Turyn, 1968. Na targach samochodowych Vignale zaprezentował prototyp 2 drzwiowego coupè, który ma zastąpić Maserati Sebring. Na nowy model wybrano imię "Indy", żeby upamiętnić zwycięztwa ośiągnięte na Indianapolis 500 w latach 1939-1940. Produkcje zaczęto rok później. Na początku Indy był oferowany z silnikiem V8 o pojemności 4.2l. W 1970 dołączył V8 4.7l, w 1971 V8 4.9 z Ghibli, rozwijający moc 320 KM.
Egzemplasz na zdjęciach prawdopodobnie pochodzi z lat 1973-1975.
W początkowych latach mistrzostw świata F1, jeden z wyścigów obejmował Indianapolis 500. Enzo Ferrari w 1952 roku zdecydował w niej uczestniczyć ze specjalnie zbudowanym bolidzie prowadzonym przez Alberto Ascari. Pojazd miał pod maską silnik V12, zwiększony rozstaw osi i inną pojemność niż normalne bolidy F1 z powodów regulaminu. Rezultat nie należy do najlepszych: przeciążenia na zakrętach spowodowały usterkę tylnego zawieszenia, co zmusiło Ascari do wycofania się z wyścigu z ósmej pozycji. Ferrari się nie poddało i po paru zmianach ponownie uczestniczyła dwa lata później, bez wielkich osiągnięć.