Polonezowi w jego historii towarzyszyło wiele różnych silników. Jedne bardziej udane, inne mniej. Były OHV-ki te rodem z Fiata 125p, były silniki Rovera 1.4, 1.8, był francuski diesel XUD9A, były fiatowskie legendarne 2.0 DOHC ... wprost symfonia dźwięku i paleta doznań z jazdy :) Do tej pory każdy z nich ma swoich zwolenników, a nawet wyznawców. Dziś w odcinku pojeździmy i posłuchamy dwulitrowego dohca.
Dziś mało kto pamięta, że prekursorem współczesnych 300 konnych maszyn wcale nie jest Golf GTI, tylko prosty, francuski hatchback. A szkoda, bo zarówno Simca jak i model 1100 Ti z pewnością zasługują na zdecydowanie większą rozpoznawalność.
Samochód koncepcyjny o nadwoziu coupe stworzony przez francuski koncern Peugeot. Pojazd zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2004 roku. 907 został stworzony przez dwóch designerów: Gérarda Weltera i Jeana-Christophe'a Bolle'a-Reddata. Pojazd został zaprojektowany jako prototyp wyposażony w najnowsze nowinki techniczne. Od samego początku auto nie było przeznaczone do produkcji. Auto łączy w sobie najnowsze trendy stylistyczne marki wraz z nadwoziem charakterystycznym dla serii GT. Pojazd posiada potężną, długą maskę i boczne skrzela. Silnik umieszczono z przodu, zaś góra samochodu jest całkowicie przeszklona od maski do klapy bagażnika. Pojazd jest napędzany silnikiem V12 o pojemności 6,4 l, który wytwarza moc 500 KM. Silnik powstał dzięki połączeniu dwóch silników V6 o pojemności 3,2 l.
Francuski samochód sportowy o nadwoziu z włókna szklanego i silnika V6 umieszczonego centralnie produkowany w latach 1991 - 2000 przez francuską firmę Venturi.