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen 2CV – Samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1949–1990. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, by obniżyć jego cenę, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Generalny dyrektor firmy, Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również „brzydkim kaczątkiem”. Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Przykładowo w 1974 roku powstało łącznie 368 232 sztuk. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii w latach 1961-1990 w liczbie do 50 tysięcy sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Przez 41 lat produkcji powstało 3,868,634 egzemplarzy.
    Samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroen w latach 1949–1990. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, by obniżyć jego cenę, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Generalny dyrektor firmy, Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również „brzydkim kaczątkiem”. Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Przykładowo w 1974 roku powstało łącznie 368 232 sztuk. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii w latach 1961-1990 w liczbie do 50 tysięcy sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Przez 41 lat produkcji powstało 3,868,634 egzemplarzy.
    4 kwietnia 2022, 20:55 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jest słona dopłata w BMW
    5 września 2018, 22:01 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj