Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 31 takich materiałów
    Honda NSX – Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.
    Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.
    Dodge Ram SRT-10 – Samochód osobowy typu pickup klasy aut pełnowymiarowych produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1981-2010. Dodge Ram zadebiutował w marcu 1981 roku jako następca dla Dodge D-Series, będąc de facto głęboko zmodernizowanym modelem trzeciej generacji. Dodge Ram trzeciej generacji został zaprezentowany po raz pierwszy latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Trzecia generacja Rama, choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, której produkcja trwała do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Dodgea Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l. Silnik ten wytwarza moc 517 KM i moment obrotowy 712 Nm. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ram SRT-10 osiąga prędkość maksymalną 246 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund.
    Samochód osobowy typu pickup klasy aut pełnowymiarowych produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1981-2010. Dodge Ram zadebiutował w marcu 1981 roku jako następca dla Dodge D-Series, będąc de facto głęboko zmodernizowanym modelem trzeciej generacji. Dodge Ram trzeciej generacji został zaprezentowany po raz pierwszy latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Trzecia generacja Rama, choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, której produkcja trwała do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Dodgea Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l. Silnik ten wytwarza moc 517 KM i moment obrotowy 712 Nm. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Ram SRT-10 osiąga prędkość maksymalną 246 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund.
    Nissan 370Z Nismo – Samochód sportowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z to szósta generacja rodziny modeli Z Nissana, którą zapoczątkował w latach 70. Datsun 240Z. Nissan 370Z jest dwudrzwiowym samochodem sportowym, w którym silnik umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. Na targach motoryzacyjnych w lutym 2013 roku w Chicago odbyła się premiera Nissana 370Z Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. 370Z Nismo napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3,7 l, który generuje moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 288 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5 sekund.
    Samochód sportowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z to szósta generacja rodziny modeli Z Nissana, którą zapoczątkował w latach 70. Datsun 240Z. Nissan 370Z jest dwudrzwiowym samochodem sportowym, w którym silnik umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. Na targach motoryzacyjnych w lutym 2013 roku w Chicago odbyła się premiera Nissana 370Z Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. 370Z Nismo napędzany jest silnikiem V6 o pojemności 3,7 l, który generuje moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 288 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5 sekund.
    19 czerwca 2022, 23:02 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan 370Z Nismo – Samochód sportowy produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z jest szóstą generacją modeli Z Nissana. Silnik w 370Z został umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. W lutym 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Chicago odbyła się premiera wersji Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. Do zmian wprowadzonych w wersji Nismo należą: obniżenie zawieszenia o 10 mm, pakiet aerodynamiczny oraz nowa mapa silnika. Do napędu 370Z Nismo użyto trzylitrowego V8, które wytwarza moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość 100 km/h w 5,2 sekundy. W sierpniu 2014 roku samochód przeszedł face-lifting. Zmieniła się przednia i tylna część nadwozia. We wnętrzu nowe są skorupowe fotele Recaro i tapicerka wykonana ze skóry i Alcantary. Modyfikacji poddano również nastawy tylnego zawieszenia.
    Samochód sportowy produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 2009-2020. Został zapowiedziany 29 października 2008 roku, zaś jego premierowa prezentacja miała miejsce na 2008 Greater Los Angeles Auto Show. 370Z jest szóstą generacją modeli Z Nissana. Silnik w 370Z został umieszczony z przodu przekazuje napęd na koła tylne. W lutym 2013 roku na targach motoryzacyjnych w Chicago odbyła się premiera wersji Nismo. W tym samym roku w Europie zostaje rozpoczęta oficjalna sprzedaż tego modelu. Uznaje się to za początek programu wprowadzania na rynek europejski usportowionych wersji standardowych samochodów Nissana. Do zmian wprowadzonych w wersji Nismo należą: obniżenie zawieszenia o 10 mm, pakiet aerodynamiczny oraz nowa mapa silnika. Do napędu 370Z Nismo użyto trzylitrowego V8, które wytwarza moc 350 KM i moment obrotowy 374 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość 100 km/h w 5,2 sekundy. W sierpniu 2014 roku samochód przeszedł face-lifting. Zmieniła się przednia i tylna część nadwozia. We wnętrzu nowe są skorupowe fotele Recaro i tapicerka wykonana ze skóry i Alcantary. Modyfikacji poddano również nastawy tylnego zawieszenia.
    Dodge Ram SRT-10 – Trzecia generacja Rama produkowana była w latach 2001-2009. Choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. Pojazd miał swoją premierę latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Podobnie jak w przypadku drugiej generacji, oferta składała się z kilkunastu odmian nadwoziowych różniących się długością i wysokością nadwozia, a także rozstawem osi i masą całkowitą. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, którą wytwarzano do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l, dzięki któremu osiągał prędkość maksymalną 246 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
    Trzecia generacja Rama produkowana była w latach 2001-2009. Choć pod kątem stylistycznym w dużym stopniu odtworzyła koncepcje i proporcje nadwozia znane z poprzednika, była zbudowanym od podstaw zupełnie nowym samochodem. Pojazd miał swoją premierę latem 2001 roku podczas wystawy samochodowej w Chicago. Podobnie jak w przypadku drugiej generacji, oferta składała się z kilkunastu odmian nadwoziowych różniących się długością i wysokością nadwozia, a także rozstawem osi i masą całkowitą. W 2004 roku przedstawiono sportową odmianę Dodge Ram SRT-10, którą wytwarzano do 2006 roku. Do napędu użyto pochodzącego z Vipera silnika V10 o pojemności 8,3 l, dzięki któremu osiągał prędkość maksymalną 246 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 sekundy. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową manualną bądź 4-biegową automatyczną skrzynię biegów.
    13 czerwca 2019, 22:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1 kwietnia 2015, 11:08 przez pamperek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)